beantwoord

Ongeldige retour

• 4 december 2019
  • 6 reacties
  • 158 Bekeken

gisteren twee retourtjes gekocht via de NS app. Vanochtend probeerde ik deze door te sturen naar een collega en dit werkte niet. Vervolgens heb ik een screenshot gemaakt van het kaartje met code en dit doorgestuurd via de Whatsapp. Echter werd bij controle dit niet geaccepteerd omdat mijn naam erbij staat. Dit lijkt me nogal logisch als ik het via mijn NS app koop. Hierdoor moest mijn collega alsnog met haar ov chip inchecken. Had het delen van het kaartje anders gemoeten? Want dat wist de betreffende controleur ons niet te vertellen. We hebben nu dus een retourtje die niet gebruikt kan worden.

icon

Beste antwoord door masd 4 december 2019, 16:17

Tickets dienen inderdaad op naam van de reiziger te staan en niet van de persoon die betaalt.

Het delen van het kaartje had ook anders gemoeten. Je kunt de pdf downloaden en doorsturen of de link delen en dan kan je collega het ticket zelf (ook) downloaden. Een screenshot van een e-ticket is geen geldig vervoersbewijs, ook niet als de naam wel klopt.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

E-tickets @CSpaans moeten altijd op de naam staan van de gebruiker van het kaartje. Zie hiervoor de voorwaarden. Daarom moet de gebruiker zich ook kunnen legitimeren bij controle.

Volgens dezelfde voorwaarden kunt u het e-ticket ook niet wijzigen, annuleren of geld terug ontvangen.

Reputatie 7
Badge +3

Als u 2 dezelfde retourtjes op dezelfde naam, op dezelfde datum voor het zelfde traject heeft gekocht, zou u contact op kunnen nemen met de NS klantenservice. Dit kan telefonisch, via Facebook Twitter of chat.

Als u 2 dezelfde retourtjes op dezelfde naam, op dezelfde datum voor het zelfde traject heeft gekocht, zou u contact op kunnen nemen met de NS klantenservice. Dit kan telefonisch, via Facebook Twitter of chat.

Dankjewel voor je reactie. Misschien dat ik heel verkeerd zoek maar kan geen enkele telefoonnummer vinden. Ik ga nog eens kijken. Nogmaals bedankt. 

Reputatie 6
Badge +2

Tickets dienen inderdaad op naam van de reiziger te staan en niet van de persoon die betaalt.

Het delen van het kaartje had ook anders gemoeten. Je kunt de pdf downloaden en doorsturen of de link delen en dan kan je collega het ticket zelf (ook) downloaden. Een screenshot van een e-ticket is geen geldig vervoersbewijs, ook niet als de naam wel klopt.

Reputatie 7
Badge +4

030 7515155 is het nummer van Klantenservice.

Hoi CSpaans, welkom op de NS Community. 

Ik zie dat je vraag inmiddels beantwoord is. Zoals aangegeven door MoDe, kun je in het geval van twee identieke kaartjes nog contact opnemen met de Klantenservice om te kijken of restitutie op één van de kaartjes mogelijk is. 

Reageer