beantwoord

Onjuiste gegevens op e-trein-tickets

• 18 april 2015
  • 5 reacties
  • 157 Bekeken

• Sprinter
  • 3 reacties
Ik heb 3 treintoegang-biljetten via Spoordeelwinkel besteld. Aangezien ik door ervaring niet zo gauw mijn persoonlijke gegevens op websites invoer, heb ik bij 2 van de 3 de juiste naam ingevuld (van de 3e wist ik de achternaam niet en kon ik op het moment van bestellen ook niet achterhalen) en bij alle drie een andere geboortedatum. In de eerste instructies las ik alleen dat je je gegevens moet invullen. Op het moment dat ik de tickets uitgeprint heb zie ik opnieuw de voorwaarden op de pagina waarin o.a. staat dat de je een geldig id-bewijs bij je moet hebben en de gegevens (o.a. naam en geboortedatum) op de e-trein-ticket overeen moeten komen met die op je id).
Ik dacht via de Klantenservice dit na het lezen van deze voorwaarde te kunnen herstellen, maar de medewerker gaf aan dat dat niet meer kon.
Is er nog een mogelijkheid dat ik op een of andere manier toch gebruik kan maken van de e-trein-tickets, want het gaat alles bij elkaar wel om een aardig bedrag.
Ik ben erg benieuwd naar de reactie van de klantenservice.
icon

Beste antwoord door Pe_pe 18 april 2015, 11:43

U geeft aan hier al contact over te hebben gehad met de klantenservice...

NS heeft geen mogelijkheid ingebouwd om eenmaal uitgegeven e-tickets ongeldig te maken, dus zodra ze in uw bezit zijn, kunnen ze niet meer geruild worden. Dat staat ook in de voorwaarden. Anders zou u zowel de oude als de gewijzigde tickets kunnen gebruiken.
Bekijk origineel

5 reacties

NS heeft geen mogelijkheid ingebouwd om eenmaal uitgegeven e-tickets ongeldig te maken, dus zodra ze in uw bezit zijn, kunnen ze niet meer geruild worden. Dat staat ook in de voorwaarden. Anders zou u zowel de oude als de gewijzigde tickets kunnen gebruiken.

Ik zal, als me de mogelijkheid geboden wordt, de oude tickets weggooien en de nieuwe tickets gebruiken (met de juiste gegevens).
Daarnaast zal de conducteur de controle uitvoeren van de gegevens op de e-trein-tickets en die op de id van de betreffende persoon. Als die niet overeenkomen dan heeft de betreffende persoon geen geldig vervoersbewijs en zal ie alsnog een treinkaartje (met boete) moeten kopen.
Kortom ik zal niet 2 keer gebruik maken van de e-trein-tickets.
Daarnaast zijn de e-trein-tickets alleen op een bepaalde datum geldig (staat er op).

Ik hoop nog steeds dat er iets geregeld kan worden.
Daarnaast zal de conducteur de controle uitvoeren van de gegevens op de e-trein-tickets en die op de id van de betreffende persoon. Als die niet overeenkomen dan heeft de betreffende persoon geen geldig vervoersbewijs en zal ie alsnog een treinkaartje (met boete) moeten kopen.
NS kan niet controleren of de persoon waarvan u aanvankelijk de gegevens invoerde inderdaad niet bestaat.
NS kan niet controleren of de persoon waarvan u aanvankelijk de gegevens invoerde inderdaad niet bestaat.

Hebt u misschien de mogelijkheid om de betreffende e-trein-tickets te blokkeren en en vervangende tickets aan te bieden?

De achternaam "abcdefgh" komt echt niet in het GAB voor, denk ik.

Reageer