beantwoord

Online een ticket kopen voor een reis naar het buitenland

• 9 september 2014
  • 6 reacties
  • 233 Bekeken

Ik studeer in antwerpen en reis via Roosendaal. Mijn vertrekstation is gilze-rijen. Ik heb nu nog een studentenov dus ik check in op gilze-rijen en uit op Roosendaal. Maar nou moet ik op Roosendaal een kaartje kopen, of wel een eenmalige ov-chipkaart, nou is het altijd druk, met mijn 15 minuten overstap tijd red ik het net. Maar ik betaal 2,10 meer dan als ik vanuit antwerpen naar Roosendaal reis, dat is tog belachelijk? Het zou al veel tijd schelen en gehaast als ik online er een kan kopen....
icon

Beste antwoord door Inge NS 9 september 2014, 17:33

Welkom op het forum dionnekat!

Het zou inderdaad mogelijk moeten zijn om via NS International een ticket te kopen van Gilze-Rijen naar Antwerpen. Heb je wel rekening gehouden met het koppelteken? Als ik de reis zelf invoer, kan ik gewoon een ticket kopen.

P.s. Ik heb de titel van je topic aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je kunt via NSInternational ook een e-ticket kopen van Gilze naar Antwerpen. Dan hoef je niet in- of uit te checken. Een Gopass1 Roosendaal of de Campuskaart voor het Belgische traject kan goedkoper zijn.

Klik hier voor extra informatie.
Ja maar dat wil ik dus juist niet, omdat ik nu nog gratis kan reizen vanaf gilze naar Roosendaal
Als je een e-ticket van Gilze naar Roosendaal koopt via NSInternational en daarbij aangeeft dat je met 100% korting in Nederland reist, dan is dat probleem toch opgelost?
Hij zegt station niet herkent als ik gilze-rijen als vertrek station invoer
Welkom op het forum dionnekat!

Het zou inderdaad mogelijk moeten zijn om via NS International een ticket te kopen van Gilze-Rijen naar Antwerpen. Heb je wel rekening gehouden met het koppelteken? Als ik de reis zelf invoer, kan ik gewoon een ticket kopen.

P.s. Ik heb de titel van je topic aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Reputatie 7
Badge +4
Ja maar dat wil ik dus juist niet, omdat ik nu nog gratis kan reizen vanaf gilze naar Roosendaal

Je reist zelfs gratis van Gilze-Rijen tot de grens. In Nederland heb je toch 100 procent korting dus je kunt ook Breda-Antwerpen opgeven. Breda wordt wel gezien. Gilze-Rijen zou het moeten doen. Vergeet dus niet die 100 procent korting voor Nederland op te geven. Neem je studenten-ov mee in de trein als bewijs. Als je in Antwerpen studeert, is de Campuskaart een mogelijkheid om je reis in Belgiƫ goedkoper te maken, maar dan moet je instelling je als student aanmerken.

Reageer