beantwoord

online kaartje

  • 11 November 2022
  • 7 reacties
  • 169 Bekeken

Goedenavond,

ik heb rond 22.00 uur 2 kaartjes bestelt zodat ik morgen een dagje weg kon, nu is de datum op 11 november gezet. Kan hier wat mee gedaan worden? Anders heb ik 15,20 betaald voor iets wat ik niet heb kunnen gebruiken.

mvg Cynthia 

icon

Beste antwoord door Thom 12 November 2022, 00:43

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2

Nee, e-tickets kan je niet ongedaan maken. Tenzij je ze nog niet hebt gedownload. Check daarom goed of de gewenste e-tickets de juiste datum hebben. Heb je ze nog niet gedownload dan kan je contact opnemen met de klantenservice, mogelijk kunnen zij je advies geven.

Reputatie 7
Badge +4

Dit is niet helemaal juist. Als iemand per ongeluk een kaartje laat op de avond heeft besteld voor dezelfde dag en het is niet meer in redelijkheid te gebruiken dan kan, let wel kan, Klantenservice nog wel eens coulant zijn. Dit is inderdaad een van de zeer weinige uitzonderingen. Het is geen recht.

 

Klantenservice is er 24 uur per dag en ik zou even bellen: 030 7515155. Hou de tickets bij de hand. Het is goed mogelijk dat u een nieuwe krijgt, @Cynthia Post. Het moet niet mogelijk zijn met een nachttrein te rijden.

 

Het is het proberen waard, vijftien euro weggegooid is zonde, maar de kans op fraude is hier heel gering. Het beleid van NS is dat als fraude mogelijk is met e-tickets het geld niet wordt teruggegeven en dit kunt u gewoon voorleggen aan Klantenservice.

@Thom Ik heb de klantenservice gisteravond gelijk aan de telefoon gehad en kreeg als mededeling dat ze er niks aan konden doen. Dat ik maar nieuwe tickets moest bestellen. Vind het een beetje slecht geregeld dat ze er niks aan kunnen doen.

Reputatie 7
Badge +3

@Thom Ik heb de klantenservice gisteravond gelijk aan de telefoon gehad en kreeg als mededeling dat ze er niks aan konden doen. Dat ik maar nieuwe tickets moest bestellen. Vind het een beetje slecht geregeld dat ze er niks aan kunnen doen.

Je hebt zelf kaartjes voor de verkeerde datum besteld. De datum wordt voor betaling aangegeven, net als de voorwaarden die je aangevinkt hebt waarin staat dat e-tickets niet gewijzigd kunnen worden en restitutie niet mogelijk is.

Tip voor de volgende keer: goed kijken of alles klopt voor je betaalt en kaartjes pas openenen als jij ze gaat gebruiken.

Reputatie 7
Badge +4

@Thom Ik heb de klantenservice gisteravond gelijk aan de telefoon gehad en kreeg als mededeling dat ze er niks aan konden doen. Dat ik maar nieuwe tickets moest bestellen. Vind het een beetje slecht geregeld dat ze er niks aan kunnen doen.

Het is wel wijs om meteen duidelijk te maken hoe de situatie zit. In principe ligt het antwoord klaar bij een e-ticket en dat is dat u het niet terug krijgt. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn, leg het beleefd en zonder verontwaardiging uit, dat laatste werkt nooit. Het lukt juist heel vaak wel als het heel laat is besteld en duidelijk voor de volgende dag was bedoeld. U zat echt zelf fout bij het bestellen en hoe u het heeft aangepakt, is niet na te gaan.

E-tickets vergoeden is normaal een heilloze weg. Veel mensen zijn eerlijk, maar teveel niet. U had geen recht, maar juist wel een redelijke kans.

Badge +3

De aanhouder wint, maar dan zal je wel eerst een zelfde ticket voor de juiste dag moeten aanschaffen.

Iemand die op 12 november een dagje weg wil zal dat niet óók op 11 november om 22.00u doen, toch?

Gewoon blijven proberen totdat je een persoon treft die mee wil denken/werken.

Reputatie 7
Badge +3

De aanhouder wint, maar dan zal je wel eerst een zelfde ticket voor de juiste dag moeten aanschaffen.

Iemand die op 12 november een dagje weg wil zal dat niet óók op 11 november om 22.00u doen, toch?

Gewoon blijven proberen totdat je een persoon treft die mee wil denken/werken.

De vraag is of het nog lukt als je vandaag die tickets besteld. Meer kans dat het lukt om geld terug te krijgen is als je direct na bestellen foute tickets de goede bestelt

Reageer