beantwoord

online kaartje kopen met korting

• 13 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 856 Bekeken

Kan iemand me uitleggen hoe ik online een kaartje met korting kan kopen?

Mijn man heeft een Dal Vrij abonnement en ik kan dus met 40% korting met hem meereizen, maar ik zie online wel een overzicht van de tarieven. En ook hoe ik een kaartje kan kopen, maar dan kan ik niet aanvinken dat ik met korting wil reizen, hoe moet dat?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Tochjo 13 oktober 2018, 14:00

Het is niet mogelijk om voor Samenreiskorting een e-ticket met korting (vooraf online) of een eenmalige chipkaart met korting (bij de kaartautomaat) te kopen. Een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart is noodzakelijk; een anonieme OV-chipkaart is onder andere te koop bij de kaartautomaat.

Als u met Samenreiskorting met uw man wil meereizen, dan moet u voorafgaand aan de reis bij een kaartautomaat het product Samenreiskorting en voldoende saldo op de persoonlijke of anonieme OV-chipkaart laden waar u mee reist. Als u vervolgens in de daluren incheckt, dan zal bij het uitchecken de ritprijs met korting in rekening gebracht worden. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
Het is niet mogelijk om voor Samenreiskorting een e-ticket met korting (vooraf online) of een eenmalige chipkaart met korting (bij de kaartautomaat) te kopen. Een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart is noodzakelijk; een anonieme OV-chipkaart is onder andere te koop bij de kaartautomaat.

Als u met Samenreiskorting met uw man wil meereizen, dan moet u voorafgaand aan de reis bij een kaartautomaat het product Samenreiskorting en voldoende saldo op de persoonlijke of anonieme OV-chipkaart laden waar u mee reist. Als u vervolgens in de daluren incheckt, dan zal bij het uitchecken de ritprijs met korting in rekening gebracht worden. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.
Reputatie 7
Dat kan niet. Samenreiskorting is alleen mogelijk op een anonieme of persoonlijke ov chipkaart. Dit kunt u regelen bij de automaat.

Losse kaartjes met korting bestaan al jaren niet meer
Reputatie 7
Badge +3
U kunt alleen samenreizen op een OV chipkaart. Samenreis- of dalurenkorting is alleen geldig als u in de daluren vertrekt en met een eticket kan uw vertrektijd door de conducteur niet gecontroleerd worden.
Dankjewel @Tochjo !

@Slidestops ik reis ook al jaren niet meer met de trein.

Reageer