Mijn man heeft een Dal Vrij abonnement en ik kan dus met 40% korting met hem meereizen, maar ik zie online wel een overzicht van de tarieven. En ook hoe ik een kaartje kan kopen, maar dan kan ik niet aanvinken dat ik met korting wil reizen, hoe moet dat?
Alvast bedankt!
Beste antwoord door Tochjo
Het is niet mogelijk om voor Samenreiskorting een e-ticket met korting (vooraf online) of een eenmalige chipkaart met korting (bij de kaartautomaat) te kopen. Een persoonlijke of anonieme OV-chipkaart is noodzakelijk; een anonieme OV-chipkaart is onder andere te koop bij de kaartautomaat.
Als u met Samenreiskorting met uw man wil meereizen, dan moet u voorafgaand aan de reis bij een kaartautomaat het product Samenreiskorting en voldoende saldo op de persoonlijke of anonieme OV-chipkaart laden waar u mee reist. Als u vervolgens in de daluren incheckt, dan zal bij het uitchecken de ritprijs met korting in rekening gebracht worden. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.
Bekijk origineel
Als u met Samenreiskorting met uw man wil meereizen, dan moet u voorafgaand aan de reis bij een kaartautomaat het product Samenreiskorting en voldoende saldo op de persoonlijke of anonieme OV-chipkaart laden waar u mee reist. Als u vervolgens in de daluren incheckt, dan zal bij het uitchecken de ritprijs met korting in rekening gebracht worden. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.