beantwoord

Online ticket kopen

• 27 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 147 Bekeken

Beste

Hoe kan ik online een ticket kopen zonder gebruik te moeten maken van IDEAL? Mijn bank Fortis (België) ondersteunt dit niet.

Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door iMark 28 augustus 2017, 00:42

Hoe kan ik online een ticket kopen zonder gebruik te moeten maken van IDEAL? Mijn bank Fortis (België) ondersteunt dit niet.

Veel tickets voor reizen binnen Nederland zijn te koop via de website van de NMBS. U kunt daar uiteraard met uw Belgische kredietkaart betalen. Niet alle Nederlandse stations zitten in het systeem maar de belangrijkste wel.
https://www.b-europe.com/NL
Bekijk origineel

5 reacties

Het is in dit/uw geval helaas niet mogelijk.

Leuker kan ik het niet maken.

Er is er hier op het forum al veel over geschreven. Een behoorlijk aantal mensen vindt dit sterk achterhaald dat NS geen creditcard betaalmethode accepteert.

Misschien heeft u kennissen/vrienden die het voor u via iDEAL kunnen kopen?

Anders wellicht via Maestro/V-Pay of MasterCard/VISA (tegen +0.50 euro extra creditcardkosten) een eenmalige chipkaart waar uw vervoerbewijs op staat kopen als u in Nederland bent...en u de reis gaat maken.

Regelmatig postte iemand hier ook telkens een link over een bepaalde key die een oplossing zou kunnen zijn, hopelijk weet iemand hier het fijne van en weet deze of dit niet alleen maar puur reclame is/of het ook nog een zinnig product is.
Badge +3

Veel tickets voor reizen binnen Nederland zijn te koop via de website van de NMBS. U kunt daar uiteraard met uw Belgische kredietkaart betalen. Niet alle Nederlandse stations zitten in het systeem maar de belangrijkste wel.

Via deze site kan ik enkel tickets kopen voor een specifiek uur. Stel dat ik een latere trein pak dan die op mijn ticket, kan dat kwaad?
Reputatie 5
Nee, dat kan geen kwaad. Behalve op Thalys zijn tickets geldig op alle binnenlandse treinen, op de aangegeven verbinding en de aangegeven datum. Op Intercity Direct (alleen traject Rotterdam-Schiphol) en ICE is wel een toeslag verplicht.
Badge +3
Via deze site kan ik enkel tickets kopen voor een specifiek uur. Stel dat ik een latere trein pak dan die op mijn ticket, kan dat kwaad?
Treinkaartjes (zonder korting) zijn in Nederland de gehele dag geldig. De website is ingericht om een reisadvies te koppelen aan het kopen van een kaartje. Voor de geldigheid van het kaartje heeft dat in dit geval geen enkel gevolg omdat er geen zitplaatsreservering gekoppeld wordt.

Reageer