beantwoord

Online toeslag intercity direct besteld en uitgeprint, activeren?

Is het nodig om de geprinte versie hiervan nog te activeren op een station?
Of is het gewoon geldig op vertoon van een ander vervoersbewijs?
Ik heb namelijk groepsretour geprint en die word wel geactiveerd op het station.
icon

Beste antwoord door Loes 26 juni 2014, 16:10

Hoi Trijntje,

Ik sluit me compleet aan bij mijn collega Thijs en Geus, ik ben nog geen enkel E-ticket tegen gekomen dat geactiveerd moet worden. Dat is als het goed is al gedaan op de computer, waarna deze is uitgeprint. De QR-code (of hoe die code ook heet) kunnen de collega's van de Intercity Direct wel uitlezen, daar staat dezelfde informatie in als op het E-ticket zelf. Wij, de hoofdconducteurs op het nationale net kunnen deze code nog niet uitlezen en doen alles visueel.
Bekijk origineel

10 reacties

Volgens mij hoef je e-tickets niet te activeren op welk station dan ook.
Er zit immers geen chip in?
Als op stations met poortjes die poortjes definitief gesloten zijn (wat momenteel slechts als proef op 5 stations is tijdens de spits), dan kun je de QR-code op je uitgeprinte groepsretour gebruiken om daarmee bij een speciaal poortje dat poortje te openen.
Maar dat is dan ook de enige functie van die barcode op dat e-ticket.
De OR code van de groepsretour moet ik wel activeren op het station.
Dit staat op het e=ticket.
En omdat er op de intercity direct ook een QR code staat maar geen uitleg,
ga ik twijfelen. Misschien toch maar voor de zekerheid even scannen bij een zuil.
Beste Trijntje,
Om wat voor een E-ticket gaat het? In principe hoef je deze op het station niet meer te activeren. Je hoeft er ook niet mee in te checken. Op het ticket staat namelijk al de datum geprint.
Hoi Trijntje,

Ik sluit me compleet aan bij mijn collega Thijs en Geus, ik ben nog geen enkel E-ticket tegen gekomen dat geactiveerd moet worden. Dat is als het goed is al gedaan op de computer, waarna deze is uitgeprint. De QR-code (of hoe die code ook heet) kunnen de collega's van de Intercity Direct wel uitlezen, daar staat dezelfde informatie in als op het E-ticket zelf. Wij, de hoofdconducteurs op het nationale net kunnen deze code nog niet uitlezen en doen alles visueel.
Dan heb ik het verkeerd begrepen en bedoelen ze op de e-ticket dat het indien nodig, gebruikt dient te worden om een poortje te openen.
Sorry voor de verwarring.

Maakt niet uit, fijn dat je het nog even laat weten.
Hallo, ik heb een vraagje..
Als ik zo'n kaartje voor 22 euro retourkaartje ga kopen op ns spoordeelwinkel.. Krijg ik dan meteen een mail met daarop de bevestiging en zeg maar mijn treinkaartje? Niet dat het dagen gaat duren? Want heb het zondag al nodig..
Reputatie 7
Badge +4
Het is er doorgaans binnen een uur wel en vaak veel sneller. Je krijgt dan een email en dan kun je je kaartje afdrukken. Het komt op een vel A4 en je hebt uiteraard een printer nodig. Controleer of alles klopt na het invullen want achteraf is er niks meer te veranderen.

Je vraag hoort eigenlijk niet in dit topic 😉
Nee klopt! haha
Ik dacht laat ik het eens proberen, nooit geschoten is altijd mis!
Maar heel erg bedankt. Wou het namelijk zeker weten! Maar tof dat het zo snel gaat.
Fijne kerstdag! 😃
Reputatie 7
Badge +4
Wens ik je ook en een goede reis!

Reageer