Onterecht afgeboekte keuzedag

• 11 december 2014
  • 8 reacties
  • 224 Bekeken

woensdag 10/12 heb ik een keuzedag opgehaald voor een reis naar rotterdam, bij de machine in de stationshal amersfoort. de volgende dag reisde ik naar amsterdam, bleek zonder dat ik dat wou wéér een keuzedag afgeboekt te zijn. die had ik nou juist gereserveerd voor januari! klantenservice vertelde dat ik die woensdag kennelijk per ongeluk 2 keuzedagentegelijk opgehaald had. ik wist niet eens dat dat kon, en snap ook de logica niet achter zo'n mogelijkheid!! MAAR IK WIL DUS DAT MIJN ONGEWILD VERLOREN GEGANE KEUZEDAG WEER OPNIEUW INGESTELD WORDT!!

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt het beste uw keuzedag op de kaart zetten middels ' Ophalen keuzedag' De keuzedag die het eerst op moet wordt dan klaargezet. Veel senioren waarderen die mogelijkheid. Dit probleem komt normaal vooral voor bij winkelketens als AH. Het advies hier is altijd de dag daar niet op te nemen maar op een NS-automaat, omdat daarmee dit probleem voorkomen wordt. Mogelijk kan een moderator iets voor u betekenen.

Met hoofdletters schrijven wordt over het algemeen gezien als schreeuwen en is eigenlijk tegen de internetetiquette.
Badge
woensdag 10/12 heb ik een keuzedag opgehaald voor een reis naar rotterdam, bij de machine in de stationshal amersfoort. de volgende dag reisde ik naar amsterdam, bleek zonder dat ik dat wou wéér een keuzedag afgeboekt te zijn. die had ik nou juist gereserveerd voor januari! klantenservice vertelde dat ik die woensdag kennelijk per ongeluk 2 keuzedagentegelijk opgehaald had. ik wist niet eens dat dat kon, en snap ook de logica niet achter zo'n mogelijkheid!! MAAR IK WIL DUS DAT MIJN ONGEWILD VERLOREN GEGANE KEUZEDAG WEER OPNIEUW INGESTELD WORDT!!

Beste Herman2106,

Welkom op het forum en bedankt voor je post.
De keuzedag kunnen we niet herstellen. Als je mij in een privébericht je NAW gegevens en OVchipkaartnummer stuurt kijk ik wat ik wel voor je kan doen.
Overigens mag je de capslock voortaan laten voor wat het is, dat staat erg schreeuwerig en je wordt er niet sneller of beter door geholpen.

Vriendelijke groet, Robby

Beste Herman2106,

De keuzedag kunnen we niet herstellen. Als je mij in een privébericht je NAW gegevens en OVchipkaartnummer stuurt kijk ik wat ik wel voor je kan doen.
Overigens mag je de capslock voortaan laten voor wat het is, dat staat erg schreeuwerig en je wordt er niet sneller of beter door geholpen.

Dankjewel Robby, je hebt helemaal gelijk over de capslock, ik was inderdaad wel wat kwaad geworden na een gesprek met de servicebalie. Ik weet niet zo goed hoe ik jou een privébericht toe kan sturen (met mijn gegevens). Of bedoel je dat ik dat gewoon via deze reactie kan doen?
U kunt het beste uw keuzedag op de kaart zetten middels ' Ophalen keuzedag' De keuzedag die het eerst op moet wordt dan klaargezet. Veel senioren waarderen die mogelijkheid. Dit probleem komt normaal vooral voor bij winkelketens als AH. Het advies hier is altijd de dag daar niet op te nemen maar op een NS-automaat, omdat daarmee dit probleem voorkomen wordt. Mogelijk kan een moderator iets voor u betekenen.

Met hoofdletters schrijven wordt over het algemeen gezien als schreeuwen en is eigenlijk tegen de internetetiquette.

Beste supermember,
Ik ben het eens met je over die schreeuwerige letters. Excuses. Overigens heb ik inderdaad, zoals ik altijd doe bij keuzedagen, de NS machine gebruikt, daarom was ik ook zo verbaasd over die 2e keuzedag die opeens geactiveerd bleek te zijn.
Groet, Herman2106

Beste Herman2106,

Dankjewel Robby, je hebt helemaal gelijk over de capslock, ik was inderdaad wel wat kwaad geworden na een gesprek met de servicebalie. Ik weet niet zo goed hoe ik jou een privébericht toe kan sturen (met mijn gegevens). Of bedoel je dat ik dat gewoon via deze reactie kan doen?

Beste Robby, ik stuur in elk geval mijn email adres voor alle zekerheid: *********
Vriendelijke groet, Herman
Herman, je kunt met het potloodje rechtsbovenin naast je reactie deze wijzigen en je e-mailadres wissen zodat niet iedereen dit te zien krijgt.
Vervolgens kun je door op de naam van Robby NS te klikken en in het volgende scherm op "Stuur bericht" haar een privébericht sturen.
Hallo Herman, Ik heb je emailadres verwijderd, omdat dit voor iedereen zichtbaar is. Theofiel legt in zijn reactie uit hoe je een privebericht naar Robby kunt sturen. In je privebericht kan je je privegegevens doorgeven. Groet, Marjan
Blijkbaar struikelt de NS nog steeds wat automaten en ophalen keuzedagen op dilemma's die niet worden opgelost door de NS. Op de automaten is het nu, april 2015, nog steeds niet echt duidelijk zichtbaar als er per ongeluk 2 keuzedagen worden geactiveerd. De consequenties zijn (m.i. onterecht) geheel voor de klant. woensdag 10/12 heb ik een keuzedag opgehaald voor een reis naar rotterdam, bij de machine in de stationshal amersfoort. de volgende dag reisde ik naar amsterdam, bleek zonder dat ik dat wou wéér een keuzedag afgeboekt te zijn. die had ik nou juist gereserveerd voor januari! klantenservice vertelde dat ik die woensdag kennelijk per ongeluk 2 keuzedagentegelijk opgehaald had. ik wist niet eens dat dat kon, en snap ook de logica niet achter zo'n mogelijkheid!! MAAR IK WIL DUS DAT MIJN ONGEWILD VERLOREN GEGANE KEUZEDAG WEER OPNIEUW INGESTELD WORDT!!

Reageer