beantwoord

onterecht verlopen keuzedag

  • 20 October 2023
  • 18 reacties
  • 338 Bekeken

Vandaag 20 oktober 2023 was de laatste dag dat ik de keuzedag geldig tm 201023 kon gebruiken. Bij het ophalen aan de automaat zojuist werd me enkel de volgende keuzedag, geldig tm 201223 aangeboden. Tot en met betekent toch dat 20 oktober hiernog invalt? Verzoek om de ten onrechte volgende keuzedag weer als ongebruikt terug te zetten. Verneem graag van u. Groet, Leni Meijer

*gegevens verwijderd door moderator.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 20 October 2023, 10:20

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi LeniMeijer,

Dit is een bekend probleem. Je kunt contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X. Zij kunnen je een vervangende Keuzedag geven.

Reputatie 7
Badge +3

Geef bij de klantenservice duidelijk aan dat het gaat om een keuzedag waarbij op jouw overzicht tot met 20 oktober 2023 staat.

Reputatie 7
Badge +4

Bedenk dat de vervangende keuzedag in de vorm van een e-ticket is. Dat is ongunstig, want u mag zich met een e-ticket tijdens de spits helemaal niet in de trein bevinden. Met een keuzedag mag dat wel als u maar voor de spits incheckt.

Reputatie 7
Badge +1

Bedenk dat de vervangende keuzedag in de vorm van een e-ticket is. Dat is ongunstig, want u mag zich met een e-ticket tijdens de spits helemaal niet in de trein bevinden. Met een keuzedag mag dat wel als u maar voor de spits incheckt.

Aangezien het een vervanging voor de keuzedag is, die NS onterecht 1 dag te vroeg heeft verwijderd, moet NS daarmee reizen op dezelfde tijden toestaan als met de Keuzedag.

Reputatie 7
Badge +4

Daar zijn we het dus roerend over eens, zie ook het andere topic. Ik erger me aan deze wijze van doen van NS, dat was indertijd nooit zo, en is ook niet nodig. U lijkt er in te lezen dat ik het verdedig, maar ik beschrijf het zo het helaas is, en God hoort me brommen. 😇 Veel wat oudere senioren zijn al trots als ze een keuzedag van het automaat kunnen plukken en daarmee in kunnen checken. Dat moet je niet op deze manier bemoeilijken.

We moeten hier feitelijk juiste informatie geven en dat lukt gelukkig meestal wel. Dat betekent helemaal niet dat ik het er mee eens ben. Ik steek mijn mening overigens doorgaans niet onder stoelen of banken, lol. Het lijkt me ook overduidelijk te lezen dat ik het aangeef als waarschuwing, dus ik verbaas me hier een beetje over.

 

Verder citeer ik met instemming de bekendste uitspraak van de Vlaamse schrijver Louis Paul Boon.😉

Reputatie 7
Badge +3

Er is eerder door een moderator aangegeven dat er door de klanteNService “vast en zeker een oplossing voor gevonden kan worden", als je de reis wil afmaken in de spits. Hoe dat in z'n werk gaat, geen idee, maar je kunt het altijd proberen mocht het nodig zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Er is eerder door een moderator aangegeven dat er door de klanteNService “vast en zeker een oplossing voor gevonden kan worden", als je de reis wil afmaken in de spits. Hoe dat in z'n werk gaat, geen idee, maar je kunt het altijd proberen mocht het nodig zijn.

Vergeet het maar, er staat duidelijk op het ticket wat je krijgt na verzilveren van de code dat de keuzedag niet geldig is tussen 6.30-9.00 uur en 16.00-18.30 uur.

Reputatie 7
Badge +3

Don't shoot the messenger. Ik weet ook niet hoe ze dat gedacht had, maar het is wel gezegd.

En los daarvan, je hebt er natuurlijk ook gewoon recht op.

Dit is mij ook overkomen. Het probleem bij de klantenservice is, ik heb twee medewerkers gesproken, dat zij volhouden dat de dag op de laatst geldige datum, in mijn geval 27 oktober, niet meer op deze dag opgenomen kan worden. Die moest ik dan maar een dag eerder opnemen. De nieuwe keuzedag staat pas klaar op de 28ste, dat betekent dus dat de 27ste helemaal wegvalt. Men is niet bereid om deze dag te compenseren en ik kan deze mensen ook niet overtuigen dat als er staat t/m 27 oktober, dat deze dag gewoon meetelt. Hopeloos en machteloos word ik hiervan.

Cathy

Reputatie 7
Badge +3

Dit is mij ook overkomen. Het probleem bij de klantenservice is, ik heb twee medewerkers gesproken, dat zij volhouden dat de dag op de laatst geldige datum, in mijn geval 27 oktober, niet meer op deze dag opgenomen kan worden. Die moest ik dan maar een dag eerder opnemen. De nieuwe keuzedag staat pas klaar op de 28ste, dat betekent dus dat de 27ste helemaal wegvalt. Men is niet bereid om deze dag te compenseren en ik kan deze mensen ook niet overtuigen dat als er staat t/m 27 oktober, dat deze dag gewoon meetelt. Hopeloos en machteloos word ik hiervan.

Cathy

In jouw overzicht staat nog tot met 27 oktober 2023. Bij mails vanaf1 juli 2023 dat er een keuzedag klaarstaat staat geldig tot. Een keuzedag is dus niet meer 365 dagen geldig maar 364 dagen.

Toch nóg maar een keer naar de klantenservice gebeld. Een aardige dame gesproken, die mij alsnog een code zou sturen voor de verloren gaande dag, en wel een code die een jaar geldig is. Wat schetst mijn verbazing dat de code die ik kreeg, geldig is tot en met diezelfde dag!! Nu maar een mail gestuurd, waar ik binnen vijf dagen (die inmiddels verlopen zijn) antwoord op zou krijgen. Het kost me moeite om niet op te geven, plus alle tijd en ergernis.   

Codes die wij voor Keuzedagen genereren zijn altijd 1 jaar geldig. De geldigheid is dus vanaf de dag van uitgifte 1 jaar geldig. Als er iets anders in de mail staat, dan klopt dit niet. Heb je al geprobeerd hem te verzilveren?

Reputatie 7
Badge +3

Wat schetst mijn verbazing dat de code die ik kreeg, geldig is tot en met diezelfde dag!!

 

Stomme vraag misschien, maar is het niet toevallig dezelfde dag, maar dan 2024?

Nee mrFreeze, er staat echt 2023. 
 

Beste LauraNS, als er in de mail staat dat de code te gebruiken is t/m de datum waarop ik de code ontvang, dezelfde dag dus, hoef ik het toch niet te proberen? Als het zo is dat de code een jaar geldig is, is de mail niet duidelijk opgesteld. 

Reputatie 7
Badge +3

Beste LauraNS, als er in de mail staat dat de code te gebruiken is t/m de datum waarop ik de code ontvang, dezelfde dag dus, hoef ik het toch niet te proberen? Als het zo is dat de code een jaar geldig is, is de mail niet duidelijk opgesteld. 

Ik zou het gewoon proberen en als die niet werkt weer contact opnemen met de klantenservice.

Badge +3

Wat schetst mijn verbazing dat de code die ik kreeg, geldig is tot en met diezelfde dag!!

Stomme vraag misschien, maar is het niet toevallig dezelfde dag, maar dan 2024?

De code is voor het ‘gat’ dat gevallen is door die suffe aanpassing in het Keuzedagen systeem.

Wie contact opneemt ‘ik kon op dag x mijn Keuzedag niet meer opnemen’ (want de volgende stond al klaar!) krijgt dus een coupon.

Maar ja, die zou dan wel in ieder geval geldig zijn als vervanging van die gemiste Keuzedag (tja, dat is één dag), maar je hebt de volgende dus maar opgenomen en die is…. een jaar geldig, dus daarvoor graag vervanging!

Wat er in een NS mail staat klopt wel vaker niet. Gewoon de couponcode intikken (zonder te verzilveren voor een datum, kijk maar welke datums je eventueel kunt kiezen in het kalendertje) en je weet het.

Opgelost! Ik kreeg een mail van NS met de melding dat de datum van geldigheid per ongeluk op 2023 stond i.p.v. 2024. 

Reageer