beantwoord

Op 6 juni koop ik e-tickets voor het traject RAI-Schihol en vice versa voor de 7e.

Dan kom ik de 7e op de RAI en rijden de treinen niet ivm onderhoud. Dat moet toch ook aangegeven worden tijdens de koop van de e-tickets? Maw ik koop iets en betaal daarvoor en de NS levert niet. Ik wil mijn geld terug
icon

Beste antwoord door Senang 8 juni 2015, 13:09

Ik denk dat u niet veel heeft opgelet. De NS heeft al weken van te voren aangekondigd dat er rond SHL spoorwerkzaamheden zijn. Er gingen ook bussen naar SHL. GTBV is hier helaas nvt.
Bekijk origineel

12 reacties

Ik denk dat u niet veel heeft opgelet. De NS heeft al weken van te voren aangekondigd dat er rond SHL spoorwerkzaamheden zijn. Er gingen ook bussen naar SHL. GTBV is hier helaas nvt.
maar je kan toch geen treinkaartje verkopen voor een rit die niet plaatsvindt?
Reputatie 1
Jawel, want bij werkzaamheden worden vervangende bussen ingezet. U kon het traject met dit kaartje gewoon afleggen, maar dan per bus in plaats van trein.
U kon met de trein van Amsterdam RAI naar Amsterdam Zuid en vanaf daar kon u per bus naar Schiphol (R-net lijn 310).
Jawel, want bij werkzaamheden worden vervangende bussen ingezet. U kon het traject met dit kaartje gewoon afleggen, maar dan per bus in plaats van trein.
U kon met de trein van Amsterdam RAI naar Amsterdam Zuid en vanaf daar kon u per bus naar Schiphol (R-net lijn 310).

Bij aanschaf koop ik een kaartje voor de trein om binnen de mij bekende tijd op plaats bestemming te arriveren. Mij wordt niet medegedeeld dat er ander vervoer is en de reistijd langer wordt. Bovendien wil ik met de trein en niet met de bus
Hallo O.tenthoff,

In de reisplanner worden de werkzaamheden aangegeven. Het is daarom handig om voordat je een E-ticket koopt eerst de reisplanner te checken. Bij werkzaamheden wordt voor vervangend vervoer gezorgd. Je kon dus gewoon reizen met het E-ticket.

Groet,
Marjan
Hallo O.tenthoff,

In de reisplanner worden de werkzaamheden aangegeven. Het is daarom handig om voordat je een E-ticket koopt eerst de reisplanner te checken. Bij werkzaamheden wordt voor vervangend vervoer gezorgd. Je kon dus gewoon reizen met het E-ticket.
dag Marjan van de NS,
dat is zeker handig, maar je moet er wel op gewezen worden. En dat gebeurt niet als ik een treinkaartje voor die datum koop. Er staat ook nergens dat je bij het kopen eerst de reisplanner moet checken voordat je tot aanschaf van een vervoersbewijs overgaat

Groet,
Marjan
dag Marjan van de NS,
dat is zeker handig, maar je moet er wel op gewezen worden. En dat gebeurt niet als ik een treinkaartje voor die datum koop. Er staat ook nergens dat je bij het kopen eerst de reisplanner moet checken voordat je tot aanschaf van een vervoersbewijs overgaat
dag Marjan van de NS,
dat hoeft ook niet. Zelfs op mijn persoonlijke ov chipkaart staat er nooit van tevoren op wanneer er werkzaamheden zijn gepland. U had beter op de website moeten gaan kijken of op NOS teletekst pagina 754.
De NS en ProRail informeren ruim van te voren wanneer er geplande werkzaamheden plaatsvinden. Dit doet zij via de NS.nl website alsmede ook via krantenadvertenties en teletekst pagina 754. U kon weten dat er op uw reisdatum werkzaamheden plaatsvonden en dat er treinvervangend vervoer plaatsvondt.

Het zou een aanvulling kunnen zijn op het bestelproces, echter is de NS hiertoe niet verplicht daar u in staat bent geweest met het door u aangeschafte kaartje uw bestemming te bereiken.
De NS en ProRail informeren ruim van te voren wanneer er geplande werkzaamheden plaatsvinden.

Ruim van te voren is natuurlijk een subjectief begrip. Bij mijn weten wordt de reisplanner pas twee weken van tevoren aangepast terwijl het al veel eerder mogelijk is een e-ticket te kopen.
Wanneer een trein niet rijdt of een station niet bereikbaar vanwege geplande werkzaamheden bieden wij altijd vervangend vervoer aan. Met je aangeschafte vervoerbewijs (in welke vorm dan ook) kun je gebruik maken van het vervangend vervoer of het gegeven omreisadvies. Voor Amsterdam RAI gold een advies voor reizen met de metro (op basis van je NS vervoerbewijs). Overigens was Amsterdam RAI met de sprinter Amsterdam Zuid - Utrecht C v.v. afgelopen zondag gewoon bereikbaar.
Wanneer een trein niet rijdt of een station niet bereikbaar vanwege geplande werkzaamheden bieden wij altijd vervangend vervoer aan. Met je aangeschafte vervoerbewijs (in welke vorm dan ook) kun je gebruik maken van het vervangend vervoer of het gegeven omreisadvies. Voor Amsterdam RAI gold een advies voor reizen met de metro (op basis van je NS vervoerbewijs). Overigens was Amsterdam RAI met de sprinter Amsterdam Zuid - Utrecht C v.v. afgelopen zondag gewoon bereikbaar. Er ging ook een sprinter vanuit Almere naar Amsterdam Zuid.

Reageer