beantwoord

Op mijn E-ticket staat de verkeerde datum

• 19 december 2018
  • 7 reacties
  • 305 Bekeken

Hallo, ik heb op 19 december op de site Actievandedag.nl een enkele reis gekocht van Bovenkarspel Flora naar Hengelo. Ik heb hier bij aangegeven dat ik deze reis op 23 december wil houden. Op het E-ticket wat ik heb ontvangen heb ik de verkeerde datum (21 december) staan terwijl ik alles 2 keer goed heb gecheckt. Ik zou graag willen dat de datum van de E-ticket wordt verandert en anders wil ik mijn geld terug. Het ticket nummer is 23999579 op de naam Stijn Vorgers. Aangezien ik een jongen van 15 jaar ben heb ik het geld hard nodig en wil ik niet dat er iets fout gaat waardoor ik mijn geld kwijt raak aan iets waar ik niks aan kan doen. mvg Stijn Vorgers
icon

Beste antwoord door Thom 20 december 2018, 00:02

U kunt van alles willen en ik kan me voorstellen dat het verlies van het geld naar voor u is, maar eenmaal gedownloade tickets worden niet vergoed. Het risico op fraude is veel te groot, mensen hebben dan twee reisdagen voor de prijs van eentje.

De kans dat het lukt coulance te krijgen is nul. De computer neemt letterlijk over wat u invult, u zult toch zelf iets niet goed hebben gedaan. Bovendien krijgt u de kans het nog even over te lezen en te wijzigen voor de bestelling ingaat. Kennelijk heeft u toen de fout niet gezien.

Het is vrees ik jammer, maar helaas pindakaas. U kunt het proberen bij Klantenservice. Ze zijn er nu ook. Er waren storingen de afgelopen dagen, er is mogelijk een kansje dat het er mee samenhangt, maar ik verwacht het niet.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt van alles willen en ik kan me voorstellen dat het verlies van het geld naar voor u is, maar eenmaal gedownloade tickets worden niet vergoed. Het risico op fraude is veel te groot, mensen hebben dan twee reisdagen voor de prijs van eentje.

De kans dat het lukt coulance te krijgen is nul. De computer neemt letterlijk over wat u invult, u zult toch zelf iets niet goed hebben gedaan. Bovendien krijgt u de kans het nog even over te lezen en te wijzigen voor de bestelling ingaat. Kennelijk heeft u toen de fout niet gezien.

Het is vrees ik jammer, maar helaas pindakaas. U kunt het proberen bij Klantenservice. Ze zijn er nu ook. Er waren storingen de afgelopen dagen, er is mogelijk een kansje dat het er mee samenhangt, maar ik verwacht het niet.
Reputatie 6

Het betreft hier blijkbaar een externe site (actievandedag.nl). Externe sites krijgen het wel degelijk voor elkaar om van dit soort zaken een potje te maken. Ik vraag me dan soms wel eens af: hoe is dit technisch mogelijk ?

Voorts is het mij ook niet duidelijk of Stijn nu al een daadwerkelijk e-ticket heeft ontvangen of slechts een of andere bon om een e-ticket te verkrijgen.

Maar wat u zegt: probeer het eens bij de klantenservice. Vermeld zeker van welke site dat ticket komt en op welke site je feitelijk de datum hebt gekozen. Op die actievandedag.nl of op de NS-site ?
Het is vrees ik jammer, maar helaas pindakaas.

@Thom , lijkt me niet helemaal de juiste toon die je gebruikt richting een klant van NS, waarbij iets om onduidelijke redenen fout gaat bij een bestelling.
Hallo Stijnvorgers en welkom bij de NS Community.

Ik zie dat je me inmiddels een privébericht hebt gestuurd met aanvullende informatie. Ik ga proberen je via die weg te helpen.

Voor de meelezers: De reactie van Thom is, hoewel wat kort door de bocht, wel juist. Wanneer een ticket eenmaal op datum staat kunnen wij hier niks aan veranderen. Een restitutie is altijd op basis van coulance omdat wij niet meer kunnen vaststellen of je het ticket wel of niet gaat gebruiken.
https://community.ns.nl/overige-producten-6/verkeerde-datum-op-eticket-53693#post362041 🤔
https://community.ns.nl/overige-producten-6/verkeerde-datum-op-eticket-53693#post362041 🤔

Wat wil je precies zeggen met je reactie, Nooduitgang?
Ik heb voor Stijnvorgers een uitzondering gemaakt en hem in dit geval geholpen met een ander ticket. Let op, een dergelijke actie is altijd op basis van coulance en hier kunnen dan ook geen rechten aan worden ontleend.

Reageer