Op vakantie vanuit het buitenland

• 5 augustus 2014
  • 10 reacties
  • 363 Bekeken

Ik ben vanuit engeland hier op vakantie en will graag met de trein , heb daarom geen ov chip kaart . Kan ik eenmalig een of chip kaart kopen en zou ik dat ook met een buitenlandse pinpas kunnen be taken?

10 reacties

Als uw pinpas een Maestro-logo heeft kunt u deze gebruiken in de kaartautomaten. U kunt uit de kaartautomaat losse kaartjes kopen (wegwerpchipkaartjes) of een anonieme chipkaart.
De losse kaartjes (retourtickets zijn in dat geval ook mogelijk) kosten 1 euro meer dan de normale ritprijs.
De anonieme chipkaart kost 7,50 en moet elke keer dat u reist minimaal 20 euro aan saldo bevatten (dit kunt u ook bij de automaat opladen). Om uw geld aan het loket weer terug te krijgen betaalt u 2,50.
Welke optie voor u het interessantst is, hangt af van hoe vaak u met de trein wil reizen.
Bedankt voor je reactie , mijn pinpas heeft geen maestro logo. Kan ik deze kaartjes met cash betalen?
Badge +3
U kunt bij de meeste automaten met muntgeld terecht. Bij een servicebalie kunt u ook met briefgeld betalen. Servicebalies zijn te vinden op de grotere stations. Als u zegt waar u de trein wilt nemen, kunnen wij aangeven of u daar een servicebalie vindt of op welk station in de omgeving een servicebalie aanwezig is.
Ja, maar alleen met muntgeld in de automaat. Aan het loket kun je ook met briefgeld betalen.
Hou er tevens rekening mee dat voor het kopen van een kaartje aan het loket eveneens extra kosten worden berekend.
Badge +3
Nee, naast de toeslag voor de eenmalige chipkaart wordt geen balietoeslag gerekend.
Hartelijk dank voor reacties , ik reis vanuit Haarlem naar den Haag. Dus als er been loket is op Haarlem kan ik gewoon een kaartje kopen
In Haarlem zijn loketten aanwezig waar je tickets kunt kopen. Deze bevinden zich bij binnenkomst aan de rechterzijde in het hoofdgebouw van het station. De exacte openingstijden zijn mij niet bekend, maar als je op een beetje 'normale' tijd van het station vertrekt, zijn ze gewoon geopend.
Badge +3
De openingstijden van het loket in Haarlem staan op deze pagina.
Beste brisbane1, Welkom op het NS Service Forum. Ik zie dat andere forumleden je al goed helpen! Kom je er zo uit? Je kunt een eenmalige OV-Chipkaart aanschaffen bij de kaartautomaat of bij de servicebalie. Op station Haarlem kan je nog niet met creditcard betalen, in dit geval kan je dus met cashgeld (muntgeld) betalen bij de automaat en met papiergeld betalen bij de servicebalie.

Dit gaat overigens wel veranderen. Vanaf 12/8 is het in het hele land mogelijk om creditcardbetalingen te doen aan de balies en in verkoopautomaten. De vraag naar creditcardbetaling is groot en ons proces is nu zo ingericht dat we deze mogelijkheid landelijk kunnen aanbieden. In de week van 12 augustus worden in ieder geval alle balies overgezet op creditcardbetaling. Daarnaast wordt op 12 augustus in het grootste deel van de verkoopautomaten de mogelijkheid tot creditcardbetaling live gezet. Er zijn in het land echter nog 120 automaten waarvan de pinterminals niet geschikt zijn voor creditcardbetalingen. Deze worden de komende weken vervangen. We brengen nu in kaart op welke automaten we de creditcardbetalingsmogelijkheid nog niet kunnen bieden.

Ik heb het topic verplaatst naar 'Overige kaartjes' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Reageer