beantwoord

Opendagen universiteiten

• 1 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 158 Bekeken

Voor school dit jaar moeten we meerdere universiteiten gaan bezoeken en ons gaan oriënteren voor onze vervolgstudie. Wanneer je elke keer dat je een universiteit gaat bezoeken een kaartje moet betalen wordt dit erg duur. Is het daarom mogelijk dat vergoed te krijgen? Omdat studenten hun reis ook vergoed krijgen.
icon

Beste antwoord door bryan 1 oktober 2018, 11:43

Voor een scholier (en natuurlijk ook anderen) kan het reizen met de trein een dure aangelegenheid zijn. Ik weet vrij zeker dat NS echter deze kosten niet zomaar gaat vergoeden. Voor studenten krijgen vervoerders vergoed vanuit de overheid.

Omdat je verplicht naar universiteiten moet vanuit school zou ik in eerste instantie ook daar aankloppen.

Daarnaast kun je hier kijken. Op deze site staat een overzicht van goedkope treinkaartjes en waar je ze kunt kopen.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge
Voor een scholier (en natuurlijk ook anderen) kan het reizen met de trein een dure aangelegenheid zijn. Ik weet vrij zeker dat NS echter deze kosten niet zomaar gaat vergoeden. Voor studenten krijgen vervoerders vergoed vanuit de overheid.

Omdat je verplicht naar universiteiten moet vanuit school zou ik in eerste instantie ook daar aankloppen.

Daarnaast kun je hier kijken. Op deze site staat een overzicht van goedkope treinkaartjes en waar je ze kunt kopen.
Reputatie 7
Badge +3
Het studentenreisproduct, waarmee studenten 'gratis' kunnen reizen is onderdeel van de studiefinanciering en valt onder DUO. Daar heb je recht op als je gaat studeren. NS heeft daar niets mee te maken en zal aankomende studenten niet tegemoet kunnen komen in de reiskosten die ze voor hun studie gaan maken.

Wel kun je kijken of je met iemand kunt meereizen die een abonnement heeft bij NS. Je kunt dan in de daluren gebruik maken van Samenreiskorting https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html
Als je met meer mensen dezelfde treinreis gaat maken is een groepsticket misschien interessant https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/groepsticket-daluren

zie verder de tip van @bryan
Reputatie 7
Badge +3
Sommige hogescholen hebben geregeld dat als je je aanmeldt voor hun oriëntatiedag je een code krijgt waarmee je 20% korting op een eticket kunt krijgen.
Hee Thomas. Welkom bij de Community!

Ik kan me voorstellen dat het aardig in de kosten kan lopen als je elke keer een kaartje moet kopen voor je rit. Deze kosten worden door NS echter niet vergoed. Ik zie dat andere gebruikers al een paar goede suggesties hebben genoemd 🙂. Hopelijk kan je daar mee uit de voeten!

Mits je in de daluren reist zou je wellicht ook een NS Flex Dal Voordeel voor € 5 per maand kunnen overwegen. Dan krijg je in elk geval 40% korting op je ritten en heb je, als je een aantal keren per maand reist, deze € 5 er al snel uit 🙂. Dit abonnement kan je na een looptijd van minimaal 30 dagen op elk gewenst moment weer opzeggen.

Reageer