Oplossing voor verkeerde datum etickets | NS Community

Oplossing voor verkeerde datum etickets



Toon eerste bericht

180 reacties

Badge +3

Ik doe even een ‘ping’ naar @RailRunner15 dan, want die (ook al werkt hij in een ander team tegenwoordig?) vertelde dat er heel veel mensen aan het team dat het allemaal moest regelen toegevoegd waren.. toch?

Denk dat @TheoSu nu het beste aanspreekpunt is, maar goed waar bemoeien we ons eigenlijk mee? :joy:

De NS of TLS aan beloftes houden is wishful thinking, want binnen 5 dagen reageren op een e-mail met een doodsimpel issue is vaak al zo enorm lastig, en zo… :disappointed_relieved:

 

Reputatie 4
Een goede ontwikkeling dit natuurlijk, maar wanneer komen er de beloofde structurele wijzigingen bij de eticket-verkoop?
Durf ik je niet te zeggen, Pluckie!
TS had dit idee al in januari gelanceerd. NS heeft toen gereageerd dat ze bezig waren met iets veel beters.
Dat nu toch het idee van TS is geïmplementeerd zegt veel over de slagvaardigheid van NS.

Dit antwoord van Jouke zegt natuurlijk ook veel over het bedrijf NS:

Ik snap je bericht helemaal mrfreeze. Ik had graag ook meer willen vertellen maar helaas reageert de betreffende afdeling niet meer op mijn berichten. Via-via heb ik nu dit te horen gekregen maar ik snap dat dit al veel eerder had verwerkt moeten worden. Waarom het zo lang duurt en waarom de eerdere aanpassing is komen te vervallen weet ik helaas niet.

Lijkt mij hoog tijd dat er iemand bij NS aan het roer komt die meer dan lintjes doorknipt.
Reputatie 7
Mijn complimenten voor de thans aangebrachte aanpassingen. Het heeft even geduurd maar de aanzet is goed.

@Jouke NS verwoordt het juist: er wordt deels tegemoet gekomen aan de gewenste aanpassingen. De aanpassingen zijn nog niet bij alle ingangen van het bestelproces aangebracht en sommigen zullen wellicht gedacht hebben dat de aangekondigde veranderingen zouden inhouden dat er een e-ticket zou worden geintroduceerd dat gewijzigd of geannuleerd zou kunnen worden.

@RailRunner15 Railrunner 15. Alhoewel elke (extra) vermelding van de belangrijkste voorwaarde valt toe te juichen, zit het grootste probleem m.b.t. de communicatie niet bij de actietickets. De externe verkopers van deze tickets zijn doorgaans redelijk tot goed in staat de voorwaarden duidelijk te presenteren.
Dit is niet het geval bij de e-tickets die via ingangen zoals Koop je treinkaartjes online, de reisplanner en de app bij NS worden aangeschaft en die doorgaans (veel) duurder zijn.
Nog altijd verkiest NS hierbij slechts duidelijk aan te geven dat een e-ticket 1 € goedkoper is dan een kaartje uit de automaat. Het wrange hierbij is dat het kaartje uit de automaat wel zonder problemen gewijzigd of geannuleerd kan worden.

Er vanuit gaande dat ook NS haar klanten duidelijk wenst te informeren zou een integrale aanpassing van het bestelproces zeer welkom zijn.
Het is vooral belangrijk om de dag aan te geven en niet alleen de datum. Veel mensen weten dat ze op donderdag op pad gaan maar niet of dat de 16de of de 17de is.

Overigens zijn denk ik niet alle "vergissingen" ook inderdaad vergissingen. Er zullen ook mensen zijn die zich bedacht hebben en gewoon een dag eerder of later op reis willen.
Reputatie 7
Badge +3
Op zich is er al wel zo'n controle-moment, zie hieronder. Maar iets explicieter de vraag of de bestelling juist is, zou geen kwaad kunnen denk ik.

Ik lees net weer op het forum iemand die een verkeerd dagretour heeft aangeschaft. Het antwoord wat nu weer door de forumleden wordt aangegeven dat meneer heeft pech gehad. Ooit ca 1½ jaar geleden heeft NS een toezegging gedaan dat er een enorme verbetering zou komen op het product e-tickets.

 

Is hier nu het spreekwoord: veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven van toepassing of gaan jullie nu “eindelijk" eens de daad bij het woord voegen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik lees net weer op het forum iemand die een verkeerd dagretour heeft aangeschaft. Het antwoord wat nu weer door de forumleden wordt aangegeven dat meneer heeft pech gehad. Ooit ca 1½ jaar geleden heeft NS een toezegging gedaan dat er een enorme verbetering zou komen op het product e-tickets.

 

Is hier nu het spreekwoord: veel beloven weinig geven doet een gek in vreugde leven van toepassing of gaan jullie nu “eindelijk" eens de daad bij het woord voegen.


Er zijn verbeteringen. Zo wordt de datum met dagaanduiding aangegeven. Hoe wil je oplossen dat mensen denken dat je met een retour op 2 verschillende dagen kunt reizen? In de app staat retour, dat kan verwarrend zijn, maar op de website staat duidelijk dagretour. De laatste keer dat ik online een kaartje kocht (begin maart) werden de stappen duidelijk aangegeven.

En ja, vanwege mogelijke fraude wordt er geen geld terug gegeven en is wijzigen nog steeds niet mogelijk. Dat staat gewoon in de voorwaarden.

Reputatie 7
Badge
Men moet gewoon beter opletten als men een ticket koopt of verzilvert. Wat mij ook opvalt dat men lang van te voren bestelt terwijl het ook gewoon op de dag van vertrek kan.
Reputatie 7
Badge +3
Men moet gewoon beter opletten als men een ticket koopt of verzilvert.
Klopt, maar dat gebeurt dus blijkbaar niet altijd. Dan kun je als bedrijf wel zeggen dat je gewoon beter moet opletten, maar daarmee snij je jezelf ook in de vingers, omdat alle vragen over die tickets toch door iemand beantwoord moeten worden. En om nou te zeggen dat de klantenservice om meer calls zit te springen ...
Als er dus makkelijke manieren zijn om het aantal fouten te verminderen, zie ik geen enkele reden om dat niet te doen.
Via-via heb ik begrepen dat er gewerkt wordt aan een verbeterde versie van E-tickets. Hoe dit er precies uit gaat zien, wat er veranderd en wanneer precies is nog niet duidelijk. Zodra ik meer informatie heb laat ik dat hier weten.
Reputatie 7

Wat gebeurde er als je annuleerde en je geld terug kreeg ? Was de ticket dan uit de appli verdwenen ? Kon je toch nog alsnog een afgedrukt ticket hebben en gebruiken als je dat zou willen ?
Bij DB kreeg ik automatisch ook een printbaar ticket via e-mail. Dus dat had ik nog kunnen printen, ja. Of ze bij controle konden zien of het ticket ongeldig was weet ik niet. Heb nooit geprobeerd te reizen met een gestorneerd ticket.

De tickets blijven WEL zichtbaar in de app en je kon ze ook gewoon openen. Dit was wel verwarrend, want je moest soms dus goed kijken of je wel het juiste ticket liet zien. Of er ergens op het ticket te zien was of het ticket niet meer geldig was weet ik niet meer, misschien onderaan op het ticket, maar zelfs als dat zo was dan wordt daar nooit naar gekeken. Ze scannen gewoon de qr code bovenaan het ticket en die was onveranderd, maar ze scrollen bij controle nooit naar beneden om de tekst te lezen.

Bij SBB kreeg ik dat ticket niet automatisch via e-mail, maar ik kon het wel downloaden door in te loggen bij mijn SBB. Dus ja, ook deze was nog steeds te printen


Merci voor de uitleg. Dit alles lijkt sterk op de werking van de e-tickets in de appli van de SNCB.
Ik zal de controleur de volgende keer eens een oud ticket laten scannen.

Er zit overigens wel een handig knopje bij die oude e-tickets: "Nog zo een kopen". Dat gaat sneller. Het werkt natuurlijk het beste als je dat doet op de dag van vertrek, anders kan je een foutje maken met de datum (het nieuwe ticket krijgt de datum van vandaag, d.i. de dag dat je op dat knopje drukt).
Reputatie 7
Badge
Er zijn zat manieren om te zorgen dat je geen fout maakt. Ik verzilver alleen op de dag van vertrek en dubbelcheck mijn gegevens.
Reputatie 7
Badge +3
Via-via heb ik begrepen dat er gewerkt wordt aan een verbeterde versie van E-tickets. Hoe dit er precies uit gaat zien, wat er veranderd en wanneer precies is nog niet duidelijk. Zodra ik meer informatie heb laat ik dat hier weten.
Meen je dit nou?! Begin dit jaar werd deze verbetering al aangekondigd. Het zou eind 1e kwartaal gereed moeten zijn. Inmiddels zitten we in het 3e kwartaal en hebben we er nooit meer iets over gehoord. En nu heb jij "via-via" begrepen dat ze aan een verbetering werken?
Sorry hoor, maar wat een aanfluiting.
Reputatie 7
Badge

Er is toch een waarschuwing? “Weet u zeker dat op u op die dag wil reizen? Eenmaal gekocht kan niet meer gewijzigd worden.” Of zoiets.

Reputatie 7
Badge +3
Ja, maar dat doet dus niet iedereen. Jouw redenatie is een beetje: er blijkt op een bepaalde weg regelmatig te hard gereden te worden. Iemand stelt oplossingen voor: flitspaal, wegversmalling, meer borden, etc. Jouw reactie: Men moet gewoon niet te hard rijden.

Je hebt helemaal gelijk. Maar het lost het probleem niet op 😉

Via-via heb ik begrepen dat er gewerkt wordt aan een verbeterde versie van E-tickets. Hoe dit er precies uit gaat zien, wat er veranderd en wanneer precies is nog niet duidelijk. Zodra ik meer informatie heb laat ik dat hier weten.Meen je dit nou?! Begin dit jaar werd deze verbetering al aangekondigd. Het zou eind 1e kwartaal gereed moeten zijn. Inmiddels zitten we in het 3e kwartaal en hebben we er nooit meer iets over gehoord. En nu heb jij "via-via" begrepen dat ze aan een verbetering werken?
Sorry hoor, maar wat een aanfluiting.


Ik snap je bericht helemaal mrfreeze. Ik had graag ook meer willen vertellen maar helaas reageert de betreffende afdeling niet meer op mijn berichten. Via-via heb ik nu dit te horen gekregen maar ik snap dat dit al veel eerder had verwerkt moeten worden. Waarom het zo lang duurt en waarom de eerdere aanpassing is komen te vervallen weet ik helaas niet.

In de app is er geen waarschuwing. Die is lang geleden al wel beloofd door NS, maar die belofte zijn ze nog niet nagekomen.

Flitspaal, wegversmalling, meer borden etc. kunnen nog meer problemen veroorzaken indien hard rijden niet het (grootste) probleem vormt !😕
Reputatie 7
Badge

Dat van de app wist ik niet. Ik doe het op de ouderwetse manier met printen op papier. 

Reputatie 7
Badge
O ja? Zijn er echt aanbiedingen bij de NS waarvoor je niet op de dag van vertrek kan boeken? Naar mijn weten zijn seizoensretoers en die aanbiedingen in Spoordeelwinkel ook op de dag van vertrek te boeken.
Reputatie 6
O ja? Zijn er echt aanbiedingen bij de NS waarvoor je niet op de dag van vertrek kan boeken? Naar mijn weten zijn seizoensretoers en die aanbiedingen in Spoordeelwinkel ook op de dag van vertrek te boeken.

Nee joh dat verzin ik ter plekke 🙂

Hier een voorbeeld van de laatste die in mijn mail zat en waarbij ik tijdens het bestellen al een keuze moest maken. Het ging om avondretour.

Goed om te weten
Reizen kan na 18.30 uur, door de week of in het weekend. Het kaartje is tot 4.00 uur ’s nachts geldig.
1 dag geldig voor maximaal 1 persoon.
Te koop t/m 31 december 2018 en je kunt reizen t/m 31 januari 2019. Je kunt een reisdatum kiezen tot maximaal 60 dagen in de toekomst

Bestellen
Klik op de knop ‘Bestel direct’.
Vul jouw gegevens in en klik op ‘In winkelwagen’.
Vul daarna de kortingscode in die per mail verstuurd is
Rondt de bestelling af door te betalen met iDEAL.
Nadat je hebt betaald, kun je je e-ticket direct downloaden en uitprinten op je persoonlijke pagina.
Ook ontvang je van ons een bevestigingsmail met een verwijzing naar je persoonlijke pagina, zodat je je e-ticket ook op een later moment kunt downloaden en printen.
Dit verzoek hebben wij inderdaad vaker gehad. Je dient bij de bestelling gelijk een datum aan te klikken. Bij de volgende stap zie je de datum staan net boven waar je op de knop moet drukken om verder te gaan tot betaling. Ik zal je suggestie doorzetten, maar de kans is groot dat er niets zal veranderen aangezien je de datum bij 2 van de 3 stappen ziet staan tijdens het bestellen.
Dat kan bij de NS extra voordelige aanbiedingen en aantal uitjes via NS Spoordeelwinkel niet. Soms krijg ik een leuke ns extra aanbieding maar dan moet ik bij het bestellen al aangeven wanneer en welk traject terwijl de reisdatum maand later mag liggen.
Dat klinkt toch als een ander probleem dan de topic starter bedoelt. Namelijk dat u niet van te voren wil bepalen op welke dag U wil reizen of dat U zich later bedenkt. Goedkope aanbiedingen hebben hun beperkingen en een daarvan is dat u soms ver van te voren moet beslissen wanneer u op reis gaat. Maar dat heeft niets te maken met het per ongeluk invullen van een verkeerde datum.

De vraag blijft in hoeverre klachten over een verkeerde ticket datum daadwerkelijk een fout bij het invullen betreffen of dat mensen gewoon hun reisdatum willen veranderen.

Reageer