Het aantal topics met gekochte e-tickets voor een verkeerde reisdatum op dit forum is zeer groot.
Is het misschien een idee om aan het eind van de bestelcyclus iets aan te geven in de trend van:
Beste Reiziger. U bestelt thans een e-ticket voor Maandag 7 januari 2019 van ......
naar ...... Is dit het gewenste ticket?
En dan boxje met ja/nee en vervolgens de rest van de bestelprocedure. Door de reiziger op Ja of Nee te laten klikken wordt hij/zij volgens mij meer bewust van wat hij/zij besteld.
Bladzijde 8 / 8
Klopt, maar dat gebeurt dus blijkbaar niet altijd. Dan kun je als bedrijf wel zeggen dat je gewoon beter moet opletten, maar daarmee snij je jezelf ook in de vingers, omdat alle vragen over die tickets toch door iemand beantwoord moeten worden. En om nou te zeggen dat de klantenservice om meer calls zit te springen ...
Als er dus makkelijke manieren zijn om het aantal fouten te verminderen, zie ik geen enkele reden om dat niet te doen.
Men moet gewoon beter opletten als men een ticket koopt of verzilvert. Wat mij ook opvalt dat men lang van te voren bestelt terwijl het ook gewoon op de dag van vertrek kan.
Het grootste probleem van dat controle-moment blijft mijns inziens het alleen vermelden van de datum en niet de dag.
Het is vooral belangrijk om de dag aan te geven en niet alleen de datum. Veel mensen weten dat ze op donderdag op pad gaan maar niet of dat de 16de of de 17de is.
Overigens zijn denk ik niet alle "vergissingen" ook inderdaad vergissingen. Er zullen ook mensen zijn die zich bedacht hebben en gewoon een dag eerder of later op reis willen.
Overigens zijn denk ik niet alle "vergissingen" ook inderdaad vergissingen. Er zullen ook mensen zijn die zich bedacht hebben en gewoon een dag eerder of later op reis willen.
Bladzijde 8 / 8
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.