Oplossing voor verkeerde datum etickets | NS Community

Oplossing voor verkeerde datum etickets


  • Anonymous
  • 0 reacties
Het aantal topics met gekochte e-tickets voor een verkeerde reisdatum op dit forum is zeer groot.
Is het misschien een idee om aan het eind van de bestelcyclus iets aan te geven in de trend van:

Beste Reiziger. U bestelt thans een e-ticket voor Maandag 7 januari 2019 van ......
naar ...... Is dit het gewenste ticket?

En dan boxje met ja/nee en vervolgens de rest van de bestelprocedure. Door de reiziger op Ja of Nee te laten klikken wordt hij/zij volgens mij meer bewust van wat hij/zij besteld.

180 reacties

Het is vooral belangrijk om de dag aan te geven en niet alleen de datum. Veel mensen weten dat ze op donderdag op pad gaan maar niet of dat de 16de of de 17de is.

Overigens zijn denk ik niet alle "vergissingen" ook inderdaad vergissingen. Er zullen ook mensen zijn die zich bedacht hebben en gewoon een dag eerder of later op reis willen.
Reputatie 7
Badge +3
Op zich is er al wel zo'n controle-moment, zie hieronder. Maar iets explicieter de vraag of de bestelling juist is, zou geen kwaad kunnen denk ik.

@mrfreeze
Het grootste probleem van dat controle-moment blijft mijns inziens het alleen vermelden van de datum en niet de dag.
Reputatie 7
Badge
Men moet gewoon beter opletten als men een ticket koopt of verzilvert. Wat mij ook opvalt dat men lang van te voren bestelt terwijl het ook gewoon op de dag van vertrek kan.
Reputatie 7
Badge +3
Men moet gewoon beter opletten als men een ticket koopt of verzilvert.
Klopt, maar dat gebeurt dus blijkbaar niet altijd. Dan kun je als bedrijf wel zeggen dat je gewoon beter moet opletten, maar daarmee snij je jezelf ook in de vingers, omdat alle vragen over die tickets toch door iemand beantwoord moeten worden. En om nou te zeggen dat de klantenservice om meer calls zit te springen ...
Als er dus makkelijke manieren zijn om het aantal fouten te verminderen, zie ik geen enkele reden om dat niet te doen.
Zou het foutief invullen van gegevens bij de bestelling het grootste probleem zijn of is het meer dat men er na verloop van tijd achterkomt dat men de verkeerde gegevens heeft ingevuld omdat inmiddels de reisplannen zijn gewijzigd ?
Verder lijkt nogal wat fout te gaan bij het binnenhalen van de tickets en het printen daarvan.
Reputatie 7
Badge
Er zijn zat manieren om te zorgen dat je geen fout maakt. Ik verzilver alleen op de dag van vertrek en dubbelcheck mijn gegevens.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, maar dat doet dus niet iedereen. Jouw redenatie is een beetje: er blijkt op een bepaalde weg regelmatig te hard gereden te worden. Iemand stelt oplossingen voor: flitspaal, wegversmalling, meer borden, etc. Jouw reactie: Men moet gewoon niet te hard rijden.

Je hebt helemaal gelijk. Maar het lost het probleem niet op 😉
Flitspaal, wegversmalling, meer borden etc. kunnen nog meer problemen veroorzaken indien hard rijden niet het (grootste) probleem vormt !😕
Reputatie 6
Er zijn zat manieren om te zorgen dat je geen fout maakt. Ik verzilver alleen op de dag van vertrek en dubbelcheck mijn gegevens.
Dat kan bij de NS extra voordelige aanbiedingen en aantal uitjes via NS Spoordeelwinkel niet. Soms krijg ik een leuke ns extra aanbieding maar dan moet ik bij het bestellen al aangeven wanneer en welk traject terwijl de reisdatum maand later mag liggen.
Reputatie 7
Badge
O ja? Zijn er echt aanbiedingen bij de NS waarvoor je niet op de dag van vertrek kan boeken? Naar mijn weten zijn seizoensretoers en die aanbiedingen in Spoordeelwinkel ook op de dag van vertrek te boeken.
Reputatie 6
O ja? Zijn er echt aanbiedingen bij de NS waarvoor je niet op de dag van vertrek kan boeken? Naar mijn weten zijn seizoensretoers en die aanbiedingen in Spoordeelwinkel ook op de dag van vertrek te boeken.

Nee joh dat verzin ik ter plekke 🙂

Hier een voorbeeld van de laatste die in mijn mail zat en waarbij ik tijdens het bestellen al een keuze moest maken. Het ging om avondretour.

Goed om te weten
Reizen kan na 18.30 uur, door de week of in het weekend. Het kaartje is tot 4.00 uur ’s nachts geldig.
1 dag geldig voor maximaal 1 persoon.
Te koop t/m 31 december 2018 en je kunt reizen t/m 31 januari 2019. Je kunt een reisdatum kiezen tot maximaal 60 dagen in de toekomst

Bestellen
Klik op de knop ‘Bestel direct’.
Vul jouw gegevens in en klik op ‘In winkelwagen’.
Vul daarna de kortingscode in die per mail verstuurd is
Rondt de bestelling af door te betalen met iDEAL.
Nadat je hebt betaald, kun je je e-ticket direct downloaden en uitprinten op je persoonlijke pagina.
Ook ontvang je van ons een bevestigingsmail met een verwijzing naar je persoonlijke pagina, zodat je je e-ticket ook op een later moment kunt downloaden en printen.
Dit verzoek hebben wij inderdaad vaker gehad. Je dient bij de bestelling gelijk een datum aan te klikken. Bij de volgende stap zie je de datum staan net boven waar je op de knop moet drukken om verder te gaan tot betaling. Ik zal je suggestie doorzetten, maar de kans is groot dat er niets zal veranderen aangezien je de datum bij 2 van de 3 stappen ziet staan tijdens het bestellen.
Reputatie 5
Het zou al heel erg helpen als:
Geldig op: 04-01-2019

Vervangen zou worden door:
Geldig op: vrijdag 04-01-2019

Ik denk dat je een groot deel van de foute bestellingen er daarmee al uit haalt
Dat kan bij de NS extra voordelige aanbiedingen en aantal uitjes via NS Spoordeelwinkel niet. Soms krijg ik een leuke ns extra aanbieding maar dan moet ik bij het bestellen al aangeven wanneer en welk traject terwijl de reisdatum maand later mag liggen.
Dat klinkt toch als een ander probleem dan de topic starter bedoelt. Namelijk dat u niet van te voren wil bepalen op welke dag U wil reizen of dat U zich later bedenkt. Goedkope aanbiedingen hebben hun beperkingen en een daarvan is dat u soms ver van te voren moet beslissen wanneer u op reis gaat. Maar dat heeft niets te maken met het per ongeluk invullen van een verkeerde datum.

De vraag blijft in hoeverre klachten over een verkeerde ticket datum daadwerkelijk een fout bij het invullen betreffen of dat mensen gewoon hun reisdatum willen veranderen.
@Erryt NS
Leuk dat NS het twee keer vermeldt, maar waarom blijft NS weigeren ook de reisdag te vermelden terwijl dat veel duidelijker is?
Ik heb het idee om de reisdag + reisdatum bij de bestelling te vermelden opnieuw onder de aandacht gebracht, Zodra ik een terugkoppeling ontvang laat ik het weten!
Reputatie 6

Dat kan bij de NS extra voordelige aanbiedingen en aantal uitjes via NS Spoordeelwinkel niet. Soms krijg ik een leuke ns extra aanbieding maar dan moet ik bij het bestellen al aangeven wanneer en welk traject terwijl de reisdatum maand later mag liggen.Dat klinkt toch als een ander probleem dan de topic starter bedoelt. Namelijk dat u niet van te voren wil bepalen op welke dag U wil reizen of dat U zich later bedenkt. Goedkope aanbiedingen hebben hun beperkingen en een daarvan is dat u soms ver van te voren moet beslissen wanneer u op reis gaat. Maar dat heeft niets te maken met het per ongeluk invullen van een verkeerde datum.

De vraag blijft in hoeverre klachten over een verkeerde ticket datum daadwerkelijk een fout bij het invullen betreffen of dat mensen gewoon hun reisdatum willen veranderen.



Ik bedoelde dit als voorbeeld omdat er in dit topic werd gesuggereerd als oplossing dat je dan op de dag zelf pas het ticket moest regelen. Het is niet mijn probleem want ik koop geen actiekaarten als ik niet zeker weet of en wanneer ik wil reizen 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Het grootste probleem is dat blijkbaar voor veel mensen niet duidelijk is dat ze een ticket kopen dat niet gewijzigd of geannuleerd kan worden. Voor speciale aanbiedingen vind ik dat niet zo'n probleem. Maar voor tickets die tegen vol tarief gekocht worden vind ik dat te zot voor woorden. Daar zou NS echt eens iets aan moeten doen.
Reputatie 7
Badge +3
Een deel van de datum-problemen gaat over het kopen van een ticket in de app. Men plant een route in de reisplanner, scrolt door en koopt met een klik een ticket in de veronderstelling dat ze ticket voor de volgende dag hebben gekocht terwijl ze nog in de planner zaten van de dag zelf. Meeste keren dat men hier melding maakt van een ticket wat bedoeld was voor de volgende dag maar op vandaag stond, werd in de avond gekocht. Ik heb geen app dus ik weet niet of er nog een datumcontrole is zoals bij het e-ticket via de website.
Het is voor mensen die niet veel reizen ook verwarrend dat een dag van 4 uur tot 4 uur de volgende dag duurt.

De topics hier over verkeerde datum op een e-ticket gaan merendeels over het wijzigen van data omdat men later besluit om toch niet op de van te voren opgegeven dag te gaan reizen.

Veel problemen met verkeerde data op e-tickets kan voorkomen worden om zo laat mogelijk het ticket te kopen, het liefst op de dag van vertrek. En door goed alles te controleren voor je betaald en je dus niets meer kunt wijzigen.
Een deel van de datum-problemen gaat over het kopen van een ticket in de app. Men plant een route in de reisplanner, scrolt door en koopt met een klik een ticket in de veronderstelling dat ze ticket voor de volgende dag hebben gekocht terwijl ze nog in de planner zaten van de dag zelf. Meeste keren dat men hier melding maakt van een ticket wat bedoeld was voor de volgende dag maar op vandaag stond, werd in de avond gekocht. Ik heb geen app dus ik weet niet of er nog een datumcontrole is zoals bij het e-ticket via de website.
Het is voor mensen die niet veel reizen ook verwarrend dat een dag van 4 uur tot 4 uur de volgende dag duurt.

De topics hier over verkeerde datum op een e-ticket gaan merendeels over het wijzigen van data omdat men later besluit om toch niet op de van te voren opgegeven dag te gaan reizen.

Veel problemen met verkeerde data op e-tickets kan voorkomen worden om zo laat mogelijk het ticket te kopen, het liefst op de dag van vertrek. En door goed alles te controleren voor je betaald en je dus niets meer kunt wijzigen.


Probleem is dat deze mensen pas op dit forum terechtkomen als ze al een foutief ticket hebben "gescoord". Aanpassing van de site lijkt mij toch een betere optie. Of wat IMark zegt soepeler omgaan met coulance.
@egeerling
Coulance zet de deur wagenwijd open voor fraude op grote schaal.
@egeerling

Coulance zet de deur wagenwijd open voor fraude op grote schaal.

Verklaar U nader.
Reputatie 7
Badge +3
Er wordt al aardig veel coulance toegepast mbt dit soort tickets.

@egeerling


Coulance zet de deur wagenwijd open voor fraude op grote schaal.
Verklaar U nader.

Je koopt een kaartje voor vandaag en gaat daar mee op reis. Vervolgens zeg je dat je de verkeerde datum had ingevuld en dat het kaartje voor morgen was bedoeld. Dankzij de coulance krijg je dan een extra kaartje voor morgen.

Reageer