Oplossing voor verkeerde datum etickets | NS Community

Oplossing voor verkeerde datum etickets


  • Anonymous
  • 0 reacties
Het aantal topics met gekochte e-tickets voor een verkeerde reisdatum op dit forum is zeer groot.
Is het misschien een idee om aan het eind van de bestelcyclus iets aan te geven in de trend van:

Beste Reiziger. U bestelt thans een e-ticket voor Maandag 7 januari 2019 van ......
naar ...... Is dit het gewenste ticket?

En dan boxje met ja/nee en vervolgens de rest van de bestelprocedure. Door de reiziger op Ja of Nee te laten klikken wordt hij/zij volgens mij meer bewust van wat hij/zij besteld.

180 reacties

Wat dacht je van intensiever samenwerken? Het probleem bestaal al jaren.

Lossen we gelijk ook "even" het steeds weer opnieuw in- en uitchecken bij een andere vervoerder op. 🙂

Wat dacht je van intensiever samenwerken? Het probleem bestaal al jaren.Lossen we gelijk ook "even" het steeds weer opnieuw in- en uitchecken bij een andere vervoerder op. :)


Dat probleem is met het e-ticket al opgelost, daar kun je immers sowieso niet mee in- en uitchecken ! Kan gezien worden als een groot voordeel 😁
Nog even terugkomend op de suggestie van het vermelden van de reisdag + reisdatum tijdens het bestelproces heb ik vernomen dat ze dit niet gaan opnemen. De reden is dat ze momenteel mikken op een betere optie waar ik jammer genoeg nog niks over kan vertellen. We houden het dus nog even spannend maar er zit een goede verbetering aan te komen zover ik heb begrepen! ;)

Hi Denice,

We houden het inmiddels al weer meer dan 2 weken spannend. Ondertussen zie ik het forum weer vollopen met topics over foutief aangeschafte etickets.

Misschien toch eens tijd om een tipje van de sluier te lichten of in ieder geval aan te geven wanneer de verbetering er aan komt??
Wij hebben nog geen nieuws gekregen. @Railrunner15, heb jij nog nieuws misschien 🙂?
Reputatie 4
Wij hebben nog geen nieuws gekregen. @Railrunner15, heb jij nog nieuws misschien 🙂?

Ik heb geen idee over welke verbetering je het had, dus ik kan ook niet zeggen of het er is 🙂 We verbeteren elke week wel wat aan het bestelproces.
Hier wordt ik dus weer een beetje bedroefd van. Komt er nu een verbetering aan of is het weer iets met een kluitje en riet. Introduceer dan in ieder geval de verbeteringen die door de forumleden zijn aangegeven.
Hier wordt ik dus weer een beetje bedroefd van. Komt er nu een verbetering aan of is het weer iets met een kluitje en riet. Introduceer dan in ieder geval de verbeteringen die door de forumleden zijn aangegeven.

We geven alle tips door maar niet alles is direct toe te passen, zoals @RailRunner15 ongetwijfeld zal beamen. Geduld hebben is in dit soort kwesties belangrijk, zeker bij een groot bedrijf als NS. Verandering kost dan tijd.
Reputatie 7
Badge
Had men dan echt gedacht dat er op korte termijn een revolutionaire verandering zou plaatsvinden waardoor het probleem voor altijd opgelost was.
Reputatie 7
Badge +3
Het grootste probleem is dat mensen niet meer lezen. Hoop klachten, niet alleen bij NS, komen voort uit het niet lezen voordat men wat gaat kopen.
Het grootste probleem is dat mensen niet meer lezen. Hoop klachten, niet alleen bij NS, komen voort uit het niet lezen voordat men wat gaat kopen.

Het grootste probleem is niet dat mensen niet meer lezen. Het grootste probleem is dat men zaken niet meer duidelijk wil vermelden.
Men geeft er klaarblijkelijk de voorkeur aan om, in het bestelproces, aan te geven dat het e-ticket 1 € goedkoper is dan een kaartje uit de automaat, ipv aan te geven dat het e-ticket itt het kaartje uit de automaat niet gerestitueerd kan worden.
Reputatie 7
Badge
Probleem is ook dat mensen erg vroeg tickets bestellen. Soms weken van te voren. En dan komt er iets tussen en roept men dat er een vergissing is gemaakt.
Nog even terugkomend op de suggestie van het vermelden van de reisdag + reisdatum tijdens het bestelproces heb ik vernomen dat ze dit niet gaan opnemen. De reden is dat ze momenteel mikken op een betere optie waar ik jammer genoeg nog niks over kan vertellen. We houden het dus nog even spannend maar er zit een goede verbetering aan te komen zover ik heb begrepen! ;)


@Jouke NS : Ik lees uit jouw antwoord nu weer dat het nog wel enige tijd gaat duren. Gezien bovenstaand antwoord van Denice ging ik er van uit dat e.e.a. op korte termijn opgelost gaat worden. Wordt er op deze manier niet overzichtelijker door. Indien het toch weer langer gaat duren vind ik dat op zeer korte termijn de bestelprocedure verbeterd dient te worden.

In jullie missiestatement staat nog steeds het volgende:

In onze Strategie Spoorslags Beter 2016-2019 is ons motto om de reiziger op 1, 2 en 3 te zetten. Dit motto weerklinkt tevens in de vervoerconcessie en dit brengt verwachtingen en verplichtingen met zich mee. Wij willen élke OV-reiziger een prettige reiservaring bieden, ongeacht vervoermiddel of vervoerder. Gemiddeld goed is dan niet goed genoeg. Wij leggen, samen met onze partners, de lat hoog. Dat doen we bewust, in het belang van de reiziger en in het belang van Nederland.

Zouden jullie in dit geval eens kunnen aangeven waar de reiziger hier op plek 1, 2 en 3 staat.
Probleem is ook dat mensen erg vroeg tickets bestellen. Soms weken van te voren. En dan komt er iets tussen en roept men dat er een vergissing is gemaakt.

Een reden te meer om duidelijk bij het bestellen aan te geven dat de tickets niet kunnen worden gerestitueerd. Je kunt het de klant niet kwalijk nemen dat hij dit niet weet, aangezien dit bij andere produkten en diensten die men online koopt doorgaans wel het geval is.
Mijn statement over wachten op een oplossing was meer in algemene zin bedoelt dan specifiek voor dit topic, egeerling. Daarmee wilde ik vooral aangeven dat je niet van NS kunt verwachten dat we binnen een maand tijd de suggestie die je hebt gedaan hebben verwerkt. Zoals anderen in dit topic al hebben aangegeven is het ook een kwestie van goed lezen en niet te vroeg je ticket bestellen. Ik denk dat er voor zowel NS als reizigers verbeteringen mogelijk zijn voor E-tickets om het een beter product te maken.
@Jouke NS Het, in het bestelproces, niet duidelijk willen vermelden dat e-tickets niet gerestitueerd kunnen worden kan ik helaas niet anders zien als een vorm van misleiding.
@Jouke NS Het, in het bestelproces, niet duidelijk willen vermelden dat e-tickets niet gerestitueerd kunnen worden kan ik helaas niet anders zien als een vorm van misleiding.

Volgens mij is dat een van de belangrijkste opmerkingen die regelmatig worden gemaakt. Zoals Denice NS al heeft aangegeven komen we met ontwikkelingen waardoor dit veel minder een probleem wordt maar hoe dit precies gaat worden kan ik nog niet onthullen. Vandaar ook mijn opmerking over geduld.
@Jouke NS je hoeft ontwikkelingen toch niet eindeloos af te wachten om een tekst op een eenvoudige manier alvast aan te passen.
@Jouke NS : Het probleem bij etickets is niet van de afgelopen periode maar speelt al jaren. Ik denk dat jullie moderators eens moeten ophouden met "in algemene zin" bantworoden van topics. Dat werkt niet en zorgt aleen maar voor meer ergernis.

Graag ontvang ik nog steeds een antwoord op mijn vraag.
@Jouke NS : Het probleem bij etickets is niet van de afgelopen periode maar speelt al jaren. Ik denk dat jullie moderators eens moeten ophouden met "in algemene zin" beantwoorden van topics. Dat werkt niet en zorgt alleen maar voor meer ergernis.

Graag ontvang ik nog steeds een antwoord op mijn vraag.


Ik neem aan dat je bedoelt dat je een antwoord wilt over waar NS staat voor wat betreft reizigers op 1,2 en 3 voor E-tickets. Zoals aangegeven hebben we de opmerkingen die hier zijn gemaakt doorgegeven. Die worden meegenomen naar de collega's die E-tickets beheren, en de website beheren. Een van de ontwikkelingen waar om gevraagd is, is een tekstuele aanpassing op de website, zoals Perron23 opmerkt. Denice NS heeft al aangegeven dat een tekstuele aanpassing op de website geen optie is omdat we met een andere ontwikkeling bezig zijn. Die ontwikkeling sluit aan bij de reizigers op 1,2 en 3. Helaas kan ik nog niet onthullen wat die ontwikkeling precies zal zijn. Op dit moment moet je het hier helaas mee doen. Je kunt dezelfde vraag nog een paar keer herhalen maar wij mogen gewoon op dit moment niets meer zeggen.
@Jouke NS Is er een reden aan te geven voor al die geheimzinnigheid en is er ook geen termijn te noemen waarop het wonder gaat geschieden ?
@Jouke NS Is er een reden aan te geven voor al die geheimzinnigheid en is er ook geen termijn te noemen waarop het wonder gaat geschieden ?

Waarom de afweging is gemaakt weet ik niet. Er is ons duidelijk gemaakt dat er iets aan zit te komen op korte termijn. Ik verwacht dus ook dat dit voor het einde van het eerste kwartaal duidelijk zal zijn.

@Jouke NS : Het probleem bij etickets is niet van de afgelopen periode maar speelt al jaren. Ik denk dat jullie moderators eens moeten ophouden met "in algemene zin" beantwoorden van topics. Dat werkt niet en zorgt alleen maar voor meer ergernis.

Graag ontvang ik nog steeds een antwoord op mijn vraag.
Ik neem aan dat je bedoelt dat je een antwoord wilt over waar NS staat voor wat betreft reizigers op 1,2 en 3 voor E-tickets. Zoals aangegeven hebben we de opmerkingen die hier zijn gemaakt doorgegeven. Die worden meegenomen naar de collega's die E-tickets beheren, en de website beheren. Een van de ontwikkelingen waar om gevraagd is, is een tekstuele aanpassing op de website, zoals Perron23 opmerkt. Denice NS heeft al aangegeven dat een tekstuele aanpassing op de website geen optie is omdat we met een andere ontwikkeling bezig zijn. Die ontwikkeling sluit aan bij de reizigers op 1,2 en 3. Helaas kan ik nog niet onthullen wat die ontwikkeling precies zal zijn. Op dit moment moet je het hier helaas mee doen. Je kunt dezelfde vraag nog een paar keer herhalen maar wij mogen gewoon op dit moment niets meer zeggen.



Je zegt dus hier. Ooit gaan we het oplossen wanneer kunnen we jullie niet meedelen. En dit moet dus aansluiten bij de Reiziger op 1, 2 en 3. Zoals Perron23 al aangeeft en ik bij de opening van het topic: een tekstuele aanpassing op de bestelpagina is snel realiseerbaar en neemt een deel van de problemen weg. Nu moeten we maar afwachten op het moment dat NS het behaagt om hier iets aan te doen, we mogen niet vragen naar de voortgang van de ontwikkeling nog om de inhoud.

Tsja ik vind dit een kluitje en het riet.
@Jouke NS Voor de tussentijd zit er dan niets anders op dan het geld, in voorkomende gevallen, maar terug te geven.
@Jouke NS Voor de tussentijd zit er dan niets anders op dan het geld maar terug te geven.

Hoewel ik de poging die je onderneemt waardeer is het antwoord helaas nee. De voorwaarden en wetgeving hierover zijn duidelijk.

@Jouke NS Voor de tussentijd zit er dan niets anders op dan het geld maar terug te geven.Hoewel ik de poging die je onderneemt waardeer is het antwoord helaas nee. De voorwaarden en wetgeving hierover zijn duidelijk.


Je stelt dus hier dat er dus wetgeving is die jullie verbiedt om de klanten terug te betalen. Kan je mij dit artikel sturen?? Dat het in de voorwaarden staat alla maar in de wetgeving ik kan het mij niet voorstellen.

Reageer