beantwoord

Opstappen tussenstation prijstijd deal

  • 7 April 2024
  • 4 reacties
  • 81 Bekeken

Ik lees wel omtrent eerder uitstappen, maar ik heb geen idee hoe het werkt met op een tussen station instappen (dus later instappen op het traject).

Met de prijstijd deal is het aantrekkelijk om op tijd je kaartje te kopen, maar ik weet nog niet of ik naar Leiden of Schiphol gebracht kan worden. Zodoende denk ik erover om een prijstijd deal e-ticket van Leiden naar Leeuwarden te kopen zodat ik safe zit (Schiphol op dat traject ligt). In de voorwaarden lees ik niet dat je het gehele traject moet afleggen van het e-ticket. Is het inderdaad toegestaan of moet je op het beginstation inchecken? En op Schiphol kan ik niet inchecken aangezien er geen gesloten poortjes zijn, dit vormt bij controle ook geen probleem? 

icon

Beste antwoord door rvdborgt 7 April 2024, 18:21

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge

In Schiphol in/uitstappen i.p.v. Leiden Centraal lijkt mij geen enkel probleem. Er zijn inderdaad geen poortjes in Schiphol.

Reputatie 7
Badge +1

Het is bij NS niet verboden om een deel van je traject te laten vervallen.

Bedankt voor de reacties! Ik zie net dat NS de prijstijd deal ook niet toepast wanneer je van- en naar Schiphol reist. Zodoende is een eerder beginstation opgeven eigenlijk de manier om toch voor een fatsoenlijke prijs te kunnen reizen. €30 voor vanaf schiphol en €15 vanaf Leiden dus scheelt nogal.

Reputatie 5

Met een e-ticket is er geen sprake van in- en uitchecken, de qrcode op het ticket opent enkel de poortjes. Er valt dus niet te controleren waar je bent ingestapt, alleen dat je een kaartje hebt voor de trein waar je op dat moment in zit.

Reageer