beantwoord

optie 40% korting ticket uit ns app

  • 1 April 2024
  • 4 reacties
  • 104 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

NS, waarom hebben jullie de optie om een 40% korting ticket uit de app gehaald? Dit was vooral handig als je een keer je ov chipkaart was vergeten. Jullie hebben het ook al bij alle apparaten en ticket loketten eruit gehaald. Erg jammer allemaal.

icon

Beste antwoord door Momo 1 April 2024, 21:33

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het ticket met 40% korting wat eerder in de app stond is een Samenreisticket, wat alleen gebruikt mag worden door iemand die meereist met een abonnementhouder. De abonnementhouder zelf mag en mocht nooit zo'n Samenreisticket gebruiken, de korting van het abonnement krijg je alleen door in en uit te checken met de OV-chipkaart waar dat abonnment op staat. Het Samentreisticket is uit de app gehaald en alleen nog te bestellen met een samenrreiscode omdat er volgens NS veel fraude mee gepleegd werd. Wat u deed was oneigenlijk gebruik van dit Samenreisticket. 

Badge +3

Als u uw OV-chipkaart vergeet en een kortingsabonnement hebt, dan kunt u voor uw reis een kaartje tegen vol tarief kopen en achteraf het prijsverschil terugvragen via het formulier op deze pagina.

Reputatie 7
Badge +3

Je bedoelt het ticket met samenreiskorting? Dat ticket is bedoelt voor mensen die samenreizen met een abonnementhouder. Niet voor mensen die in een eentje reizen, of die een OV-chipkaart zijn vergeten. Om dit oneigenlijk gebruik aan banden te leggen is het niet meer mogelijk om de tickets met 40% korting via de app, het loket of automaat te kopen.

Wat ik niet begrijp is dat je tickets gekocht hebt waarbij duidelijk vermeld stond dat het samenreistickets zijn, waarmee je samen met een abonnementhouder moet reizen.

Badge +3

Als je voorheen een e-ticket bestelde in de app (en volgens mij ook op de website) kreeg je inderdaad ‘gewoon’ de optie om het met 40% korting te kopen (bedoeld voor Samenreizen).

Kan me wel voorstellen dat iemand met een vergeten abonnement zoiets zou doen, het is niet zo dat diegene bewust naar de Samenreis pagina gegaan is om daar een goedkoop ticket te scoren… 

https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/samenreisticket_enkele_reis_daluren en https://www.ns.nl/producten/meest-gekocht/p/samenreisticket_retour_daluren (die links werken uiteraard niet meer).

Reageer