beantwoord

Opwaardering studentenreisproduct naar 1e klas

• 25 september 2017
  • 5 reacties
  • 9314 Bekeken

Mijn kleinzoon studeert in D en staat elke dag 2 uur in een overvolle trein zonder zitplaatsen van A naar D en terug. Ik wil hem voor zijn verjaardag een opwaardering van 1 maand naar 1e klas cadeau doen, zodat hij kan zitten en werken in de trein en tijd en energie overhoudt om een kamer te zoeken in D. Ik heb gisteren klantenservice gebeld maar een opwaardering van een studententeisproduct naar 1e klas zou niet mogelijk zijn. Dat is nou echt jammer. Het prijsverschil tussen 2e en 1e klas op het traject A - D is 9 euro. Oktober heeft 22 doordeweekse dagen, opwaardering voor de maand oktober zou dus 198 euro moeten kosten. Het moet toch mogelijk zijn om, bijvoorbeeld in de vorm van een e-ticket, hier een product van te maken? het zou een fijn cadeau zijn voor mijn kleinzoon. Ik hoop dat de NS mijn suggestie oppakt.
icon

Beste antwoord door elsware 25 september 2017, 14:02

Dank je wel voor het doorgeven van de suggestie! zoals ik in een eerdere reactie aangaf heeft hij niets aan daluren, hij moet gewoon op tijd op college zijn. Ik hoop echt dat de NS hier iets mee gaat doen, ik begrijp dat op korte termijn niet mogelijk is, helaas.

Hallo elsware en welkom op het NS Forum!

Ik begrijp dat dit inderdaad een fijn product zou zijn voor je. Tijdens de daluren zou hij inderdaad een Toeslag 2-1 Daluren (voor 6.30, tussen 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur) voor €9,00 kunnen bestellen bij de kaartautomaat. Dit dient dan wel elke keer voor aanvang van de reis te gebeuren bij de kaartautomaat en hier bestaan dus geen abonnement voor, noch zijn ze te bestellen als e-ticket. Dit zal ongetwijfeld niet de voorkeur hebben en ik heb daarom je suggestie doorgegeven ter verbetering. Ik verwacht echter op korte termijn geen wijzigingen hierin.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Het is wel mogelijk: http://www.ns.nl/klantenservice/wijzigen/klasse-wisselen.html
Klassewissel voor onbeperkt reizen

Heeft een abonnement waarmee u onbeperkt kunt reizen in een bepaalde periode? Dan kunt voor een vast bedrag een hele dag van klasse wisselen. Dit is mogelijk voor (...) een Studentenreisproduct.

De bedragen zijn echter wel een stuk hoger dan u noemt:
Toeslag 2-1 Dag: de hele dag van klasse wisselen voor € 25
Toeslag 2-1 Daluren: op maandag t/m vrijdag in de daluren (voor 6.30, tussen 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur) van klasse wisselen, nu tijdelijk voor € 9
Toeslag 2-1 Weekenddag: in het weekend de hele dag in een andere klasse reizen, nu tijdelijk voor € 5

In dit geval wordt er niet gekeken naar een traject (je hebt namelijk een afgekocht product) maar naar een vaste prijs.

Ik begrijp dat dit inderdaad een fijn product zou zijn voor je. Tijdens de daluren zou hij inderdaad een Toeslag 2-1 Daluren (voor 6.30, tussen 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur) voor €9,00 kunnen bestellen bij de kaartautomaat. Dit dient dan wel elke keer voor aanvang van de reis te gebeuren bij de kaartautomaat en hier bestaan dus geen abonnement voor, noch zijn ze te bestellen als e-ticket. Dit zal ongetwijfeld niet de voorkeur hebben en ik heb daarom je suggestie doorgegeven ter verbetering. Ik verwacht echter op korte termijn geen wijzigingen hierin.
Het is wel mogelijk: http://www.ns.nl/klantenservice/wijzigen/klasse-wisselen.html
Klassewissel voor onbeperkt reizen

Heeft een abonnement waarmee u onbeperkt kunt reizen in een bepaalde periode? Dan kunt voor een vast bedrag een hele dag van klasse wisselen. Dit is mogelijk voor (...) een Studentenreisproduct.

De bedragen zijn echter wel een stuk hoger dan u noemt:
Toeslag 2-1 Dag: de hele dag van klasse wisselen voor € 25

Ja dit had ik zelf ook al gezien maar hier heeft mijn kleinzoon niets aan. Het gaat niet om een dag en hij reist ook niet in daluren. Dit zou een nieuw product moeten worden dat nu nog niet bestaat, het is een suggestie, ik hoop dat NS er iets mee doet. Iedere dag 25 euro betalen voor een klassewissel is natuurlijk geen optie.
Toeslag 2-1 Daluren: op maandag t/m vrijdag in de daluren (voor 6.30, tussen 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur) van klasse wisselen, nu tijdelijk voor € 9
Toeslag 2-1 Weekenddag: in het weekend de hele dag in een andere klasse reizen, nu tijdelijk voor € 5

In dit geval wordt er niet gekeken naar een traject (je hebt namelijk een afgekocht product) maar naar een vaste prijs.

Ja dit had ik al gezien maar hier heeft mijn kleinzoon niets aan. Hij reist niet in daluren, hij gaat 's ochtends om 15 voor 7 de deur uit en komt rond 6 of 7 uur 's avonds weer thuis. Iedere dag 25 euro extra betalen is natuurlijk geen optie. Vandaar mijn suggestie, ik hoop dat de NS er iets mee gaat doen.
Reputatie 7
De NS zal hier volgens mij weinig aan gaan veranderen. Het studentenproduct is al een "gratis" abonnement voor studenten. Om die dan voor een prikkie ook nog 1e klas te gaan laten reizen, gaat niet goed vallen bij de mensen die nu wel in de duur betaalde 1e klas reizen. Ik verwacht hier geen verandering in.
Dank je wel voor het doorgeven van de suggestie! zoals ik in een eerdere reactie aangaf heeft hij niets aan daluren, hij moet gewoon op tijd op college zijn. Ik hoop echt dat de NS hier iets mee gaat doen, ik begrijp dat op korte termijn niet mogelijk is, helaas.

Reageer