beantwoord

ov boete

• 19 februari 2015
  • 2 reacties
  • 221 Bekeken

hallo, even een vraagje,

ongeveer 2 jaar geleden heeft mijn broertje per ongeluk met mijn ov gereisd i.p.v. met zijn eigen Ov chipkaart.
Deze kaart is ingenomen door de buschauffeur en mijn broertje heeft een boete moeten betalen vanwege het misbruik maken v.d. Ov pas.
Mijn kaart is ingenomen en ik heb destijds gebeld met Ov en Duo om te vragen wat de consequenties daar van zijn.
De mw. van de Ov chipkaart vertelde mij dat de pas wordt vernietigd en dat ik een nieuwe aan kan vragen.
Ik heb echter geen nieuwe pas meer aangevraagd om dat ik eigenlijk nauwelijks tot geen gebruik maakte v.d. Ov chipkaart.
(ik fietste in die tijd veel naar school)
een jaar later ong...ben ik klaar met de opleiding en alles netjes afgemeld.
Behalve.....en heel dom, de ov chipkaart, het reis abonnement!
Ik moet eerlijk bekken hier helemaal niet aan gedacht te hebben omdat ik er dus geen gebruik van maakte.
Na ongeveer 4 maanden nadat ik klaar was met de opleiding krijg ik een brief van duo waarin staat beschreven dat ik een studie schuld heb opgebouwd van 355 euro.
Natuurlijk weer contact gehad met Duo en Ov, en bij beide werd mij niet duidelijk of alles nu correct afgehandeld was.
Volgens mw. van Ov moest ik opnieuw een pas aan vragen en bij het volgende telefoon gesprek weer niet.
Duo stuurt mij naar Ov & Ov stuurt mij naar Duo.
Bij 2 ov-loketten geweest, van kastje naar de muur gestuurd.
Mw. van Ov kon mijn gegevens niet eens meer in het nieuwe systeem vinden en na lang zoeken bleek ik in het oude systeem te staan waarbij vermeld stond dat ik had gebeld vanwege inname v.d pas
uiteindelijk komt de 2 beslissing vanwege de stopdatums die er mee te maken hebben.
De boete bedraagt nu 588euro!!
meerdere bezwaarschriften ingediend waar Duo eigenlijk te weinig op in gaat.
Ik begrijp dat het mijn eigen verantwoording is, maar om nou 588 euro te betalen voor het feit dat mijn pasje actief staat ZONDER gebruik te maken van bus ed.............Dat vind ik niet kloppen.
personen die wel gebruik hebben gemaakt terwijl zij er geen recht op hebben moeten ook dit bedrag betalen??!??!
Is er iemand die in zo een zelfde situatie zit?
Bvd!!

groetjes
icon

Beste antwoord door Janou NS 19 februari 2015, 18:41

Hallo Anjaaax! Welkom op het NS Forum. Ik snap dat jij hier flink van geschrokken bent. Echter kan ik jou hier niet mee helpen omdat dit via DOU/Studentenreisproduct gaat. Hopelijk vind je een oplossing via een andere weg. Ik heb je topic verplaatst naar "Overige producten".
Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Anjaaax! Welkom op het NS Forum. Ik snap dat jij hier flink van geschrokken bent. Echter kan ik jou hier niet mee helpen omdat dit via DOU/Studentenreisproduct gaat. Hopelijk vind je een oplossing via een andere weg. Ik heb je topic verplaatst naar "Overige producten".

dankje voor je begrip!
Oh sorry, dat had ik niet helemaal door!
Bedankt voor de verplaatsing!

Reageer