beantwoord

OV-chipkaart en fiets mee

• 31 maart 2014
  • 4 reacties
  • 348 Bekeken

Op mijn OV kan ik een Fiets kaart toevoegen. Staat deze er dan standaard op ? Als deze toegevoegd is op de OV Kaart gegevens, kan je dan ook reizen zonder fiets ? Of moet ik deze steeds los aanschaffen ?
icon

Beste antwoord door Dennis 31 maart 2014, 10:05

De dagkaart fiets kost € 6 en vervalt als de dag om is. Je moet hem dus elke dag dat je de fiets mee wil nemen tegen betaling van € 6 op de kaart laden.

Als je dit vaak denkt te gaan doen kan je ook alternatieven overwegen zoals een vouwfiets kopen (die mag je gratis meenemen), of een extra fiets kopen en op het station stallen.

Je kan ook een fiets huren op veel stations.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2
De dagkaart fiets kost € 6 en vervalt als de dag om is. Je moet hem dus elke dag dat je de fiets mee wil nemen tegen betaling van € 6 op de kaart laden.

Als je dit vaak denkt te gaan doen kan je ook alternatieven overwegen zoals een vouwfiets kopen (die mag je gratis meenemen), of een extra fiets kopen en op het station stallen.

Je kan ook een fiets huren op veel stations.
Dank je wel ! 🙂
Hoi Lennie,

Wat Dennis zegt klopt en ik wil daar nog even aan toevoegen dat je tegenwoordig vele maten vouwfietsen hebt. Als je besluit een vouwfiets aan te schaffen en mee te nemen, mag die gratis mee onder de voorwaarde dat ie helemaal is ingevouwen.
Het is wel de meest goedkope oplossing denk ik, aangezien een andere optie anders is om een abonnement te nemen op de OV-fiets.

Succes met je keuze.
Hallo Lenie,

Het antwoord van Dennis is helemaal correct. De opmerking van Loes is ook zeker van toegevoegde waarde. Ik hoop dat je vragen hiermee zijn beantwoord.

Je topic heb ik naar het forum 'overige producten' verplaatst.

Vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer