beantwoord

OV Chipkaart en toeristen

• 8 juli 2014
  • 3 reacties
  • 480 Bekeken

Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand mij wat advies kan geven, want ik snap er helaas allemaal maar weinig meer van.

Ik heb een jaartrajectabonnement tussen Rotterdam Alexander en Zoetermeer en ik kan mensen met mij mee laten reizen met 40% korting. Dit weekend krijg ik vrienden uit het buitenland op bezoek en we willen graag met de trein reizen. Nu komt het probleem, voorheen kon ik deze mensen meenemen met 40% korting op mijn abonnement, maar vanaf woensdag moeten mijn medereizigers in het bezit zijn van een geldige OV chipkaart met een minimaal instapsaldo van 20 Euro.

Ik kan het deze mensen toch niet verkopen dat ze voor twee dagen in Nederland 20 Euro extra per persoon kwijt zijn omdat er een minimaal saldo op de kaart moet staan wat ze vervolgens niet meer terugkrijgen? Begrijp ik dit alles nu goed? Of heeft er iemand een slimmere manier voor mij om dit te regelen?

Alvast bedankt!
Frank.
icon

Beste antwoord door Femke NS 9 juli 2014, 15:32

Beste Frangster, deze personen kunnen gebruikmaken van de samenreiskorting wanneer zij reizen op een (anonieme) OV-chipkaart. Deze korting is niet verkrijgbaar met het e-ticket of met de Eenmalige Chipkaart.
Bekijk origineel

3 reacties

Als mensen meereizen met samenreiskorting, is het minimale instaptarief 10 euro. Je kunt ook wegwerp-chipkaarten kopen in de automaat (niet met korting). Je kunt ook voor je reisgenoten e-tickets bestellen en uitprinten (ook niet met korting).
Goedemiddag,

Bedankt voor de reactie. Hieruit begrijp ik dus eigenlijk dat de korting voor deze mensen niet uit zal maken. Want die 10 Euro die ze korting krijgen op de betreffende reis met 40% wordt opgeheven door de 10 Euro die minimaal op de kaart moet staan.
Beste Frangster, deze personen kunnen gebruikmaken van de samenreiskorting wanneer zij reizen op een (anonieme) OV-chipkaart. Deze korting is niet verkrijgbaar met het e-ticket of met de Eenmalige Chipkaart.

Reageer