beantwoord

"OV Dagkaart" bestaat dat?

• 11 augustus 2019
  • 6 reacties
  • 261 Bekeken

• Intercity
  • 7 reacties
Ik wil via marktplaats van iemand een "ov dagkaart" kopen, zou geldig zijn voor ns en connexion bus, maar op site van ns bestaat zulke kaartje niet? en is dat kaart ook geldig voor arriva treinen?
icon

Beste antwoord door Vareo 12 augustus 2019, 08:56

Niet op ingaan. Je weet niet of zo'n kaartje geldig is.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Dit zijn vaak kaartjes die illegaal worden doorverkocht. Ze bestaan wel, maar zijn bijvoorbeeld voor bedrijven of asielzoekerscentra bedoeld.

Je kunt ook niet van te voren checken of ze niet al gebruikt zijn. Ik zou het dan ook afraden ze te kopen.
Badge +3
Die bestaan wel, is het Holland Travel Ticket waarschijnlijk.

Maar met Marktplaats zou ik erg oppassen, zeker als het om e-tickets (couponcodes) gaat.

Primera had in het verleden ook goedkope OV-dagkaartjes (trein+bus/tram/metro) maar dat is alweer een hele tijd geleden.
Reputatie 5
Badge
Ja, dat bestaat.

Worden vrij veel aangeboden op Marktplaats. Bij NS staan ze inderdaad niet op de website. Is een eenmalige ov-chipkaart. Werkt inderdaad ook op trein, bus, tram en metro. Bij alle vervoerders, dus ook Arriva en Connexxion.

Bij Marktplaats moet je natuurlijk altijd voorzichtig zijn. Let ook goed op de geldigheid!

Badge +3
Omdat er geen prijs op staat (en ruim anderhalf jaar geldig is) dan is dat bijna zeker zo'n kaartje van o.a. AZC (asielzoekerscentra). Ik kende ze eigenlijk alleen voor trein.

Reputatie 5
Badge
Ik heb een tijdje geleden nog een asielzoeker op station Zwolle naar de trein richting Emmen gebracht, want hij was bijna in de trein naar Groningen gestapt.

Hij had een papieren ov-chipkaart en een geprinte routebeschrijving. Heb er alleen in de haast niet op gelet wat voor chipkaart dat was, snel voor hem uitgecheckt bij NS en ingecheckt bij Blauwnet en het werkte gelukkig.

Geen van de op Marktplaats aangeboden ov-dagkaarten heeft een prijs erop staan. Er wordt meestal rond de 30 euro voor gevraagd.
Reputatie 5
Niet op ingaan. Je weet niet of zo'n kaartje geldig is.

Reageer