beantwoord

OV-fiets in Zaandam slechts zeer beperkt beschikbaar

• 8 juli 2015
  • 2 reacties
  • 462 Bekeken

Ik woon sinds kort in de buurt van Zaandam en adviseerde mijn vrienden om vooral met de trein te komen en dan de OV-fiets te pakken. Wat blijkt nu? De fietsenstalling gaat doordeweeks om 19.00 uur dicht en is in het weekend helemaal gesloten. Kortom, als mensen 's avonds nog naar huis willen, kunnen ze geen fiets huren. Waarom is hier geen automatische stalling, zoals in andere plaatsen?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 20 juli 2015, 16:20

Terugkoppeling:

Zaandam heeft een tijdelijke stalling die van maandag t/m vrijdag bemenst is tot 19.00 uur. Verder is de stalling wel open door middel van een automaat. Het is niet mogelijk om met een OV fiets door de automaat te gaan. Het in en uit scannen kan alleen als de stalling bemenst is. Dat is de reden dat er geen fietsen na 19.00 uur kunnen worden ingeleverd.

Gezien het een tijdelijke stalling betreft is er geen sleutelautomaat voor OV fietsen geplaatst. De OV fietsen staan onder het hek, en om er bij te komen moet je eerst door het toegangspoortje. Hiervoor zou je een sleutel met kaart nodig hebben. Intern is vandaag (20-07) het voorstel gedaan om in Zaandam een sleutelkast te plaatsen. Deze kosten zijn vrij hoog, mogelijk is dat de reden geweest om gezien het tijdelijke karakter van de stalling geen kast te plaatsen.
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Jeltje,

Welkom op het forum!

Voorzieningen op en rondom het station en de aanwezigheid én beschikbaarheid daarvan verschillen per station. Dit betekent dat alle betrokken partijen (NS, ProRail, de gemeente) samen afspraken maken. Ook wat betreft OV-fiets zijn er afspraken gemaakt en is er gekeken naar de behoefte op het station in kwestie.

Ik heb echter wel een vraag uitgezet bij de locatiebeheerder van station Zaandam en bij OV-fiets zelf. Mogelijk hebben zij aanvullende (en specifiekere) informatie voor je. Zodra ik meer weet, laat ik je dit weten.
Terugkoppeling:

Zaandam heeft een tijdelijke stalling die van maandag t/m vrijdag bemenst is tot 19.00 uur. Verder is de stalling wel open door middel van een automaat. Het is niet mogelijk om met een OV fiets door de automaat te gaan. Het in en uit scannen kan alleen als de stalling bemenst is. Dat is de reden dat er geen fietsen na 19.00 uur kunnen worden ingeleverd.

Gezien het een tijdelijke stalling betreft is er geen sleutelautomaat voor OV fietsen geplaatst. De OV fietsen staan onder het hek, en om er bij te komen moet je eerst door het toegangspoortje. Hiervoor zou je een sleutel met kaart nodig hebben. Intern is vandaag (20-07) het voorstel gedaan om in Zaandam een sleutelkast te plaatsen. Deze kosten zijn vrij hoog, mogelijk is dat de reden geweest om gezien het tijdelijke karakter van de stalling geen kast te plaatsen.

Reageer