beantwoord

OV fiets kluiscomputer registreert terugbrengen niet

• 28 december 2014
  • 7 reacties
  • 398 Bekeken

Hallo,

ik huur sinds enige tijd een OV fiets op een onbemande locatie in station Elst. Met mijn ov chipkaart kan ik dan 's ochtends een fietskluis openen en 's avonds de fiets terugbrengen. Dat doe ik door mijn ov chipkaart in de gleuf te steken, de computer geeft dan een lege kluis aan waar ik mijn fiets in kan zetten. Probleem is, soms blijkt die aangewezen kluis bij openen al bezet. Dan sluit ik de kluis, herhaal de procedure totdat er een kluis wordt aangewezen die leeg is. Dat gebeurde me afgelopen woensdag weer, ik heb to t 2 keer toe een terugbreng kluis moeten zoeken maar toen lukte het.
Vrijdag kreeg ik een email van ov fiets dat ik mijn huurfiets al 3 dagen in bezit had en dat als ik hem niet terugbracht ik per dag E5,- extra ging betalen. De terugbreng actie van afgelopen woensdag is dus niet geregistreerd...
Wat kan ik hieraan doen? Hoe voorkom ik dat ik vanaf vrijdag elke dag E5,- extra betaal aan ov fiets?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 28 december 2014, 20:32

Wat kan ik hieraan doen? Hoe voorkom ik dat ik vanaf vrijdag elke dag E5,- extra betaal aan ov fiets?

U moet hierover per e-mail contact opnemen met OV-fiets (andere communicatiemedia kennen ze niet). Pas als ze na 5 werkdagen nog niet gereageerd hebben, wil een forummedewerker u hier verder helpen.
Bekijk origineel

7 reacties

Als je een kluis krijgt toegewezen waar al een fiets in staat: duw die fiets dan een stukje naar voren, dan drukt het voorwiel een plaatje met een elektrisch contact aan,waardoor ie een bezetmelding krijgt.

U moet hierover per e-mail contact opnemen met OV-fiets (andere communicatiemedia kennen ze niet). Pas als ze na 5 werkdagen nog niet gereageerd hebben, wil een forummedewerker u hier verder helpen.
Badge
nsman_22, welkom op het forum. Dat is inderdaad vervelend. Heb je OV-fiets hierover gemaild? Zij proberen binnen 5 werkdagen te reageren. Pas na 5 werkdagen kunnen wij je helpen. Dank Pe_pe.
Ik kreeg vandaag (30-12) een email dat ik de fiets die ik op 24-12 terugbracht al meer dan een week in bezit heb. Er wordt E250,- afgeschreven als ik hem niet terugbreng.\

Help! hoe kan ik ze aan het verstand brengen dat de kluiscomputer niet goed geregistreerd heeft? Ik stuurde onderstaande e-mail ook via www.mijndeurtotdeur.nl/SiteContact

------
Geachte ov fiets,
op woensdag 24 december kon ik mijn ov fiets (op de onbemande ov fietshuurlocatie in Elst) niet terugbrengen omdat de door de computer aangewezen kluis al een fiets bevatte. Ik heb meerdere malen de procedure moeten doorlopen voordat ik een lege kluis toegewezen kreeg. Uiteindelijk is de fiets dus wel teruggebracht in de kluis. Op vrijdag 25-12 kreeg ik een e-mail dat ik die fiets nog steeds in bezit had. Daarop heb ik een e-mail via deze website verstuurd en naar forum.ns.nl ("OV fiets kluiscomputer registreert terugbrengen niet") waarin ik dit beschreef. Nu ontvang ik vandaag een 2e e-mail waarin u stelt dat ik de fiets al meer dan een week in mijn bezit heb en straks E250,- moet gaan betalen.
Voor alle duidelijkhied: ik heb de ov fiets op woensdag 24-12 teruggebracht ook al is dit niet door de computer geregistreerd.
Kunt u in uw systeem registreren dat de fiets op 24-12 is teruggebracht en geen extra bedragen afschrijven?
Als ze geld afschrijven, gelijk storneren, anders moet u weer 4 weken wachten voordat ze het terug gaan storten.

Ik heb soortgelijke mail gekregen op 9 november 19, maar  ik kan geen e-mail adres vinden

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb soortgelijke mail gekregen op 9 november 19, maar  ik kan geen e-mail adres vinden

U kunt het beste naar de klantenservice bellen en kiezen voor de optie OVfiets.

E-mail is geen optie. Het duurt erg lang voor u een reactie zal krijgen.

Reageer