OV fiets ten onrechte geboekt HELP

• 23 november 2014
  • 15 reacties
  • 358 Bekeken

Mijn dochter heeft onlangs een OV fiets gehuurd in Amsterdam CS. Fiets ingeleverd, maar nu ontvangt zij mails dat zij een e-bike niet heeft ingeleverd. die zij niet heeft gehuurd. Contact leggen lukt niet, geen telefoonnummer, verhuurpunt kan niets doen. Straks wordt er 1250 euro ten onrechte afgeschreven. kan alsjeblieft iemand helpen???

15 reacties

En daar is de zoveelste klant waar OV-fiets onterecht geld van probeert te incasseren.

NS, wanneer gaan jullie nou eens orde op zaken stellen bij OV-fiets, in plaats van elke melding te zien als een 'individuele case'? Dit is dweilen met de kraan open. Begin op z'n minst eens met erkennen dat het een administratieve puinbak is bij OV-fiets.
Het gerucht gaat dat enkele Afrikaanse landen deze ellende niet langer aan kunnen zien en in een glazen huis geld willen inzamelen voor OV-fiets.
Badge
He Maarten, dat is inderdaad heel vervelend. Heb je ook al gemaild met de afdeling OV-fiets? (info@ov-fiets.nl) Het kan even duren tot je een reactie ontvangt. Indien je al langer dan 5 werkdagen op een reactie wacht, mag je mij een privébericht sturen. Graag met je NAW-gegevens en e-mailadres. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'.

@ Pe_pe, ik snap je punt. Op het NS forum komen laatste tijd veel vragen/klachten/opmerkingen binnen over OV - fiets. Op een serviceforum, zoals deze van NS, zul je altijd de 'negatieve' ervaringen vinden. Velen maken naar tevredenheid gebruik van 'van-deur-tot-deur' / OV-Fiets. Niet menselijks is zowel ons als de reiziger vreemd, wat betekent dat van beide kanten een foutje gemaakt kan worden. Wij proberen uiteraard te helpen en proberen de case op te lossen.
Wat een dom gelul zeg Leny! Het regent hier klachten over OV-fiets. Al die klachten hebben een gelijke aard. Daarbij zal het zo zijn dat het gros van de klachten niet eens dit forum bereikt. Iedereen met een beetje verstand zal concluderen dat het een bende is bij OV-fiets. Als niets menselijks jullie vreemd was, hadden jullie de problemen allang opgelost!

Aan Maarten kan ik slechts adviseren om de boel gewoon te storneren als NS het heeft geïnd. En doe dan gewoon aangifte van diefstal door NS bij de Politie.
He Maarten, dat is inderdaad heel vervelend. Heb je ook al gemaild met de afdeling OV-fiets? (info@ov-fiets.nl) Het kan even duren tot je een reactie ontvangt. Indien je al langer dan 5 werkdagen op een reactie wacht, mag je mij een privébericht sturen. Graag met je NAW-gegevens en e-mailadres. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'.

@ Pe_pe, ik snap je punt. Op het NS forum komen laatste tijd veel vragen/klachten/opmerkingen binnen over OV - fiets. Op een serviceforum, zoals deze van NS, zul je altijd de 'negatieve' ervaringen vinden. Velen maken naar tevredenheid gebruik van 'van-deur-tot-deur' / OV-Fiets. Niet menselijks is zowel ons als de reiziger vreemd, wat betekent dat van beide kanten een foutje gemaakt kan worden. Wij proberen uiteraard te helpen en proberen de case op te lossen.

Een foutje van de reiziger kost 250 en een foutje van OV fiets kost de reiziger ook 250.
Eens met de luchtmacht, wat een dom gelul.

Ga naar OV Fiets en zorg dat ze mensen eens gaan antwoorden.
Niet menselijks is zowel ons als de reiziger vreemd, wat betekent dat van beide kanten een foutje gemaakt kan worden. Wij proberen uiteraard te helpen en proberen de case op te lossen.

Er is een nieuwe alinea toegevoegd aan het copy-paste lijstje begrijp ik.

Een onterechte incasso van 1250 euro is geen foutje dat voor mag komen. Dat kan mensen die geen riant banksaldo hebben in ernstige problemen brengen. Bovendien moet een bedrijf bereikbaar zijn om foutjes recht te zetten. OV-fiets escaleert consequent hun eigen fouten nog voordat ze de reactie van de gedupeerde klant in behandeling nemen. Jullie hebben kennelijk orders van jullie chef gekregen om de puinbak bij OV-fiets te bagatelliseren, maar ik hoop dat jullie persoonlijk wel beter weten.
Het lullige is dat als de klant een foutje maakt NS dit niet erkent maar behandeld als een poging tot fraude. O.m. verkeerd bestelde e tickets bv....
Jullie hebben alledrie een punt. Dit soort fouten mogen niet voorkomen. Als de melding dat de fiets niet ingeleverd is ten onrechte is gekomen moet dit natuurlijk aangepast worden, en als de klant hierom vraagt wordt dit natuurlijk gedaan.
Vaak komen dit soort berichten omdat de fiets niet op de juiste manier is ingeleverd. Dat is natuurlijk niet noodzakelijk de fout van de klant, het zou kunnen dat de aanwijzingen niet geheel duideljik was, of dat er een ander probleem was. Opmerkingen hierover leest OV-fiets graag, die mag je ook zeker mailen naar info@ov-fiets.nl. Ik snap dat jullie liever zien dat het aantal klachten hierover afneemt - dat zie ik ook het liefst. Jullie betrokkenheid hierbij wordt gewaardeerd.
Daarom kan je beter je sjabloon aanpassen met die regel dat foutjes kunnen gebeuren...Dat wekt alleen maar meer irritatie op.

Zeker omdat die fouten al 2 maanden gebeuren en er niets aan gedaan wordt.
Vaak komen dit soort berichten omdat de fiets niet op de juiste manier is ingeleverd.
En niemand bij OV-fiets vraagt zich vervolgens af hoe het toch komt dat de zogenaamd vermiste fietsen wel gewoon in hun fietsenstalling staan.
Vaak....niet op de juiste manier is ingeleverd.

M.a.w. vaak is de klant stom.

Maar hier gaat het over een e-bike bv terwijl de klant een normale fiets heeft gehuurd....

@ThijsNS Na 2 maanden een stroom van klachten hierover kan je ook tegen OV Fiets zeggen dat ze moeten kappen met incasseren van 250 Euro na een paar dagen..
Vaak....niet op de juiste manier is ingeleverd.

M.a.w. vaak is de klant stom.

Zeker niet, lees ook vooral verder, waar ik deze uitspraak verder uitleg. Ik zal jullie opmerkingen zeker doorgeven. Nogmaals bedankt dat jullie je ervaringen met OV-fiets delen.
Opmerkingen hierover leest OV-fiets graag

Op basis van de vele berichten over de beroerde reactietijden van OV-fiets vermoed ik dat je een tikfout maakte en eigenlijk wilde zeggen:
Opmerkingen hierover leest OV-fiets traag.
Ook bij mij is drie maanden geleden €50 teveel afgeschreven en ben sindsdien bezig met dit bedrag terug te krijgen. Alleen in contact komen met de klantenservice is echt een schier onmogelijke opgave..
@Mathijsvm Zou je mij je gegevens kunnen sturen in een privebericht? En kort kunnen uitleggen waar het omgaat? Dan ga ik het voor je oppakken.

Reageer