Over de grens reizen i.c.m. Belgische dagkaart

• 16 augustus 2014
  • 5 reacties
  • 1550 Bekeken

Hallo, ik ga binnenkort met de trein naar Belgie en ik heb hiervoor in Belgie een dagkaart aangeschaft. Vanaf de grens reis ik dus gratis. Hoe doe ik dat met reizen in Nederland aangezien je in Belgie niet de gelegenheid hebt om uit te checken. Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U hoeft niet uit te checken. Koop een internationaal vervoersbewijs bij nsinternational.

https://www.nsinternational.nl/?gclid=CKWT5424l8ACFavHtAodMQIAdw

Vergewis u er wel van dat uw kaartje in heel België geldig is en niet vanaf Essen of Vise. Belgie kent maar op een paar uitzonderingen na het dagkaartensysteem zoals in Nederland en gaat in veel gevallen uit van enkele reizen en retours.

U koopt een reis van uw woonplaats naar de bestemming in België. U kunt dan voor Nederland en België kortingen van 40 of 100 procent invullen. Voor België kunt u niet 100 procent invullen als het kaartje niet geldig is van Essen grens naar Essen, of Visé fr -Visé. U kunt in dat geval ook invullen Uw-woonplaats- Essen en daarna verder reizen met uw Belgische kaartje. Met deze constructie mag u ook in de Beneluxtrein.
Maar naar welk station koop ik dat dan? Aangezien ik vanaf de grens gratis reis...
Reputatie 7
Badge +4
Welke Belgische dagkaart heeft u? De geldigheid is vanuit België veelal tot Essen of Visé. U kunt in het kaartje dat ik hierboven noemde kortingen invullen. Zolang u kosten maakt voor de totale reis, bijvoorbeeld alleen voor Essen-grens/Essen, kunt u een kaartje kopen.
Sorry niet goed gelezen, ik weet genoeg! Bedankt!
Welkom op het forum Lisanne12345!

Als je een Dagkaart hebt voor het Belgische gedeelte tot aan de grens, is het inderdaad handig om via NS International een internationaal ticket te kopen. Je kunt tijdens het bestelproces aangeven dat je recht hebt op 'Vrij reizen op traject in België' en betaalt dan alleen voor het Nederlandse gedeelte van het traject.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Reageer