beantwoord

Overgang 2e naar 1e klas dagkaart

• 9 augustus 2015
  • 7 reacties
  • 208 Bekeken

Is het mogelijk om de overgangkaart van de 2e naar de 1e klas voor tienertoer te gebruiken?
icon

Beste antwoord door Tochjo 9 augustus 2015, 17:57

Nee. De Tienertoer is een actiekaart van de Spoordeelwinkel en de huis-aan-huis verspreide Overgangsbewijzen 2-1 van de Spoordeelweken kunnen daar niet mee worden gecombineerd.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Nee. De Tienertoer is een actiekaart van de Spoordeelwinkel en de huis-aan-huis verspreide Overgangsbewijzen 2-1 van de Spoordeelweken kunnen daar niet mee worden gecombineerd.
Reputatie 5
Badge
Kort antwoord: Helaas niet.

Langer antwoord:
Ik neem aan dat het gaat om de gratis overgangskaart van 2e naar 1e klas die door NS per post verspreid is? Op de achterzijde van de overgangskaart staan de voorwaarden. Het derde punt stelt:

- Niet geldig i.c.m. andere treinaanbiedingen zoals bijv. (sic!) Dagkaarten van Albert Heijn, Blokker, HEMA en Kruidvat of aanbiedingen uit de Spoordeelwinkel.

De Tientertour is een aanbieding uit de Spoordeelwinkel, dus helaas mag je de gratis overgangskaart hier niet bij gebruiken.

Als je bij de kaartautomaat een overgangsdagkaart van 2e naar 1e klasse koopt, dan mag je die wel combineren met de Tienertour, alleen kost die overgangsdagkaart €25 als je de hele dag wil reizen, €15 als je op een werkdag buiten de spits reist (dus niet van 06:30 tot 09:00 en van 16:00 tot 18:30) of €10,- in het weekend.
Reputatie 7
Badge +4
Een meereiskaartje combineren met tienertoer mag niet, Voor actiekaartjes als die van de Hema en dergelijke geldt dat je ook geen supplement voor de eerste klas mag kopen. Naar analogie daarvan zal het voor de tienertoer dus ook niet kunnen, het is een actiekaartje. Zoals Tochjo ook al aangaf is het sowieso niet met het meereiskaartje te combineren. Ik gun onze jonge tienertoerders alle lol maar het publiek dat eerste klas reist, betaalt die forse meerprijs voor een rustige omgeving en een grotere kans op een zitplaats. Deze reiziger is veelal blij dat de combinatie met de tienertoer derhalve ook niet mag.
Reputatie 5
Badge
Het kan inderdaad zijn dat ze het gewijzigd hebben sinds de papieren kaartje afgeschaft zijn. Ik zal binnenkort eens kijken bij de kaartautomaat of ik er nog een papieren overgang uit kan halen.
Badge +3
Papieren overgangsbewijzen zijn al sinds november 2012 niet meer te koop. Enige uitzondering was het papieren overgangsbewijs bij een Keuzedag, dat bleef tot 1 januari 2014 bestaan. Voor afgekocht reisrecht bestaan nu alleen de producten Toeslag 2-1 tegen een vaste prijs, die afhankelijk is van het tijdstip van inchecken. Dit product moet op een OV-chipkaart geplaatst worden en is alleen beschikbaar bij een abonnement. Bij andere producten, zoals e-tickets of eenmalige chipkaarten, is het niet mogelijk een overgangsbewijs aan te schaffen.
Reputatie 5
Badge
Jammer. Ik wist wel dat de trajectkeuze inmiddels verdwenen was. Vroeger heb ik nog wel eens een deel van de reis geupgrade omdat je dan precies op het drukste stuk van de reis eerste klas kon zitten. Dat gaat nu ook niet meer.
Reputatie 4
Ik gun onze jonge tienertoerders alle lol maar het publiek dat eerste klas reist, betaalt die forse meerprijs voor een rustige omgeving en een grotere kans op een zitplaats. Deze reiziger is veelal blij dat de combinatie met de tienertoer derhalve ook niet mag.
Daar sluit ik me volledig bij aan. De spoordeelwinkel bied al meer dan genoeg 1e klas aanbiedingen aan. Gezien de groepen die vaak de tienertour gebruiken lijkt het me niets om de gebruikelijk toeslag van €7,50 erbij te verkopen.
(22,50 dus voor alle dagen)

Reageer