Overgang ticket klasse apart bij e ticket

• 31 January 2020
  • 1 reactie
  • 73 Bekeken

Ik heb een voordeelurenkaart en had 2 gasten die meereisde zij hadden al e ticket gekocht, op de dag zelf wilden we eerste klasse reizen

Voor deze situatie bestond een suppletieticket voor wat je uit de automaat kon halen. Deze kan ik niet meer vinden in de automaat.

Waarom is deze optie er niet meer? En kan die terugkomen? 

Ns laat me asjeblieft meer betalen ;) 

1 reactie

Badge +3

Zulke overgangsbewijzen zijn al jaren niet meer te koop. Een papieren vervoerbewijs of een eenmalige chipkaart voor de tweede klas kan dus niet meer worden opgewaardeerd naar de eerste klas. Alleen reizigers die met een OV-chipkaart reizen, kunnen bij de automaat een klassewissel uitvoeren.

De reden hiervoor is vermoedelijk dat NS graag zoveel mogelijk reizigers met een OV-chipkaart wil laten reizen. Samenreiskorting als e-ticket is bijvoorbeeld ook pas een recente toevoeging aan het assortiment, en volgens mij ook alleen maar gerealiseerd omdat bij de invoering van NS Flex het activeren van Samenreiskorting op een OV-chipkaart met NS Flex nog niet mogelijk was.

Als u graag meer wil betalen, dan kunt u natuurlijk kaartjes vol tarief voor de eerste klas aanschaffen en de al gekochte kaartjes weggooien :innocent:

Reageer