beantwoord

Overlappen e-tickets vanuit Rhenen en Arnhem vanaf Maarn?

• 6 november 2019
  • 15 reacties
  • 183 Bekeken

Als ik een e-ticket heb van Arnhem naar Utrecht, maar ik besluit vanuit Rhenen te vertrekken, kan ik dan een e-ticket bijkopen voor Rhenen-Maarn (en daarna verder reizen met het e-ticket wat ik al heb)?

Of moet ik een e-ticket bijkopen voor Rhenen naar Driebergen-Zeist, omdat de treinen vanuit Arnhem niet stoppen in Maarn?

icon

Beste antwoord door iMark 8 november 2019, 17:37

Het is wat omslachtig geformuleerd maar het antwoord van Thom is correct.

Ticket in bezit: Arnhem naar Utrecht. Gewenst vertrek niet vanuit Arnhem maar vanuit Rhenen. Het is dan voldoende om enkele reis van Rhenen naar Maarn te kopen. In Maarn kom je op de route waarvoor het oorspronkelijke kaartje van Arnhem naar Utrecht geldig is.

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U moet een kaartje van Rhenen naar Driebergen kopen, anders is Maarn-Driebergen niet gedekt. U mag tussen Driebergen en Maarn met uw kaartje Utrecht-Arnhem niet tegen de richting in reizen.

De reisplanner geeft het zo ook aan.

Ik weet wat de reisplanner zegt, daarom ook mijn vraag.
Maar is het gedeelte tussen Maarn en Driebergen niet al gedekt door het kaartje Arnhem-Utrecht, ook als de trein niet in Maarn stopt? Het is hetzelfde stuk spoor dat wordt bereden.

Reputatie 7
Badge +4

Het moet gedekt zijn in dezelfde richting als uw kaartje. U reist het een keer tegen de richting in en een keer in de juiste richting. Dat laatste is geen probleem, de reis Driebergen-Maarn is niet in twee richtingen gedekt door uw kaartje Utrecht-Arnhem. Anders geformuleerd: U heeft niet betaald voor Maarn-Driebergen. Het is wel wat een bijzonder geval, omdat er geen directe stoptrein Maarn-Arnhem is. 

U berijdt het spoor twee keer en met het kaartje tot Maarn betaalt u één keer. Dat laatste is met het kaartje Arnhem-Utrecht.

Reputatie 7
Badge

Maar is het gedeelte tussen Maarn en Driebergen niet al gedekt door het kaartje Arnhem-Utrecht, ook als de trein niet in Maarn stopt? Het is hetzelfde stuk spoor dat wordt bereden.

Je wil dus van Rhenen naar Utrecht ?

Dan is dit juist@Floriss , alleen kaartje Rhenen naar Baarn is voldoende. Je reist nergens tegen de richting in. Je hebt helaas dan wel Arnhem naar Baarn voor niets betaald.

Reputatie 7
Badge

Je wil dus van Rhenen naar Utrecht ?

Dan is dit juist@Floriss , alleen kaartje Rhenen naar Baarn is voldoende. Je reist nergens tegen de richting in. Je hebt helaas dan wel Arnhem naar Baarn voor niets betaald.

(Wat@Thom bedoeld snap ik niet)

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie dat het Arnhem-Utrecht is en niet Utrecht-Arnhem, dan maakt  het inderdaad niets uit en kan het tot Maarn. Sorry, u weet nu in ieder geval hoe het gaat als het andersom is. Ik vond het wel een grappig puzzeltje ;-)

Om één of andere reden staat het eerste antwoord van Thom nu als 'Beste antwoord’ aangegeven, maar volgens mij was dat niet het juiste antwoord.

Wie of wat heeft dat bepaald? Ik kan dat blijkbaar niet aanpassen.
Of was dat toch het juiste antwoord?

Reputatie 7
Badge

Het is gewoon een vorm van belonen vanuit de Community voor enkele zeer actieve schrijvers, dat goede antwoord. In meer topics is het goede antwoord discutabel.

Wie volgens jou @Floriss had dan het goede antwoord gegeven 😀

Badge +3

Het is wat omslachtig geformuleerd maar het antwoord van Thom is correct.

Ticket in bezit: Arnhem naar Utrecht. Gewenst vertrek niet vanuit Arnhem maar vanuit Rhenen. Het is dan voldoende om enkele reis van Rhenen naar Maarn te kopen. In Maarn kom je op de route waarvoor het oorspronkelijke kaartje van Arnhem naar Utrecht geldig is.

Reputatie 7
Badge

Inderdaad@iMark, jij hebt hier nu echt het beste antwoord gegeven, kan dat nog even worden aangepast ?

Reputatie 4

dan nog maar eens; waarom al die enorme moeite als je met die chipkaart, waarop in feite nog steeds het hele tarief-systeem-bouwsel is gebaseerd, je enkel voor vold. saldo moet zorgen, hetzelfde betaalt-in dit geval zelfs enkel de echt gemaakte reis, dus minder als nu. EN als er weer eens een NS-storing is, kan je zo et diezelfde kaart de Syntus bus nemen, bvb naar de Klomp of zelfs helemaal tot Utrecht (ooit de trots van de NBM en zelfs voor de oorlog al een elektrieke tram).

dan nog maar eens; waarom al die enorme moeite als je met die chipkaart, waarop in feite nog steeds het hele tarief-systeem-bouwsel is gebaseerd, je enkel voor vold. saldo moet zorgen, hetzelfde betaalt-in dit geval zelfs enkel de echt gemaakte reis, dus minder als nu.

Een beetje een retorische vraag, maar ik zal toch even een toelichting geven.
Normaal gesproken doe ik ook alles met de chipkaart, maar dit e-ticket betrof een aanbieding van een dagretour. (Ik heb het een beetje gesimplificeerd, want na Utrecht volgt nog een heel eind, en de terugweg gaat niet naar Rhenen).
Ik heb ook overwogen om in Rhenen in te checken en in Driebergen-Zeist (of Maarn) uit te checken (dat is zelfs goedkoper omdat ik dan korting kan gebruiken), maar vanwege de korte tijd in Driebergen-Zeist leek me dat te 'riskant'. En in Utrecht uitchecken mét korting was dan weer net wat duurder dan een e-ticket naar Maarn zonder korting. Vandaar mijn vraag.

Reputatie 7
Badge

Om één of andere reden staat het eerste antwoord van Thom nu als 'Beste antwoord’ aangegeven, maar volgens mij was dat niet het juiste antwoord.

Wie of wat heeft dat bepaald? Ik kan dat blijkbaar niet aanpassen.
Of was dat toch het juiste antwoord?

Is aangepast @Floriss , al hoewel ik mijn eigen antwoord ook niet heel slecht vond 😀😀

Badge +3

Is aangepast@Floriss , al hoewel ik mijn eigen antwoord ook niet heel slecht vond 😀😀

Als in je oorspronkelijke antwoord “Maarn” in plaats van “Baarn” had gestaan, zou ik het met je eens zijn. Dan had ik mijn verduidelijkende bericht niet geschreven. :grinning:

Reputatie 7
Badge

Scherp @iMark 

Probeer ik één keer een goed antwoord te geven, bederft mijn spellingcontrole het weer 😭

Reageer