Skip to main content
beantwoord

ovpay app werkt niet

• March 5, 2025
  • 17 reacties
  • 1585 Bekeken

Ik heb een aantal dagen geleden via de ovpay app een reis betaald die eerder niet afgeschreven kon worden. Na deze betaling kan ik niks meer op de ovpay app. Zie de foto voor de foutmelding. Ik heb de app opnieuw gedownload, uitgelogd en weer ingelogd. Ook heb ik mijn account verwijderd en daarna weer aangemaakt maar toen ik mijn pas toevoegde kreeg ik dezelfde melding. Waardoor komt dit en wat kan ik doen? Dit is inmiddels al 4 dagen zo

Beste antwoord door Robert B

Welkom bij de NS Community!

Verkeerde adres (NS reizigersforum) maar stel je vraag gerust hier!

Als het om OVpay gaat, had ik ook wat problemen om de app werkend te krijgen.

Je kunt kunt dus wel inloggen maar een pas toevoegen gaat dus mis of je gegevens in de OVpay app zijn weg?

Op zich werkt het wel bij mij (en als er iets mis gaat gewoon in jouw voordeel dus 4 euro terug) via ‘zelf regelen’ https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht, geen app voor nodig.

Geen idee of ze bij OVpay dan altijd maar vinden dat ik gratis naar Airport mag als ik daar niet uitcheck (eerlijk geprobeerd maar mijn bankpas werkte niet, dus doei en zoek het maar lekker uit)… 😴 De pas werkte voor het inchecken, dus ik had geldig reisrecht en doe niets (bewust) fout.

17 reacties

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • March 5, 2025

Welkom bij de NS Community!

Verkeerde adres (NS reizigersforum) maar stel je vraag gerust hier!

Als het om OVpay gaat, had ik ook wat problemen om de app werkend te krijgen.

Je kunt kunt dus wel inloggen maar een pas toevoegen gaat dus mis of je gegevens in de OVpay app zijn weg?

Op zich werkt het wel bij mij (en als er iets mis gaat gewoon in jouw voordeel dus 4 euro terug) via ‘zelf regelen’ https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht, geen app voor nodig.

Geen idee of ze bij OVpay dan altijd maar vinden dat ik gratis naar Airport mag als ik daar niet uitcheck (eerlijk geprobeerd maar mijn bankpas werkte niet, dus doei en zoek het maar lekker uit)… 😴 De pas werkte voor het inchecken, dus ik had geldig reisrecht en doe niets (bewust) fout.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • March 5, 2025

OV-pay hanteert het principe dat de volgende dag het geld wordt afgeschreven en als dat niet gelukt is, kunt u geen nieuwe ritten meer maken. Maar het is speculatie. Mogelijk bent u nog geblokkeerd, maar na uw betaling zou dat niet zo moeten zijn. Ik zou het even aan OV-pay voorleggen, er kan van alles aan de hand zijn.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • March 5, 2025

OV-pay hanteert het principe dat de volgende dag het geld wordt afgeschreven en als dat niet gelukt is, kunt u geen nieuwe ritten meer maken. Maar het is speculatie. Mogelijk bent u nog geblokkeerd, maar na uw betaling zou dat niet zo moeten zijn. Ik zou het even aan OV-pay voorleggen, er kan van alles aan de hand zijn.

Juist, maar als OVpay het na een paar dagen (ze zeggen zelf 5 dagen of zo) nog niet weet krijg je echt wel je geld terug als het om een gemiste uitcheck gaat.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • March 7, 2025

Oh, als de OVpay app niet werkt kan je altijd nog terecht op https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht

Lapsang
  • May 5, 2025

Het enige wat mij ooit gelukt is, is de „app“ installeren via Google Play. Na het aanmaken van een account (dat heb ik dus), deed de „app“ totaal niets meer. Ik heb hem dus moeten verwijderen.

Vervolgens krijg ik alleen nog de mededeling: “Uw apparaat is niet geschikt voor deze app“. (Xiaomi, Android 13).

Installeren via APK Pure lukt wel, maar ook dan weer inloggen en verder gebeurt er niets meer.

Hoe durft Translink hiermee weg te komen? Ik vind het echt een schande en ik moet nu reizen zonder leeftijdskorting.

“Zelf regelen” is er niet bij.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • May 5, 2025

Het enige wat mij ooit gelukt is, is de „app“ installeren via Google Play. Na het aanmaken van een account (dat heb ik dus), deed de „app“ totaal niets meer. Ik heb hem dus moeten verwijderen.

Vervolgens krijg ik alleen nog de mededeling: “Uw apparaat is niet geschikt voor deze app“. (Xiaomi, Android 13).

Installeren via APK Pure lukt wel, maar ook dan weer inloggen en verder gebeurt er niets meer.

Hoe durft Translink hiermee weg te komen? Ik vind het echt een schande en ik moet nu reizen zonder leeftijdskorting.

“Zelf regelen” is er niet bij.

Met een persoonlijke ov-chipkaart kun je ook met leeftijdskorting reizen.

Lapsang
  • May 5, 2025

Een OV-chipkaart heb ik niet. Ik neem aan dat hij niet meer gratis is. (Was hij bij de introductie ooit wel).

Ik ben een zeer incidentele OV-gebruiker. Sinds de OV-chipkaart er is mijd ik het openbaar vervoer en doe alles met de fiets. Maar die is helaas al maanden kapot.

Betalen met de bankpas leek mij eindelijk een verbetering op OV-gebied.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • May 5, 2025

Het is voor de incidentele ov-reiziger heel goed en sterk drempelverlagend dat het reizen met een bankpas mogelijk is. Ik juichtdeze optie voor dit type reiziger echt zeer toe. Ik zou niet weten hoe mensen nog zonder bankpas kunnen, en nagenoeg iedereen heeft er eentje.

Persoonlijk vind ik de ov-chipkaart heerlijk, je moet je er wel even in verdiepen hoe het werkt.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 5, 2025

@Lapsang ik heb een oude Xiaomi Poco F1 (Android 10) en daar werkt de OVpay app gewoon.

Zelfde op een Poco M6 uit 2024 (Android 14, nu 15 via update naar HyperOS).

Merk en type telefoon doet er niet toe, als Android 10 werkt zou het bij jou ook moeten werken.

Lapsang
  • May 5, 2025

Bij de Google Play Store reviews en bij Trustpilot zie je ontelbaar veel mensen bij wie de “app” ook niet werkt. Vaak ook bezitters van dure telefoons. Bij Google zie je bovendien compleet idiote reacties vanuit Translink.

Het is ook vreemd dat ik de “app” eerst installeerde vanuit de Play Store en dat er daarna wordt gezegd dat mijn apparaat niet geschikt is.

Waarom is er geen webversie? Dat zou voor veel mensen het probleem oplossen.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 5, 2025

Bij de Google Play Store reviews en bij Trustpilot zie je ontelbaar veel mensen bij wie de “app” ook niet werkt. Vaak ook bezitters van dure telefoons. Bij Google zie je bovendien compleet idiote reacties vanuit Translink.

Het is ook vreemd dat ik de “app” eerst installeerde vanuit de Play Store en dat er daarna wordt gezegd dat mijn apparaat niet geschikt is.

Waarom is er geen webversie? Dat zou voor veel mensen het probleem oplossen.

Dank voor de info, voor web zie https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht

Zie eerder in dit topic, had ook wat moeite om hem werkend te krijgen.

Lapsang
  • May 5, 2025

“Zelf regelen” werkt alleen als je pas gekoppeld is aan je account, toch?

En daar heb je nu juist die verrekte ”app" voor nodig, toch?

Lapsang
  • May 5, 2025

Goed om te weten

• Download eerst de OVpay app. Maak daarna een account aan.
  • Voeg je gegevens toe in de app en je bent klaar! Vanaf nu reis je met 34% korting in de bus, tram en metro.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 5, 2025

Nee, dat is iets anders. Via de website kan je in/uitchecks eenvoudig corrigeren.

Maar u bent dus 65+ en wilt leeftijdskorting op een betaalpas ❓

Voor iets anders heb je die app helemaal niet nodig (en ook geen account) 😴

En dit is het NS reizigersforum/community, al weten sommigen wel wat over OVpay.

OVpay site geeft voor de app aan Android 8.1 of hoger, dus aan je apparaat ligt het niet.

Lapsang
  • May 5, 2025

Wat ik wil is leeftijdskorting en uiteraard heb ik daarvoor de juiste leeftijd.

Je moet ook een foto uploaden via de “app”.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 5, 2025

Wat ik wil is leeftijdskorting en uiteraard heb ik daarvoor de juiste leeftijd.

Je moet ook een foto uploaden via de “app”.

Dus de app werkt wel bij jou? Ik dacht te lezen dat die helemaal niet werkte of niet geschikt was voor je apparaat… 

Lapsang
  • May 6, 2025

Neen, hij werkt niet, maar ik heb een instructievideo gezien.