beantwoord

P+R dagtarief parkeren met vertrek NS en aankomst NMBS (Belgie)

• 14 juni 2021
  • 7 reacties
  • 133 Bekeken

Binnenkort wil ik bij de P+R Roosendaal parkeren. Ik reis dan waarschijnlijk per bus weg, maar kom aan het einde van de dag met een Belgische trein weer terug op station Roosendaal. Kan ik dan met mijn Belgische treinkaartje gebruik maken van het verlaagde dagtarief?

Een alternatief is dat ik ‘s ochtends een NS-trein pak bij mijn heenreis, die wordt dan wat duurder. Als het goedkoper parkeren in het eerste scenario niet kan, is de tweede vraag of dat wel kan als ik ‘s morgens vertrek met NS, maar dus aankom met de Belgische trein uit station Heide (Kalmthout).

icon

Beste antwoord door iMark 15 juni 2021, 09:11

Het zou moeten werken wanneer je via NS International een e-ticket zou kopen. Met kentekenparkeren is het voldoende om bij het uitrijden je e-ticket te scannen en daarna het gereduceerde tarief voor een treinreiziger te betalen. Een enkele reis van Heide naar Roosendaal kost dan €5,30.

https://www.q-park.nl/nl-nl/parkeren/roosendaal/p-r-stationsstraat/

https://www.q-park.nl/nl-nl/p-r/p-r-kenteken/

Ik heb geen idee of het ook werkt met een kaartje dat je bij de NMBS koopt. Hoewel daar natuurlijk ook een code op moet staan om in Nederland de poortjes te kunnen passeren om het station te verlaten.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het zou moeten werken wanneer je via NS International een e-ticket zou kopen. Met kentekenparkeren is het voldoende om bij het uitrijden je e-ticket te scannen en daarna het gereduceerde tarief voor een treinreiziger te betalen. Een enkele reis van Heide naar Roosendaal kost dan €5,30.

https://www.q-park.nl/nl-nl/parkeren/roosendaal/p-r-stationsstraat/

https://www.q-park.nl/nl-nl/p-r/p-r-kenteken/

Ik heb geen idee of het ook werkt met een kaartje dat je bij de NMBS koopt. Hoewel daar natuurlijk ook een code op moet staan om in Nederland de poortjes te kunnen passeren om het station te verlaten.

Dank voor je reactie!

In de app van SNCB (=NMBS?) heb ik ook alleen de mogelijkheid tot het kopen van een intl kaartje van 5,30 euro. Geen idee wat het kost als je een kaartje uit de muur trekt; dat heb ik in het verleden gedaan van Visé (Wezet) naar Maastricht, maar dat zal niet zoveel uitmaken. Ik ga gewoon een internationaal kaartje bij NS kopen, wel zo makkelijk. Nu nog kijken waar de laadpunten staan bij de P+R, zodat ik met een volle auto weer naar huis kan rijden :).

Ik heb mijn reisplan definitief gemaakt. ‘s morgens reis ik vanaf station Roosendaal per trein naar Bergen op Zoom. ‘s middags reis ik per trein van Kijkuit naar Roosendaal. Bij het uitrijden zal ik eerst mijn internationale treinticket aanbieden; als dat niet werkt, bied ik mijn ov-chipkaart aan waarmee ik in de ochtend een treinreis heb gemaakt. Zou moeten werken; zo niet, dan neem ik tzt wel contact op met NS.

Badge +3

Als ik het zo lees op die pagina over kentekenparkeren lukt het niet met NS abonnementen die korting geven bij reizen op saldo, en zou je dus NS Flex of geen abonnement moeten hebben?

Normaal gesproken was een gemaakte treinreis toch voldoende, ongeacht met welk abonnement?

Ben benieuwd, ook wat betreft het e-ticket. Goede test in ieder geval.

Ik reis met NS Flex zonder abonnement (0 euro per maand). We gaan het zien.

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B Ik denk dat je de voorwaarden een beetje te snel gelezen hebt en op het verkeerde been bent gezet. Wel of geen NS-abonnement is volkomen irrelevant bij het kentekenparkeren bij Q-Park.

De abonnementhouders waar Q-Park over spreekt zijn de houders van het Q-Park P+R-abonnement. Dat abonnement kan aangevraagd door houders van abonnement bij één van de vervoerders. Dat P+R abonnement kan niet worden aangevraagd door houders van een NS-abonnement dat korting geeft op het reizen op saldo.

Voor een eenmalige reiziger volstaat het om bij het uitrijden eerst de OV-chipkaart of het e-ticket aan te bieden bij de automaat om de korting te krijgen en daarna af te rekenen. 

Badge +3

De abonnementhouders waar Q-Park over spreekt zijn de houders van het Q-Park P+R-abonnement. Dat abonnement kan aangevraagd door houders van abonnement bij één van de vervoerders. Dat P+R abonnement kan niet worden aangevraagd door houders van een NS-abonnement dat korting geeft op het reizen op saldo.

Oke, dan is er dus weinig aan de hand als je NS Flex hebt, of een NS vrij reizen abonnement op saldo zoals Dal/Traject/Altijd Vrij. Weekend Vrij dan weer niet, want dat is doordeweeks geen vrij reizen abonnement maar geeft korting.

Alsnog vreemd dat een NS kortingsabonnement op saldo een P+R abonnement in de weg zou zitten, en natuurlijk kunnen die abonnementshouders het ook op een andere kaart zetten. ‘Kan niet worden aangevraagd’ lijkt me dus onjuist.

Reageer