beantwoord

Papieren kaartje keuzedag

• 31 januari 2016
  • 13 reacties
  • 361 Bekeken

Goeden avond. Enige tijd geleden las ik ergens dat je voor €10,00 extra de papieren keuzedag kaartjes kon bestellen....is dat waar:? want ik zou dat voor die €10,00 wel willen ipv daar mijn ov te gebruiken:)
icon

Beste antwoord door Tochjo 31 januari 2016, 19:27

Papieren Keuzedagen heten officieel Dag Voordeelurenkaarten en zijn alleen verkrijgbaar bij een Voordeelurenabonnement. Dit abonnement wordt sinds augustus 2011 niet meer verkocht, maar bestaande abonnementhouders kunnen het nog wel blijven verlengen. (Ook klanten die een Voordeelurenabonnement hadden en het na 1 juli 2013 hebben opgezegd, kunnen Dag Voordeelurenkaarten bestellen.) Houders van Dal Voordeel en Altijd Voordeel kunnen geen Dag Voordeelurenkaarten bestellen.

Als u nog een Voordeelurenabonnement hebt, dan kunt u voor het bestellen van Dag Voordeelurenkaarten direct contact opnemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3
Papieren Keuzedagen heten officieel Dag Voordeelurenkaarten en zijn alleen verkrijgbaar bij een Voordeelurenabonnement. Dit abonnement wordt sinds augustus 2011 niet meer verkocht, maar bestaande abonnementhouders kunnen het nog wel blijven verlengen. (Ook klanten die een Voordeelurenabonnement hadden en het na 1 juli 2013 hebben opgezegd, kunnen Dag Voordeelurenkaarten bestellen.) Houders van Dal Voordeel en Altijd Voordeel kunnen geen Dag Voordeelurenkaarten bestellen.

Als u nog een Voordeelurenabonnement hebt, dan kunt u voor het bestellen van Dag Voordeelurenkaarten direct contact opnemen met de klantenservice. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Bedankt voor u duidelijke uitleg ...heb toch nog een vraagje de voordeelurenkaartjes zijn die te ook hetzelfde te gebruiken als de keuze dagen die ik nu op het station op mijn ov zet ? iedere 2 maanden een en een die een jaar geldig is.?
Mijn kaart wordt in juni weer verlengd zou ik dan al gebruik kunnen maken van die kaartjes als ik ze deze week aanvraag?
Badge +3
de voordeelurenkaartjes zijn die te ook hetzelfde te gebruiken als de keuze dagen die ik nu op het station op mijn ov zet ? iedere 2 maanden een en een die een jaar geldig is.?
Nee, de zeven Dag Voordeelurenkaarten zijn allemaal een heel jaar geldig. Bovendien gelden er iets andere tijden voor: in juli en augustus bijvoorbeeld niet in de ochtendspits.

Mijn kaart wordt in juni weer verlengd zou ik dan al gebruik kunnen maken van die kaartjes als ik ze deze week aanvraag?

Dat denk ik wel, maar ik werk niet bij NS, dus u zult daarvoor even direct contact op moeten nemen met de klantenservice.
Bedankt!
Zojuist ff gebeld om de papieren kaartjes te bestellen.... maar helaas geen resultaat ten eerste de computer werkte niet ,,,en als eerste zei ze dat als mijn voordeeluren abbonement eind mei word verlengd ik dan eind april terug moet bellen om de papieren kaartjes te bestellen beetje raar.
Ik vroeg om het toch maar ff te checken maar toen deed de computer niet wat ze wilde dus maar weer terug bellen na het weekend Phew!
Mischien weet iemand of het klopt dat ik ze dan pas eind April kan bestellen.... ben benieuwd:?
Isaha, omdat wij al eens privécontact hebben gehad, heb ik je gegevens nog. Ik heb meteen even voor je gekeken.

Ik heb de wijziging gewoon kunnen doorvoeren. Waarom mijn collega dit niet is gelukt, weet ik niet en ik zie ook geen registratie.

Ik heb ze geactiveerd per 1 maart 2016. De Keuzedagen die je al hebt, zijn dan niet meer geldig en om die reden krijg je ook een deelbedrag voor die Keuzedagen teruggestort.
Ik heb u een prive berichtje gestuurt want ik denk dat u het alleen voor mij hebt gedaan maar moest voor beiden.. ook vraagt mijn man zich af of we dan nog wel op 27 february kunnen reizen op de oude keuzedag want. en het zijn toch de papieren dag kaarten die ik thuisgestuurd krijg? sorry voor de vele vragen
Bij deze laat ik u weten dat ik het voor mijn man al geregeltd heb per telefoon.
vrgr isaha
Fijn dat het geregeld is isaha 🙂 Bedankt dat je het ons nog even laat weten.
Het is me gelukt die papieren Dag Voordeeluren kaartjes. Daar ben ik blij mee, maar waar vind ik de informatie hoe deze te gebruiken? Check ik in en uit bij de poortjes met het kaartje en zoja waar? Of moet ik eerst mijn OV-chip kaart gebruiken? Uitproberen heeft me al eens een keuzedag gekost, vandaar deze vragen.
Reputatie 7
Badge +4
U kunt met de papieren kaartjes zelf in- en uitchecken. Er zit een chip in. Uw ov-chipkaart in de zak houden, want anders reist u met de chipkaart op saldo. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Inchecken in de ochtendspits lukt niet met de papieren Keuzedag, u reist na negen uur, eigenlijk zelfs vanaf 08.55 U checkt verder in bij het begin van een reis en checkt uit als de reis bij die vervoerder afgelopen is, net als altijd.
Thom, het ging super gisteren. Inderdaad gewoon inchecken met het kaartje, zonder mijn OV-chipkaart te gebruiken. Die had ik later wel nodig bij de controle. Helemaal tevreden.
🍓
Reputatie 7
Badge +4
Mooi zo, soms denk je dat het moeilijker is dan zoals het blijkt te zijn 😉. Het werkt perfect.

Reageer