vraag

Parkeren bij station Roermond

• 29 november 2019
  • 6 reacties
  • 60 Bekeken

Hoi!

Ik wil graag met de trein reizen middels een voucher die ik al heb gekocht voor een dagje weg. Ik vroeg mij echter af of ik ook zonder OV chipkaart zou kunnen pakeren bij de P+R parkeerplaatsen bij het station in Roermond? Op de site kan ik namelijk alleen info vinden in combinatie met de OV chipkaart. 

Alvast bedankt,

Julia 

6 reacties

Hallo Juulz1196 en welkom bij de NS Community,

Ik had dit een jaar geleden in dit topic uitgezocht waarna ik bericht kreeg dat het wel kon. Je dient dan wel de kosten voor te schieten en daarna terug te vragen. Intern zie ik dat er onlangs een wijziging is geweest dat je wel dient in- en uit te checken om van de korting te kunnen genieten. Het antwoord is dus dat je geen korting krijgt en gewoon volledig tarief dient te betalen. Of Qpark hier nog coulant mee omgaat durf ik niet te zeggen.

Badge +3

Gezien de steeds terugkerende onduidelijkheden over dit onderwerp lijkt het me handig dat NS eens gaat navragen bij Q-Park wat de mogelijkheden nu zijn voor reizigers met een e-ticket. Het lijkt me een leuk project voor @Erryt NS om wat onderzoek te doen en het antwoord in dit topic te publiceren.

Zet me maar weer aan het werk, iMark

Goed…. Ik kom hierop terug!

Badge +3

Het lijkt me dat jij sneller een antwoord bij Q-Park kunt krijgen dan ik!

Badge +3

Bij Q-Park moet er aantoonbaar een (trein)reis gemaakt zijn die dag, en dat kan alleen maar met een ov-chipkaart.

Voor reizen op een e-ticket (aantoonbaar, dus de molen in met bewijs) kan je de korting later ook krijgen.

Even snel in- en weer uitchecken (incheck annuleren) met een ov-chipkaar telt niet als een reis!

O.a. in Rotterdam is een rit met RET (tram of metro) óók geldig voor korting voor de P+R, en daar lukt het ‘even in en weer uit’ dus wel (en betaal je dan het starttarief € 0,96 voor BTM ook al heb je geen meter gereisd).

In verband met ziekte reageer ik deze week even namens Erryt. Vooralsnog hebben we geen verdere informatie gekregen.

Reageer