beantwoord

Parkeren Sassenheim P+R en naar schiphol

• 2 februari 2020
  • 11 reacties
  • 1412 Bekeken

Goedemiddag,

Wij gaan 4 dagen naar het buitenland en wil de auto bij het station Sassenheim parkeren en vervolgens met de trein naar Schiphol gaan. Een paar dagen later weer terug van Schiphol naar Sassenheim en dan naar huis.

Wij kopen beide keren een los kaartje voor de trein. Wat zijn nu precies de parkeer tarieven en krijgen we korting op het parkeren omdat we met de trein reizen ?

Alvast bedankt.

Bjorn

icon

Beste antwoord door Robert B 2 februari 2020, 15:08

Welkom bij de NS Community!

Voor korting op de P+R (meestal Q-Park) heb je in principe een ov-chipkaart nodig (dat mag een anonieme zijn).

Bij het inrijden scan je de kaart, en als je die dag een treinreis maakt krijg je korting. Zelfde voor het uitrijden, scan je ov-chipkaart voor de korting (er moet die dag een treinreis gemaakt zijn).

Met losse kaartjes (en e-tickets) schijnt het ook wel te kunnen, maar dat moet dan allemaal achteraf via de Q-Park klantenservice. Hoop gedoe.

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Voor korting op de P+R (meestal Q-Park) heb je in principe een ov-chipkaart nodig (dat mag een anonieme zijn).

Bij het inrijden scan je de kaart, en als je die dag een treinreis maakt krijg je korting. Zelfde voor het uitrijden, scan je ov-chipkaart voor de korting (er moet die dag een treinreis gemaakt zijn).

Met losse kaartjes (en e-tickets) schijnt het ook wel te kunnen, maar dat moet dan allemaal achteraf via de Q-Park klantenservice. Hoop gedoe.

Goedemiddag Bjorn123456. Welkom bij de NS Community.

Als je met de trein hebt gereisd op de dag dat de auto is geparkeerd krijg je korting op het dagtarief. Deze korting krijg je door eerst je OV chipkaart te scannen voor je betaalt bij uitrijden. Speciaal dagtarief is maximaal € 8,00 per dag.

Reputatie 6
Badge

Vlakbij dit kleine stationnetje (halte met betonnen opgaande trappen en perrons) is ook een grote McDo met ook nog groot parkeerterrein-en aan de andere kant van de grote weg/viaduct een DIRK supermarkt met dito en die weten wel raad met dat soort parkeerders: die terreinen worden snachts afgelsoten en er is een regeling met boete als je auto er nog staat.

Je hebt voor dat parkeren dus maar 1 chipkaart nodig (@7,50) en je moet daar dus ook mee reizen die dag=dat kost precies evenveel als dat e-ticket. Uiteraard kan je die chipkaart nog 5 jr (- 5 dagen) blijven gebruiken voor voordeliger reizen-probeer het eens, het is niet altijd zo erg als veel automobolisten denken.

Reputatie 7
Badge +3

Op https://www.ns.nl/stationsinformatie/ssh/sassenheim#voorzieningen  staat overigens dat de P+R bij station Sassenheim gratis is. Net als de P+R Nieuw Vennep, De Vink en Voorschoten waarvandaan ook een sprinter naar Schiphol genomen kan worden. Die in Hoofddorp is wel betaald volgens de stationsinformatie.

De tarieven van de betaalde P+R parkeerterreinen zijn hier te vinden. P+R's  die daar niet bij staan zijn dus gratis.

Reputatie 7
Badge

De parkeerplaats Sassenheim is onlangs enorm uitgebreid met een tweede verdieping er op, maar nog altijd druk omdat het zeer gunstig ligt voor Schiphol en gratis is @Bjorn123456 maar er is altijd nog wel plaats sinds de verbouwing.

Reputatie 6

Op https://www.ns.nl/stationsinformatie/ssh/sassenheim#voorzieningen  staat overigens dat de P+R bij station Sassenheim gratis is. Net als de P+R Nieuw Vennep, De Vink en Voorschoten waarvandaan ook een sprinter naar Schiphol genomen kan worden. Die in Hoofddorp is wel betaald volgens de stationsinformatie.

De tarieven van de betaalde P+R parkeerterreinen zijn hier te vinden. P+R's  die daar niet bij staan zijn dus gratis.

Bij Nieuw Vennep station is een ander regime. Eerste 24 uur is gratis, daar heb je meerdere tarieven. Vanaf dag 4 betaal je per uur dacht ik.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ken station Nieuw Vennep niet dus ga puur af op de informatie op de informatie op de NS website dat die gratis zou zijn. Jammer dat dat niet klopt.

Reputatie 6

Ik ken station Nieuw Vennep niet dus ga puur af op de informatie op de informatie op de NS website dat die gratis zou zijn. Jammer dat dat niet klopt.

Dit staat op de site van de gemeente: https://haarlemmermeergemeente.nl/taak/parkeren

Ik heb zelf een eens gekeken daar voor gratis lang parkeren maar dat was geen optie. 

okay dank voor de antwoorden. Als het parkeren gratis is bij Sassenheim dan is dat top !
Parkeren bij schiphol is toch aardig prijzig en wilde wat goedkopere opties bekijken.

Reputatie 7
Badge +3

Dit staat op de site van de gemeente: https://haarlemmermeergemeente.nl/taak/parkeren

Ik heb zelf een eens gekeken daar voor gratis lang parkeren maar dat was geen optie. 

Maar ik lees elders dat je wel gratis kan parkeren bij winkelcentrum Getsewoud waarvandaan het enkele minuten lopen is naar de bus direct naar Schiphol. 

Je kan gratis parkeren bij station Sassenheim. Er zijn geen slagbomen, dus je hoeft ook geen kaart te scannen.

Reageer