beantwoord

Passagepas verloren

• 19 maart 2021
  • 4 reacties
  • 125 Bekeken

Ik ben mijn passagepas verloren en heb daarover direct gebeld met NS om het verlies te melden. Na contact met twee medewerkers is me nog niet duidelijk of verlies wel of niet gemeld moet worden, maar ik heb het toch maar gedaan. Ik vraag me nu wel af welke gegevens op de pas staan en of een vinder persoonlijke gegevens van mij kan zien, de medewerkers van de klantenservice wisten dat niet. Ik heb er wel een oud topic over gevonden, maar omdat zaken wel eens veranderen zou ik graag de geruststelling willen dat er geen persoonsgegevens op de pas staan. 

icon

Beste antwoord door Robert B 19 maart 2021, 18:12

Voor zover ik weet zijn passagepassen anoniem, of zijn ze hooguit gebonden aan een (huis)adres dat dan op de chip staat?

Je kunt per huishouden/adres namelijk ook meerdere passagepassen aanvragen. Naar de namen van de bewoners wordt niet gevraagd, en ook bezoekers/gasten mogen zo’n pas natuurlijk gewoon gebruiken.

Of voor de aanvraag van een nieuwe een officiële verloren melding nodig is weet ik niet, maar ik vermoed van niet. Zie ook 

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Voor zover ik weet zijn passagepassen anoniem, of zijn ze hooguit gebonden aan een (huis)adres dat dan op de chip staat?

Je kunt per huishouden/adres namelijk ook meerdere passagepassen aanvragen. Naar de namen van de bewoners wordt niet gevraagd, en ook bezoekers/gasten mogen zo’n pas natuurlijk gewoon gebruiken.

Of voor de aanvraag van een nieuwe een officiële verloren melding nodig is weet ik niet, maar ik vermoed van niet. Zie ook 

In de voorwaarden lees ik onder punt 7 het volgende:

7. Verlies, diefstal of een defect van de Passagepas dient u direct te melden bij NS via de NS Klantenservice (www.ns.nl/klantenservice/contact of 030 – 751 51 55, 24 uur per dag bereikbaar).

Dus je dient dit wel te melden. Je kunt in het keuzemenu het beste kiezen voor gevonden en verloren voorwerpen. Uiteraard kan je dit ook doorgeven onze socials in een privébericht. 

Badge +3

Nou vooruit dan @Rizana NS … maar op een passagepas staat helemaal niets interessants of persoonlijks, ze zijn anoniem.

Dus als ik er 4 (voorheen 10) kan aanvragen waarom zou iemand dan verlies direct moeten melden, ergens wegens punt 7? Er staat geen naam op de pas en wie weet nou het nummer van zo'n kaart?

Zolang je nog niet aan het maximale aantal passen per adres zit kan je gewoon een nieuwe aanvragen.

Dank voor de reacties. Ik probeerde inderdaad v.w. punt 7 het verlies te melden, maar dat lukt dus niet en is kennelijk niet nodig. Omdat ook in de voorwaarden staatstaat dat de pas persoonlijk is en niet door anderen gebruikt mag worden vroeg ik me af welke gegevens er dan op staan. Misschien doet NS wat te moeilijk met de voorwaarden, of ben ik te volgzaam, ik heb mijn passagepas nog nooit aan een ander geleend.

Reageer