Per ongeluk 2 eenmalige chipkaarten gekocht in plaats van 1

• 18 oktober 2014
  • 2 reacties
  • 158 Bekeken

Beste,

Ik reis al jaren met mijn studenten ov kaart en eigenlijk nooit buiten mijn vrije reistijd van mijn week ov. Nu moest ik vanochtend mijn reis wel betalen en dit is behoorlijk misgegaan. Het was ontzettend druk bij de kaartautomaat, waardoor er weinig tijd was om de automaat rustig uit te vogelen. Het lukte mij niet op een ritje van Amsterdam naar Nijmegen op mijn ov te zetten met 40% korting. Omdat mijn trein bijna ging en ik anders te laat zou zijn op mijn afspraak toch maar gekozen voor een papieren chipkaartje tegen vol tarief. Alleen kennelijk heb ik in mijn geklungel iets verkeerd aangetikt waardoor ik 2 kaartjes kreeg, en er ook voor 2 betaald heb.

Mijn vraag is dus, kan ik het geld 1 kaartje terug krijgen. Ik had deze immers helemaal niet nodig en ook niet gebruikt?
Daarnaast heb ik (in dit geval) voor beide tickets vol pond betaald, terwijl ik recht heb op 40% korting. Kan ik hier ook nog iets aan doen?

2 reacties

Welkom op het forum Floris-kronenburg!

Als je met je Studentenreisproduct in de kortingsperiode wilt reizen, check je gewoon in en uit met je OV-chipkaart. Het kortingstarief wordt automatisch toegepast als je in de kortingsperiode incheckt. Sinds 9 juli zijn losse kaartjes (met korting) uit het assortiment gehaald. Voor de incidentele reiziger hebben we de eenmalige chipkaart geïntroduceerd. Deze wegwerpchipkaart is alleen voor een vol tarief reis verkrijgbaar. Ik wil je verder aanraden om de twee eenmalige chipkaarten in een begeleidend schrijven op te sturen naar onze schriftelijke klantenservice. Ik kan niks garanderen, maar wellicht is er coulance mogelijk. Je kunt je verzoek richten aan:

NS Klantenservice
Postbus 2372
3500GJ Utrecht

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Overige producten en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Beste Inge,

Bedankt voor je reactie. Er had sowieso niet genoeg geld gestaan op mijn ov om in te checken, dus dit had ik dan bij een automaat moeten doen ipv een kaartje kopen begrijp ik. Is nu mijn beste optie om zoals je aangeeft de twee kaartjes op te sturen met mijn verhaal en dan hopen dat kaartje 1 wordt kwijtgescholden en kaartje 2 tot 60% terug wordt gedrongen? Met de kans dat mijn aanvraag negatief gaat zijn. Of kan ik het beste een restitutieformulier aanvragen (voor het kopen van een kaartje terwijl je wel ov hebt, wat 1x per jaar mag) en dan het verlies van kaartje 2 maar nemen? Want ik neem aan dat als ik de twee kaartjes opstuur en optie 1 negatief uitvalt ik optie 2 niet meer kan uitvoeren zonder kaartjes.

Met vriendelijke groet,

Floris

Reageer