beantwoord

Per ongeluk verkeerde datum

• 1 juni 2019
  • 23 reacties
  • 711 Bekeken

Hallo.

Ik heb gisteren per ongeluk op een seizoensticket 2 juli ingevuld ipv 1 juli 2019.

Kan NS de ticket aub voor mij omzetten naar 5 juli 2019?
Nr is 5010319.

Voor vandaag heb ik al een ticket gekocht.

Met vriendelijke groet Dorothy vd Bool
icon

Beste antwoord door MoDe 1 juni 2019, 08:55

Dit is een reizigers helpen reizigers community. Wij kunnen niets aanpassen en als u contact opneemt met de NS klantenservice kunnen ze niets meer voor u doen als u de tickets al verzilverd /gedownload/geopend/geprint/ indeappgezet heeft.
Eenmaal ingevulde e-tickets kunnen na afronding van bestelproces niet meer gewijzigd worden. Ook kunt u uw geld niet terug krijgen.
Mocht toch een poging willen wagen: NS klantenservice is telefonisch, via twitter, facebook en chat bereikbaar.
Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dit is een reizigers helpen reizigers community. Wij kunnen niets aanpassen en als u contact opneemt met de NS klantenservice kunnen ze niets meer voor u doen als u de tickets al verzilverd /gedownload/geopend/geprint/ indeappgezet heeft.
Eenmaal ingevulde e-tickets kunnen na afronding van bestelproces niet meer gewijzigd worden. Ook kunt u uw geld niet terug krijgen.
Mocht toch een poging willen wagen: NS klantenservice is telefonisch, via twitter, facebook en chat bereikbaar.

Zolang de klant niet hoeft te weten dat het seizoensticket niet kan worden gewijzigd of geannuleerd, mag de klant ervan uitgaan dat het seizoensticket kan worden gewijzigd of geannuleerd.
Reputatie 7
Badge +3

Zolang de klant niet hoeft te weten dat het seizoensticket niet kan worden gewijzigd of geannuleerd, mag de klant ervan uitgaan dat het seizoensticket kan worden gewijzigd of geannuleerd.

Je bekende riedeltje.

Zolang de klant niet hoeft te weten dat het seizoensticket niet kan worden gewijzigd of geannuleerd, mag de klant ervan uitgaan dat het seizoensticket kan worden gewijzigd of geannuleerd.Je bekende riedeltje.

Het refrein mag bij sommigen inderdaad als bekend worden verondersteld, helaas bij NS, zo te zien, nog niet.
@Tamzin :

En jou bekende riedeltje:

Helaas kunnen etickets niet worden gewijzigd of geretourneerd vanwege het risico op fraude.

Alleen als u de pdf file nog niet hebt geopend kunt u proberen of de Klantenservice u ter wille wil zijn.

Ns heeft in een topic van 4 1/2 maand gelden aangegeven dat ze op korte termijn met een goede verbetering voor de E-tickets zouden komen. Aangegeven werd eind eerste kwartaal begin 2e kwartaal. We zijn nu 2 maanden verder en het blijft ijzig stil vanuit de kant van NS. Wel worden er nog steeds tickets verkocht waarbij de positieve voorwaarden wel duidelijk worden vermeld, maar de nagatieve voorwaarden worden weggestopt in Algemene Voorwaarden. BAH!
Badge +3
...per ongeluk op een seizoensticket 2 juli ingevuld ipv 1 juli 2019. Kan NS de ticket aub voor mij omzetten naar 5 juli 2019?

Hoeveel wil je er aub hebben? 🤔 #omzetten

En "Alleen als u de pdf file nog niet hebt geopend" moet zijn... de knop 'Haal mijn tickets op' in de bevestigingsmail (ordernummer X ) nog niet aangeklikt hebben.

Na ontvangst van een pdf of app-import is het einde verhaal.
Badge +3
Ik ben vooral geïnteresseerd naar de redenen waarom mensen al een maand voor de reisdatum hun tickets gaan verzilveren. Waarom zou je dat doen? En waarom maakt NS dat mogelijk? Er is werkelijk geen goede reden te bedenken waarom je al een maand voor de reisdatum je code zou willen verzilveren.
Ik ben vooral geïnteresseerd naar de redenen waarom mensen al een maand voor de reisdatum hun tickets gaan verzilveren. Waarom zou je dat doen? En waarom maakt NS dat mogelijk? Er is werkelijk geen goede reden te bedenken waarom je al een maand voor de reisdatum je code zou willen verzilveren.

Hi Mark!

Ik heb het ook wel eens gedaan. Als ik bijvoorbeeld ga vliegen en dus naar Schiphol moet, regel ik het liefst alles van te voren zodat ik voorbereid op pad kan. Maar je hebt dan idd meer risico dat er iets tussenkomt zoals een staking.
Badge +3
Een landelijke staking komt in Nederland sporadisch voor. Daar zou ik me geen zorgen over maken.

Maar wat valt er in Nederland voor te bereiden aan een reis met de trein naar Schiphol? Hooguit dat je een kaartje tegen een actietarief hebt gekocht dat voor vertrek verzilverd moet worden. Maar dat doe je toch niet een maand van te voren?

Als je gewoon tegen vol tarief reist dan kun je je kaartje gewoon bij de automaat op het station kopen. Dat kost weliswaar een euro extra maar biedt extra zekerheid. Ruim van te voren de zaken regelen geeft alleen maar extra stress wanneer de plannen wijzigen.

Nog handiger is het natuurlijk om met de OV-chipkaart te reizen. Maar ik begrijp best dat er nog veel Nederlanders zijn die geen OV-chipkaart hebben.
Wat is dit nu ? Wil jij de motivatie van klanten gaan beoordelen ?
Reputatie 7
Badge +3
Ik vermoed dat TS juni bedoelt ipv juli (en dus niet een maand voor de reisdatum wilde verzilveren).
Een seizoensretour is alleen op een zaterdag, zondag geldig of feestdagen geldig en 1 en 2 juni vallen op een zaterdag en zondag, 1 en 2 juli niet. Wat dan 5 juli of juni ermee te maken is me een raadsel, valt in allebei de maanden niet op zaterdag, zondag of feestdag. Misschien gewoon een typefoutje.
Reputatie 7
Badge +3

De klant kan de voorwaarden voor e-tickets waarvan de link tijdens bestelproces getoond wordt aanklikken .....

De klant kan de voorwaarden voor e-tickets waarvan de link tijdens bestelproces getoond wordt aanklikken .....

Inderdaad, maak het de klant zo moeilijk mogelijk om de belangrijkste voorwaarde te vinden, maar doe het wel zo dat achteraf altijd aangetoond kan worden dat het wel vindbaar was.
Maar waarom zou je het zo doen @MoDe ? Is dat klantvriendelijk ?
Reputatie 7
Badge +3

Waarom staat er bij de Seizoensretour geen link naar de algemene voorwaarden en de voorwaarden E-ticket al op de informatie pagina ervoor, en krijg je die alleen tijdens het bestelproces?

Waarom kan er niet gewoon een regeltje over niet kunnen wijzigen, annuleren en/of dat ze niet terugbetaald worden staan onder het "Goed om te weten"? Er staan al meerdere dingen daar wel aangegeven, dan kan dit wat ook heel belangrijk is om te weten er ook wel bij.
Reputatie 7
Badge +3
ik ben het eens dat de melding dat e-tickets achteraf niet gewijzigd of terugbetaald kunnen worden vooraf duidelijk gemeld zou moeten worden. Het gros leest geen voorwaarden wanneer men iets besteld.
Bij bestellingen via Spoordeelwinkel is dit makkelijk toe te voegen onder het kopje 'goed om te weten' al zou het gewoon ook duidelijk op de bestelpagina van e-tickets moeten staan.
Mooi, dan kunnen we nu gaan staken om het doel te bereiken 🙂😉
Jammer dat @Iris NS een antwoord "liked" waarin het niet opnemen van annuleringsvoorwaarden wordt goedgekeurd. Blijkbaar staat bij Iris dus niet de klant op 1, 2 en 3 maar NS duidelijk op 1.
Waarom in dit topic geen reactie vanuit de NS moderators. Topic is wel gelezen want er is door een NS moderator een reactie geliked. Beetje teleurstellende gang van zaken.

Ik zou bij NS graag meer transparantie willen zien. Dus niet alleen de voordelen benoemen van bepaalde tickets maar ook de nadelen. En zeker het belangrijkste nadeel bij alle vormen van e-tickets noemen nl. Het na downloaden geen geld meer terug.
Badge +3
Ik heb geen kritiek op mensen die een maand van te voren hun tickets willen verzilveren. Ik vraag me alleen maar af waarom je dat zou willen doen. En de reden waarom NS de mogelijkheid biedt om zo lang van te voren een ticket te verzilveren. Dat levert alleen maar problemen op.
Badge +3
Neem zomaar aan dat https://community.ns.nl/members/iris-ns-17646 een reden had voor haar reactie, als die nog niet verwijderd is zoals een stukje misinformatie van @Denice NS gisteren....
Ik heb de post van MoDe geliked, omdat hierin wordt aangegeven dat de voorwaarden getoond worden in het bestelproces. Ik zal bij mijn collega's de wens/suggestie neerleggen dat het handig kan zijn om op de eerste pagina al een aantal belangrijke voorwaarden te plaatsen.

Je bent geinteresseerd in de redenen maar tegelijkertijd geef je aan dat er werkelijk geen goede redenen te bedenken zijn. Daarmee is elke reden die men zou geven slecht. Nog afgezien van de vraag of hier de motivatie van klanten beoordeeld moet gaan worden is het ook niet bepaald een uitnodiging om jouw nieuwsgierigheid te gaan bevredigen.

Indien een klant, om welke reden dan ook, het prettig vindt om (ruim) van tevoren een code te verzilveren dan is dat zo.

De enige vraag die m.i. relevant is, is of de klant wel voldoende geinformeerd is en wordt over de nadelen. Dit om de eigen afweging van de voors en tegens goed te kunnen maken.

Zelf verzilver ik, hier gewaarschuwd, codes op het laatste moment, prettig is echter vaak anders.
Reputatie 5
Verzilver je seizoenretoer pas op de dag van vertrek. Een maand van te voren is nogal overdreven.

Reageer