Per ongeluk verkeerde datum ingevoerd

  • 29 november 2018
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

Hallo,
Gisteravond in alle haast een retourtje gekocht voor vandaag naar Zwolle en terug maar de datum stond nog op 28 nov.
Is er een mogelijkheid dat ik dit terug kan krijgen? Heb vandaag wederom een retourtje gekocht (42 euro) dus zou anders een dure grap zijn..
GGroetjes Janet

4 reacties

Badge
Als het om een E-ticket gaat en je hebt hem reeds gedownload dan is er helaas niets mogelijk, gaat het om eenmalige OV chipkaart uit de automaat dan kun je langs Tickets en Service lopen op een station en kijken wat zij voor je kunnen doen.
Reputatie 7
Badge +3
Als je een e-ticket hebt gekocht, heb je pech. Bij de aankoopvoorwaarden had je kunnen lezen dat restitutie niet mogelijk is. Heel klein kansje dat je wel iets terug kan krijgen, dat is als je ticket niet geopend of gedownload hebt. Maar of men zou coulant is als de datum al voorbij is? Met een e-ticket kun je niet in- en uit te checken,
dus men kan niet zien of er toch mer gereisd is.

Ander verhaal als je een kaartje uit de automaat gekocht hebt. Als je er niet mee in en uit gecheckt hebt dan kun je aan de NS balie je geld terugvragen.
Reputatie 7
Badge +4
Dit is een van de gevallen waar Klantenservice een heel enkele keer in mee gaat. De kaart van 28 november moet dan nergens gescand/ingecheckt zijn. U had dit beter van te voren moeten/kunnen overleggen, maar goed. Met een kartonnen kaartje uit de automaat waar een chip in zit, is dat makkelijker dan met een e-ticket. Met e-tickets is fraude een groot probleem geweest en is men maar zelden tot teruggave bereid


Succes niet gegarandeerd, maar soms de moeite waard.
Hi Janet. Welkom bij de Community!

Ontzettend vervelend natuurlijk! Ik zie dat je al enkele reacties hebt gekregen.

De regels met betrekking tot E-tickets zijn ontzettend streng. Op eenmaal geopende/gedownloade tickets geven we geen geld terug. Dat komt omdat wij geen controle mogelijkheid hebben om daadwerkelijk vast te kunnen stellen of het ticket wel/niet is gebruikt. We verlenen restitutie als een ticket niet is geopend of als men twee (of meer) identieke tickets heeft gekocht en betaald (reisdatum, reiziger, traject dienen identiek te zijn). Heb je het ticket niet geopend/gedownload dan kan je contact opnemen met onze Klantenservice.

Indien het om een kaartje gaat dat je hebt gekocht in de automaat of aan het loket dan kan je contact opnemen met onze Klantenservice. Op basis van het ticketnummer kan worden gekeken of er met het ticket is in- en uitgecheckt. Zo niet, dan is restitutie een mogelijkheid.

Reageer