beantwoord

Poortje openen met e-ticket

• 4 februari 2015
  • 9 reacties
  • 1353 Bekeken

Zou het niet handig zijn om op een e-ticket iets te zeggen over hoe je een poortje opent met een e-ticket? Dat je daarvoor een breed poortje moet kiezen, met barcode-scan. Niet iedereen weet dat, en dat kan problemen opleveren.
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 4 februari 2015, 19:02

Is de eerste post gewijzigd of is de reactie van Pe_Pe maar vreemd?

Een Scan Ticket lezer zit niet per definitie bij een breed poortje. Op een door NS geleverd e-ticket staat een duidelijke instructie in tekst én met twee plaatjes.

1 kies een poortje met symbool Scan Ticket op bord en/of sticker en scherm.
2 scan de barcode op het verlichte vlak
Bekijk origineel

9 reacties

Goed idee, doen ze niet.

Door de amateuristische wijze waarop NS het e-ticket heeft geïmplementeerd zijn ze niet controleerbaar door middel van de barcode, dus moeten ze er bij wijze van 'controle' precies uitzien volgens de verwachting van de conducteur. Voor ze die uitleg kunnen toevoegen, moeten eerst alle conducteurs opnieuw geïnstrueerd worden over die wijziging. Dat maakt het allemaal erg duur en tijdrovend.
Reputatie 4
Badge
Is de eerste post gewijzigd of is de reactie van Pe_Pe maar vreemd?

Een Scan Ticket lezer zit niet per definitie bij een breed poortje. Op een door NS geleverd e-ticket staat een duidelijke instructie in tekst én met twee plaatjes.

1 kies een poortje met symbool Scan Ticket op bord en/of sticker en scherm.
2 scan de barcode op het verlichte vlak
Afgaande op wat gspaander zegt en wat ik op internet aan afbeeldingen van NS-e-tickets vind, ging ik er vanuit dat die instructie er niet op staat.
Reputatie 4
Badge
Ah, dan snap ik m.

Wijzigingen aan het uiterlijk op andere plaatsen dan de aanbieding linksonder kan slecht ingelichte conducteurs doen denken dat het ticket vervalst is.
Ah, dan snap ik m.

Wijzigingen aan het uiterlijk op andere plaatsen dan de aanbieding linksonder kan slecht ingelichte conducteurs doen denken dat het ticket vervalst is.

Ja, hier staat het inderdaad op. Maar niet op de e-tickets die ik zag op internet. En hoe is het met de e-tickets van AH enzo?
Ik kijk nooit naar de aanbieding. Ik controleer het linker bovengedeelte waar het hoofd van iemand op staat op echtheidskenmerken. Als een HC slecht geinformeerd is, kan dat problemen opleveren ja. Een HC die zijn of haar huiswerk doet zal dat direct weten.
Reputatie 1
Badge
Echt waar? Hoe kan het dan dat sommige van je collega's maanden nadat de Railrunner zonder begeleiding kon nog 2 meisjes uit de trein wilde zetten? Of mensen die met een e-ticket van een promotieactie van DEEN supermarkten reisden-wat vermoedelijk het 1e sarcastische commentaar van Px2 opleverde.
Reputatie 4
Badge

Ja, hier staat het inderdaad op. Maar niet op de e-tickets die ik zag op internet. En hoe is het met de e-tickets van AH enzo?

Laat deze afbeelding die ik op google vond nou net een ah-ticket zijn. 😉
@srt

Omdat die collega's blijkbaar de veranderingen niet bijhouden. Kan ik weinig aan doen als simpele HC.

Reageer