beantwoord

poortje opent niet bij e-ticket

• 19 July 2015
  • 7 reacties
  • 677 Bekeken

Op zondag 19 juli wilden mijn man en ik vertrekken vanuit Rotterdam-Lombardijen.
We hadden beide een e-ticket en toen mijn man zijn ticket scande ging het poortje open en kon hij er door.
Toen ik daarna mijn e-ticket wilde scannen bleef het poortje dicht.
Hoe kan dit? Gelukkig kwam er een mevrouw die met haar eigen vervoersbewijs door het poortje ging en daar ben ik
direkt achteraan gelopen, zodat ik samen met mijn man op reis kon gaan naar huis. Hoe kan dit? We hebben verder tot
station Martenshoek geen controle gehad, zodat de reis probleemloos verliep. Maar we vonden het een vreemde zaak dat het
poortje dicht bleef na het scannen van mijn e-ticket.
icon

Beste antwoord door Brian NS 28 July 2015, 16:11

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Op zondag 19 juli wilden mijn man en ik vertrekken vanuit Rotterdam-Lombardijen.
We hadden beide een e-ticket en toen mijn man zijn ticket scande ging het poortje open en kon hij er door.
Toen ik daarna mijn e-ticket wilde scannen bleef het poortje dicht.
Hoe kan dit? Gelukkig kwam er een mevrouw die met haar eigen vervoersbewijs door het poortje ging en daar ben ik
direkt achteraan gelopen, zodat ik samen met mijn man op reis kon gaan naar huis. Hoe kan dit? We hebben verder tot
station Martenshoek geen controle gehad, zodat de reis probleemloos verliep. Maar we vonden het een vreemde zaak dat het
poortje dicht bleef na het scannen van mijn e-ticket.

Tsjonge wat wordt er tegenwoordig vaak gecontroleerd... u heeft drie uur gereisd en bent niet gecontroleerd? Verbazend!
Beste Mattie,

Allereerst natuurlijk vervelend dat het poortje niet open ging. Ik kan niet achterhalen uit je verhaal wat de reden was dat het poortje bij jou niet opende. Met een e-ticket heb je sowieso een geldig vervoerbewijs en krijg je zeker geen boete, als je het poortje niet met het ticket hebt geopend. De oplossing voor dit probleem is inderdaad de servicepaal waar 'wsm' op wijst. Een NS medewerker zal dan het poortje voor jou openen.
Ideetje: vergeetachtigheidje van alweer die NS: U reisde samen op een aanbieding voor 2 met dezelfde code erop, en dan ''denkt'' dat poortje dat met hetzelfde biljet men 2x tracht binnen te komen.
Denk, weet wel zeker, dat jij gelijk hebt, echter volgens de NS is dit allemaal geheel logisch.
Reputatie 1
Badge
Ideetje: vergeetachtigheidje van alweer die NS: U reisde samen op een aanbieding voor 2 met dezelfde code erop, en dan ''denkt'' dat poortje dat met hetzelfde biljet men 2x tracht binnen te komen. Allemaal van die zaken waarbij linkerhand weer niet weet wat rechterhand doet. Of gebruikte U soms een ander poortje? ENKEL die met zo'n wit gat kunnen die barcodes lezen.
Waar slaat dat op janjan? .... Deze kan dan, indien deze goed geluimd is en de stand van zon en sterren goed is, eventueel in een enkel geval indien u geluk hebt genegen zijn om op afstand een poortje voor u te openen.

Ja 🙂
Reputatie 6
Waar slaat dat op janjan? Bij een eticket hoef je niet in te checken, maar is er wel een QR-code om bij gesloten stations een poortje te openen. Zolang er een geldig vervoerbewijs is, is er geen sprake van zwartrijden.

Indien het poortje niet opengaat bij een eticket zult u wel geacht zijn om via de praatpaal contact op te nemen met een NS-medewerker. Deze kan dan, indien deze goed geluimd is en de stand van zon en sterren goed is, eventueel in een enkel geval indien u geluk hebt genegen zijn om op afstand een poortje voor u te openen.
Eigenlijk is dat zwartrijden, bij constatering had u een boete kunnen verwachten. De NS had u daarna enige coulance kunnen bieden, maar "gelukkig" heeft u geen controle gehad.

Reageer