beantwoord

poortjes station niet open

• 23 maart 2018
  • 5 reacties
  • 391 Bekeken

Ik heb 13-3-2018 via ns een dagretour gekocht sloterdijk-bloemendaal, met een q-code, echter die werkte niet waardoor ik van de ns medewerker een enkele reis moest kopen omdat het ticket niet geldig was. De poortjes werkte niet op code
Dus ik had al 8,20 retour betaald en daarna 4,10 terwijl ik gewoon n geldig vervoersbewijs had
Gaarne wil ik die 4,10 retour ontvangen
icon

Beste antwoord door Thom 23 maart 2018, 13:49

Het is hier een publiek forum, geen postadres van NS, wat u mogelijk veronderstelt. U zult zich voor uw verzoek moeten wenden naar Klantenservice.

Heeft u wel ingecheckt bij een poortje met Scan Ticket? Die heeft een doorzichtige glazen plastic plaat om uw code te lezen. De normale lezers kunnen dat niet. Meestal is er bij het inchecken aan de rechterkant een wat breder poortje. Daar lukt het zeker.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is hier een publiek forum, geen postadres van NS, wat u mogelijk veronderstelt. U zult zich voor uw verzoek moeten wenden naar Klantenservice.

Heeft u wel ingecheckt bij een poortje met Scan Ticket? Die heeft een doorzichtige glazen plastic plaat om uw code te lezen. De normale lezers kunnen dat niet. Meestal is er bij het inchecken aan de rechterkant een wat breder poortje. Daar lukt het zeker.
Hoe ben je dan door het poortje gekomen op Sloterdijk ?
Waarom heeft de conducteur geen verhoging / boete geschreven in de trein wegens "zwartrijden" ?

Zie verder de reactie van Thom, waarschijnlijk niet het juiste poortje genomen.
Badge +3
Als poortjes niet open gaan dan kan je dat melden bij de SOS/info zuil. Ze kunnen dan op afstand een poortje voor je openen. Vreemd dat een medewerker (op het station?) zei dat je dan maar een kaartje moest kopen, want die hebben ook pasjes om poortjes voor je te openen.
Reputatie 4
Vreemd dat een medewerker (op het station?) zei dat je dan maar een kaartje moest kopen, want die hebben ook pasjes om poortjes voor je te openen.

Misschien was het kaartje daadwerkelijk niet geldig: het kan een dalkaartje zijn geweest waarmee de reiziger in de spits probeerde in te checken. Of het kan een e-ticket met een verkeerde datum zijn geweest. Het is moeilijk over de situatie te oordelen zonder aanvullende informatie.
Reputatie 7
Gebeurt regelmatig dat mensen met een dalkaartje in de spits proberen in te checken en dat dit dan geweigerd word. Van de week nog een groepje buitenlanders gehad met een groepsticket. Om 7.30 de trein instappen lukt dan ook niet en dan doe ik ook zeker de poortjes niet open. Het advies was toen ook om een kaartje te kopen 😉

Reageer