Prijs Jongeren Dagkaart 2022 | NS Community

Prijs Jongeren Dagkaart 2022

  • 30 December 2021
  • 11 reacties
  • 1544 Bekeken

Badge +3

Volgens de Tarievenpagina zou de Jongeren Dagkaart € 7,50 blijven kosten, maar als je hem bestelt voor een datum in 2022 komt hij voor € 7,60 in je winkelmandje.


11 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik zie toch echt 7.60 euro voor 2022 staan.

Badge +3

Oh, dan is de pdf gewoon niet correct.

* (Prijs)wijzigingen en zet/drukfouten voorbehouden :sweat_smile:

Inderdaad, het staat in de PDF nog met de oude prijs. Ik zal het doorgeven, scherp!

In het officiële persbericht bij de aankondiging van de tarieven voor 2020 stond:

De tarieven voor tweedeklas reizen (zowel enkele reis als dagretour) worden per 1 januari 2022 gemiddeld 1,8 procent hoger. De prijs van eersteklas reizen stijgt voor 2022 gemiddeld met 3 procent. Dat percentage ligt net als in 2021 iets hoger dan het inflatiecijfer omdat we in 2019 en 2020 de tarieven voor de eersteklas niet verhoogd hebben. Fietskaart Dal, Dagkaart hond, Railrunner, Kids Vrij, Weekend Voordeel en het Groepsticket blijven in 2022 in prijs gelijk. 

Bij de tarieven die niet worden verhoogd staat de Jongeren Dagkaart niet genoemd. Het lijkt dus wel degelijk de bedoeling geweest te zijn die te verhogen. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie toch echt onder de 2022 tarieven voor de Jongeren Dagkaart €7,60 staan. En nee, dat is niet nu opeens nu veranderd, ook op gearchiveerde pagina's staat er €7.60.

 

Reputatie 7
Badge +1

Maar hier staat toch echt € 7,50:

Dus ergens is iets misgegaan met het invoeren van de juiste prijs.

Badge +3

En ov-fiets gaat naar € 4,15 toch (5% duurder)?

Reputatie 7
Badge +1

Dat klopt:

 

En ov-fiets gaat naar € 4,15 toch (5% duurder)?

De OV-fiets valt niet onder de treintarieven. net zo min als de koffie bij de NS-winkeltjes op het station. Verhogingen daar staan los en kunnen op ieder moment van het jaar worden doorgevoerd.

Badge +3

De OV-fiets valt niet onder de treintarieven. net zo min als de koffie bij de NS-winkeltjes op het station. Verhogingen daar staan los en kunnen op ieder moment van het jaar worden doorgevoerd.

Tuurlijk, maar voor die fietsen is 1 januari natuurlijk wel zo zinnig.

Reputatie 4

Volgens de Tarievenpagina zou de Jongeren Dagkaart € 7,50 blijven kosten, maar als je hem bestelt voor een datum in 2022 komt hij voor € 7,60 in je winkelmandje.

 

Gelukkig is het maar 10 cent :smile:  Als frequente Jongeren Dagkaart-gebruiker vind ik dat nog niet zo erg (en als het 10 euro zou worden ook niet), je merkt pas hoe goedkoop zo'n dagkaart is als je een keer zonder reist :sweat_smile: Ik moest gisteren van Amsterdam Zuid naar 't Harde in de spits, dus Jongeren Dagkaart niet geldig, het kostte €17,50.-. Dat is dan ineens toch wel weer veel geld :joy:

Reageer