Prijs van reis in de app komt niet overeen met werkelijke kosten | NS Community
beantwoord

Prijs van reis in de app komt niet overeen met werkelijke kosten


Reputatie 1

Gisteren reisde ik van Naarden-Bussum naar Amsterdam Bijlmer ArenA en terug. De reis ging beide keren via Amsterdam Muiderpoort en er moest uit- en weer ingecheckt worden. Dit was mij tevoren bekend.

Volgens de app zou de (enkele) reis € 4,80 kosten. Echter is er in totaal € 5,80 afgetikt.

Waar komt dit verschil vandaan?

Waarom kan de app niet aangeven dat in dit geval (met oversrappen dus en extra in- en uitchecken) meer moet worden betaald?

icon

Beste antwoord door Biegmama 14 June 2022, 15:30

Bekijk origineel

64 reacties

Reputatie 1

Robert's bericht is aangekomen en ook beantwoord...

Vreemd dat een DM naar @Stijn NS dan niet werkt. Misschien dat hij er eerst eentje naar jou kan sturen?

Of vervang mijn nummer 17590 door 41015 in de URL.

Heb ik geprobeerd. Werkt nog steeds niet.

Reputatie 1

Hi Biegmama! Is het dan ook al gelukt om Stijn een privéberichtje te sturen? 

Nee nog niet Lorena

Reputatie 6
Badge +2

Dan vraag ik of hij jou even een privéberichtje wil sturen zodra hij er weer is!

Reputatie 1

Dan vraag ik of hij jou even een privéberichtje wil sturen zodra hij er weer is!

Het lijkt of Stijn mij zojuist een berichtje heeft gestuurd, maar als ik het open krijg ik weer die fout pagina te zien...

Badge +3

Het lijkt of Stijn mij zojuist een berichtje heeft gestuurd, maar als ik het open krijg ik weer die fout pagina te zien...

Je zou het nog kunnen proberen in een andere browser of een Incognito-venster (Ctrl+Shift+N).

Reputatie 1

Het lijkt of Stijn mij zojuist een berichtje heeft gestuurd, maar als ik het open krijg ik weer die fout pagina te zien...

Je zou het nog kunnen proberen in een andere browser of een Incognito-venster (Ctrl+Shift+N).

Heb ik net geprobeerd, werkt ook niet.

Reputatie 1

Beste mensen, @Lorena NS gaat het oplossen.

Badge +3

Beste mensen, @Lorena NS gaat het oplossen.

Pff, na 3 pagina’s aan reacties in één dag (foutmeldingen daargelaten) had ik niet anders verwacht eigenlijk.

De aanhouder wint, met name ook gezien je archieftopic van juni 2017 over iets soortgelijks.

En dat de ‘normale’ route via Utrecht (53 TE) je ook geen extra kosten zou opleveren (maar dat kon dus niet die dag?).

Reputatie 1

Robert, dat ik het geld terug krijg is leuk, maar ik ben pas echt blij als de juiste bedragen in de app verschijnen. Ik zal dat ook regelmatig gaan checken en eventueel steeds weer aan de bel trekken. 

Via Utrecht reizen had wel gekund volgends de app, maar ik had aangeklikt dat ik ook wel met een metro of bus wilde reizen. Met die opties "verscheen” Utrecht niet. Toen ik de volgende dag nog eens goed ging kijken (toen jullie het over Utrecht hadden) klikte ik “metro” uit en daar kwam Utrecht te voorschijn. 

Belachelijk dat je 2x zover kunt reizen voor hetzelfde bedrag overigens. Word je er bij controle  niet op aangesproken dat je via Utrecht naar Amsterdam gaat? De vraag was trouwens geweest of we de laatste trein dan wel hadden gehaald, want die route duurt ook veel langer. 
Maar dat is allemaal geschiedenis. Nogmaals, ik zou graag zien dat de app doet wat hij moet doen zodat je een gefundeerde keuze kunt maken.

Reputatie 7
Badge +3

Je krijgt altijd de juiste bedragen in de app te zien. Door de poortjes in Muiderpoort worden onterecht extra kosten in rekening gebracht door NS. Deze kosten kun je altijd terug krijgen.
Het zou al heel wat uitmaken als in de reisplanner een opmerking komt te staan over de extra kosten die je kunt terugkrijgen via klantenservice wanneer je via Muiderpoort reist.

Het is omslachtig en ergerniswekkend. Maar het is helaas niet anders.

Reputatie 1

Helemaal met je eens @iMark 

Reputatie 1

Ik was even met vakantie, maar bij terugkomst zag ik dat NS de 2x €2 heeft overgemaakt. 

Eind goed al goed. Nu nog de app aanpassen….

👋

Badge +3

Zo slim is de planner helaas (nog) niet. Sterker nog, als ik expliciet een reis plan via Muiderpoort geeft-ie een prijs van € 7,20.

De planner/app heeft nog een andere bug (nou ja eigenlijk dezelfde want met een via station worden het twee losse reizen)?

Want als je aangeeft dat je Dal Voordeel hebt en een reis Naarden-Bussum - Muiderpoort - Bijlmer ArenA in de spits plant geeft hij inderdaad € 7,20 aan.

Maar bij vertrek om 18:10 of 18:25 (met overstap op Muiderpoort buiten de spits) wordt dat ineens € 6,20 (en bij Dal Vrij € 4,70).

Dat klopt dus ook al niet, want de overstap is 12-15 minuten dus reis je gewoon voltarief wegens de spits-incheck.

Reputatie 1

Dat is dan ook iets om op te letten @Robert B 

Reageer