beantwoord

QR-code van e-ticket wordt niet goed geprint

• 28 mei 2016
  • 4 reacties
  • 565 Bekeken

De geprinte QR-code van een ticket is niet goed. Het vierkantje dat in het midden hoort te staan, staat buiten het midden. Waarschijnlijk is dat de reden dat ik de poortjes op het station er niet mee kan openen. Bijzonder vervelend!

Waar kan dit door veroorzaakt worden?

Ik gebruik een Windows computer.

Heleen
icon

Beste antwoord door Miriam NS 29 mei 2016, 08:16

Hallo heleen.jongepier! Vervelend dat het niet gelukt is de poortjes te openen met je geprinte E-ticket. Het kan verschillende oorzaken hebben waardoor de QR code niet op de juiste plek stond. Zoals Pe_pe aangeeft kan dit inderdaad aan het programma liggen. Als je het ticket wel correct op je scherm zag dan vermoed ik dat dit aan de instellingen van je printer ligt. Mocht je dit de volgende keer weer meemaken, neem dan gerust contact met ons op. Ik hoop dat je reis verder goed is verlopen.
Bekijk origineel

4 reacties

Ik weet niet precies wat het veroorzaakt, maar het kan helpen het ticket in een ander programma te openen, bijvoorbeeld in acrobat reader in plaats van in uw browser, of omgekeerd.
Hallo heleen.jongepier! Vervelend dat het niet gelukt is de poortjes te openen met je geprinte E-ticket. Het kan verschillende oorzaken hebben waardoor de QR code niet op de juiste plek stond. Zoals Pe_pe aangeeft kan dit inderdaad aan het programma liggen. Als je het ticket wel correct op je scherm zag dan vermoed ik dat dit aan de instellingen van je printer ligt. Mocht je dit de volgende keer weer meemaken, neem dan gerust contact met ons op. Ik hoop dat je reis verder goed is verlopen.
Ik weet niet precies wat het veroorzaakt, maar het kan helpen het ticket in een ander programma te openen, bijvoorbeeld in acrobat reader in plaats van in uw browser, of omgekeerd.

bedankt voor je reactie! Ik ga het proberen met een ander programma.

Hoe doe ik dat, in een ander programma openen? Ik krijg de code trouwens wel correct op scherm. En als ik het ticket op mijn werk uitprint, wordt de code goed afgedrukt. Wat kan er eventueel mis zijn met mijn printerinstellingen?

Reageer