beantwoord

Railrunner

• 9 maart 2018
  • 7 reacties
  • 639 Bekeken

Ik heb zojuist via de NS app railrunnerkaartjes voor mijn kinderen gekocht. Ik kan de kaartjes ook in de app downloaden. Voor mij blijft het onduidelijk of ik nu ook nog de kaartjes moet uitprinten, of dat de versie op mijn mobiel voldoende is.
icon

Beste antwoord door Thom 9 maart 2018, 20:10

Een Railrunner mag als mobiele ticket en u mag ook meerdere van deze kaartjes op uw mobiel hebben. Het is wel lastiger bij de poortjes. Het systeem is er op ingericht dat iedereen een eigen kaartje heeft. Papier werkt dan beter, maar het hoeft dus niet.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Welkom op het forum!

De betreffende reiziger(s) -dus in dit geval je kids- moeten de kaartjes in principe zelf tonen, dus liefst uitprinten of in de app op hun eigen telefoon laden.

Nou zal het met je eigen kinderen niet echt een probleem zijn... maar kan lastig zijn bij controle als er meerdere RailRunners in jouw eigen app staan, en je wellicht zelf ook op een mobiel ticket in de app reist.

Ben wel benieuwd hoe daarmee omgegaan wordt (als het al technisch kán), dus Loes of Slidestops misschien info :?
In mijn app staan twee railrunners, maar wel apart en duidelijk op welke naam ze staan. Ik weet dus niet hoeveel verwarring dat oplevert, maar vind het verwarrend dat nergens duidelijk wordt aangegeven wat de bedoeling is. Ik kan momenteel niet printen, dus kan iemand uitsluitsel geven?
Reputatie 7
Badge +4
Een Railrunner mag als mobiele ticket en u mag ook meerdere van deze kaartjes op uw mobiel hebben. Het is wel lastiger bij de poortjes. Het systeem is er op ingericht dat iedereen een eigen kaartje heeft. Papier werkt dan beter, maar het hoeft dus niet.
Badge +3
Oh, als je er meerdere (op datum én naam) tegelijk in de app kan laden dan is er geen probleem!

Ik wist niet of het kon, maar het antwoord is dus ja. 😛 Mocht je overigens ooit tegen een probleem aanlopen met (verplicht) printen, dan kan dat voor € 1,- alsnog bij een Tickets & Service balie op de grotere stations, maar als je het PDF bestand op een USB stick meeneemt naar een Albert Heijn en ze lief aankijkt doen ze het vaak ook wel (gratis) voor je.

Plus wat Thom zegt, je moet wel met zijn allen door eventuele poortjes zien te komen, als je die onderweg tegenkomt.

Overigens kan je voor dezelfde prijs ook losse RailRunner eenmalige chipkaartjes kopen bij een automaat op het station.
Dat klopt, Robert B. Je kan meerdere tickets in de app laden. Zoals Thom al aangeeft kan dit een probleem zijn bij een station met gesloten poortjes.
Eerst de kinderen doorlaten en dan zelf, maakt niet uit met welk kaartje op de telefoon. Helemaal geen probleem!
Helemaal bedankt! Komen geen poortjes tegen, maar ook goed advies voor de toekomst.

Reageer