beantwoord

Railrunner

• 30 augustus 2014
  • 6 reacties
  • 320 Bekeken

Gisteren heb ik een Railrunner aangeschaft voor €10,-
De kaart gaf echter €0,- saldo aan.
Medewerkster via infopaal gaf aan dat het bedrag uiteindelijk wel is te zien bij het uitchecken.
Ook dit is niet het geval , nog steeds €0,- volgens de kaart ?
Hoe kan dit ?
icon

Beste antwoord door Hertog 30 augustus 2014, 02:24

Een Railrunner kost slechts €2,50, zowel als los wegwerpkaartje, als ook wanneer je die op een OV-chipkaart zet.

Hoe u dus €10 hebt betaald voor iets was €2,50 kost is mij een raadsel.

Bovendien kunt u bij aanschaf vanuit de kaartautomaat niet met een OV-chipkaart betalen, doch slechts met een bankpas, credit card of eventueel contact geld.

Misschien dat u iets duidelijker kunt uitleggen hoe u die Railrunner hebt aangeschaft en hoe u die hebt betaald en wat u daarna met OV-chipkaart en de railrunner hebt gedaan.
Bekijk origineel

6 reacties

Een Railrunner kost slechts €2,50, zowel als los wegwerpkaartje, als ook wanneer je die op een OV-chipkaart zet.
Hoe u dus €10 hebt betaald voor iets was €2,50 kost is mij een raadsel.
Bovendien kunt u bij aanschaf vanuit de kaartautomaat niet met een OV-chipkaart betalen, doch slechts met een bankpas, credit card of eventueel contact geld.

Misschien dat u iets duidelijker kunt uitleggen hoe u die Railrunner hebt aangeschaft en hoe u die hebt betaald en wat u daarna met OV-chipkaart en de railrunner hebt gedaan.
Reputatie 6
Badge +2
Dat zal een OV-chipkaart met Railrunner zijn. Zoals de automaat vermeldt bij deze aanschaf (zie http://www.ns.nl/kaartautomaatdemo/Een_anonieme_OV_chipkaart_kopen_via_een_NS_kaartautomaat.html): de OV-chipkaart is 5 jaar te gebruiken en kost eenmalig € 7,50.
Reputatie 7
Badge +4
Een railrunner op een naar ik aanneem anonieme chipkaart vereist geen minimumsaldo. De railrunner koopt u los op het automaat en dan kan een kind er na inchecken mee reizen. U heeft er denk ik geen saldo opgezet en het is in dit geval ook niet nodig. Ik veronderstel daarbij dat u 7,50 heeft betaald voor een losse chipkaart en 2,50 voor een railrunner. Dennis gaf dat ook al aan. Is het anders dan ik hier stel, dan kunt u dat het beste even laten weten, zoals Hertog al vroeg. Die 7,50 is dus voor de kaart geweest en u heeft er niet 7,50 als saldo opgezet. En nogmaals: bij een railrunner op de ov-chipkaart hoeft er ook geen saldo op te staan. Het is een uitzondering op die regel.
En zo heeft de uiterst klantonvriendelijke indeling van de kaartautomaat de NS weer 7,50 aan extra omzet opgeleverd op een vervoerbewijs van 2,50.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik was er inmiddels zelf al achter gekomen.
Ik heb een Railrunner OV kaart gekocht , kost €7,50 dus .
€2,50 was de reis dus logisch is het saldo NL.
De NS dame was erg vriendelijk maar dit zou ze toch moet weten lijkt me, dan was het me meteen duidelijk.
De NS dame was erg vriendelijk maar dit zou ze toch moet weten lijkt me, dan was het me meteen duidelijk.

Er wordt op dit forum opvallend vaak melding gemaakt van medewerkers van de NS-klantenservice die verkeerde informatie geven. Mogelijk hebben ze wegens de grote drukte sinds het afschaffen van de papieren kaartjes een vers blik callcentermedewerkers opengemaakt.

Reageer