beantwoord

railrunner annuleren

  • 27 april 2017
  • 2 reacties
  • 168 Bekeken

Ik had een railrunner ticket online besteld maar wil die annuleren en geld terug krijgen, is dit mogelijk?
icon

Beste antwoord door Tochjo 27 april 2017, 09:15

Alleen als u het e-ticket nog niet gedownload hebt, kunt u contact opnemen met de klantenservice om uw geld terug te krijgen.

Het is in het algemeen namelijk niet mogelijk om geld terug te krijgen voor een al gedownload e-ticket of de gegevens op een e-ticket te wijzigen, omdat NS niet kan controleren of u het ticket niet toch geprint hebt en ermee gaat reizen. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou als u het ticket al gedownload hebt hoogstens nog direct contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals een contactformulier en het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld contactformulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Alleen als u het e-ticket nog niet gedownload hebt, kunt u contact opnemen met de klantenservice om uw geld terug te krijgen.

Het is in het algemeen namelijk niet mogelijk om geld terug te krijgen voor een al gedownload e-ticket of de gegevens op een e-ticket te wijzigen, omdat NS niet kan controleren of u het ticket niet toch geprint hebt en ermee gaat reizen. Zou u uw geld terug kunnen krijgen, dan zou u gratis kunnen reizen. Zou u de datum kunnen wijzigen, dan zou u twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één.

U zou als u het ticket al gedownload hebt hoogstens nog direct contact kunnen opnemen met de klantenservice om te zien of men uit coulance bereid is u tegemoet te komen, maar ik zou daar niet te veel van verwachten.

Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals een contactformulier en het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld contactformulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.
Hi sjowieb. Welkom op het Serviceforum!

Wat Tochjo aangeeft klopt inderdaad.

Zoals ook in de voorwaarden is omschreven kan een E-ticket niet worden ingeleverd en worden terugbetaald. Een uitzondering kunnen we maken als het ticket ongeopend is (dus niet gedownload). Bij een eenmaal geopend (gedownload) ticket is het voor ons niet meer te controleren of het ticket wel of niet is gebruikt (op de QR-code van het E-ticket vindt namelijk geen registratie van check in/uit plaats wat wij achteraf terug kunnen zien). Omdat het dus niet meer te controleren is, is restitutie op geopende tickets niet meer mogelijk. Mocht je het ticket dus nog niet hebben geopend kan je restitutie aanvragen via onze Klantenservice. Dit kan telefonisch via 030-7515155 (lokaal tarief) of door een bericht te sturen via Facebook, Twitter of onze Live Chat 🙂

Reageer