beantwoord

railrunner in- en uitchecken

• 11 augustus 2014
  • 4 reacties
  • 1011 Bekeken

Onlangs reisden we voor het eerst met de kinderen zonder papieren railrunner maar door een railrunnerkaartje op hun ov-chipkaart te laden. Had me van te voren ingelezen en las ook dat ze daarna met hun ov-chipkaart moesten in- en uitchecken. Maar nou vroeg ik me af: als je terugreist en dan weer in- en uitcheckt schrijft de ns dan geen bedrag meer af van de pas (aangezien een railrunner kaartje €2,50 kost en altijd een retourtje was) of wordt er dan toch weer geld afgeschreven. Kan het niet terugvinden bij de info van de NS over railrunner. Nu waren de poortjes nog open maar ze zullen in de nabije toekomst dichtzijn en dan moet je wel in- en uitchecken, vandaar?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 11 augustus 2014, 19:10

De Railrunner blijft de hele dag geldig.

In het algemeen: als u twijfelt welk reisproduct er wordt aangesproken, kijk dan wat het schermpje aangeeft bij het inchecken. U kunt dan altijd nog meteen weer uitchecken als het niet juist is. Let er daarbij wel op dat u aan de buitenkant van een poortje niet kunt uitchecken (dat moet altijd aan de binnenkant) en dat het bij een paaltje 100 seconde duurt voor u daar weer kunt uitchecken, tenzij u een ander paaltje gebruikt.
Bekijk origineel

4 reacties

De Railrunner blijft de hele dag geldig.

In het algemeen: als u twijfelt welk reisproduct er wordt aangesproken, kijk dan wat het schermpje aangeeft bij het inchecken. U kunt dan altijd nog meteen weer uitchecken als het niet juist is. Let er daarbij wel op dat u aan de buitenkant van een poortje niet kunt uitchecken (dat moet altijd aan de binnenkant) en dat het bij een paaltje 100 seconde duurt voor u daar weer kunt uitchecken, tenzij u een ander paaltje gebruikt.
Een railrunner is de hele dag geldig, u kunt dus meerdere malen in- en uitchecken. Hierbij wordt geen geld van de pas afgeschreven.
Badge
Hoi Gouda, welkom op het forum. De railrunner is een dagkaart en is de hele dag geldig. Je dient zowel op de heenweg als op de terugweg in- en uit te checken. Er wordt dan verder niks afgeschreven. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'.
Bedankt voor de reactie. Dacht dit ook wel, maar fijn dat het echt zo blijkt te zijn.
De eerste keer dat we dit moesten doen, heb ik niet op het schermpje gekeken (nam de tijd daar niet voor aangezien ik de pas van mezelf en die van m'n kinderen moest scannen en de boel niet op wilde houden).

Reageer